וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם ה-57: מכבי תל אביב זכתה באליפות

כמו בשנה שעברה, הצהובים ניצחו 1:2 בסדרת הגמר וזכו בתואר. סורקין (19 נק' ו-9 ריב') הוביל את קלעי האלופה בניצחון 74:82 על הפועל ת"א במשחק שהתחיל באיחור של חצי שעה בעקבות מהומות עם משטרה מחוץ לאולם, המשיך לבלאגן ביציעים עם זריקת אבוקות, והסתיים עם צלחת צהובה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים את האליפות בחדר ההלבשה/צילום: סאשה ורגס

אף אחד לא רצה לראות את עונת הכדורסל מסתיימת עם כל כך הרבה דברים שאינם כדורסל, והערב (שני) התחושה הייתה כך מחוץ ובתוך האולם במשחק השלישי של סדרת הגמר. ובכל זאת, מכבי תל אביב והפועל תל אביב עלו לפרקט, המשחק נעצר פעמיים, אך הסתיים בניצחון 74:82 לצהובים שעניק להם את צלחת האליפות ה-57 עם 1:2 בסיום הסדרה.

דווקא אחרי הבלאגן מחוץ לאולם, האדומים פתחו טוב יותר ושלטו לאורך רוב הרבע הראשון, כשתומר גינת (15 נק' ו-5 ריב') וג'יילן הורד (11 נק' ו-5 ריב') הובילו ל-21:24. רומן סורקין (19 נק' ו-9 ריב') וחסיאל ריברו (16 נק' ו-8 ריב') ענו מהצד השני בריצת 0:11 שהעבירה את המומנטום לצהובים. טיילר אניס (17 נק') עוד הספיק לצמק עם שלשה ל-39:38 בירידה להפסקה.

אחרי 20 דקות שקטות של כדורסל, האווירה התלהטה ביד אליהו כשהקהל האדום הדליק אבוקות ביציע וזרק חלקן לכיוון היציעים של אוהדי מכבי והמשחק נעצר למספר דקות. בחזרה, האדומים חזרו להוביל, אך שתי דקות לסוף הרבע שוב המשחק נעצר עם זריקת חפצים אל עבר הספסל של הפועל מכיוון אוהדי מכבי, כשהפועל הובילה 54:55 לקראת רבע אחרון של עונה. לורנזו בראון (12 נק' ו-5 אס') סייע בהובלת ריצת 0:11 כשהאדומים התקשו מאוד לקלוע בצבע, הגדיל את היתרון של מכבי לדו ספרתי ב-10 דקות אחרונות ענקיות שזכתה שוב באליפות בסיומה של עוד סדרת גמר סוערת. התואר שוב הלך לצד הצהוב של העיר, כמו בעונה שעברה כשהשתיים נפגשו בסדרת הגמר.


קלעו למכבי תל אביב: רומן סורקין (9 ריב') 19, חסיאל ריברו (8 ריב') 16, לורנזו בראון (5 אס') וג'וש ניבו (5 ריב') 12 כ"א, תמיר בלאט (6 אס') 6, בונזי קולסון ו-ווייד בולדווין (5 אס') 5 כ"א, ג'ון דיברתולומאו (8 ריב') 4, רפי מנקו 3. ג'ייק כהן שותף ולא קלע.

קלעו להפועל תל אביב: טיילר אניס 17, תומר גינת (5 ריב') וקסבייר מנפורד 15 כ"א, ג'יילן הורד (5 ריב') 11, קייל אלכסנדר (7 ריב') 8, דאסטי האנס ובריאן אנגולה 3 כ"א, בר טימור 2. עידן זלמנסון שותף ולא קלע.

ג'ייק כהן, ג'ון דיברתולומאו ושחקני מכבי תל אביב מניפים את צלחת האליפות. ברני ארדוב
ג'ייק כהן, ג'ון דיברתולומאו ושחקני מכבי תל אביב מניפים את צלחת האליפות/ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון עם רומן סורקין. ברני ארדוב
אליפות צהובה מספר 57. סורקין ובראון/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

בולדווין עלה בחמישייה של הצהובים, אך ראה את גינת קובר שלשה בצד האדום של העיר. בראון עם נקודות ראשונות של מכבי צימק, כשאניס קבע 2:7. קולסון צימק עם שלשה וניבו השווה את התוצאה אחרי 4 דקות של משחק. אלכסנדר מתחת לטבעת החזיר את היתרון לאדומים ואניס עם סל מחוץ לקשת קבע 9:14. הורד עלה מהספסל והראה את היכולת הנהדרת ממשחק מספר 2 בסדרה, ריברו ענה עם נקודות בצבע ובצד השני הורד סחט סל ועבירה עם הטבעה והפועל ביתרון 14:21. דיברתולומאו צלף מחוץ לקשת וסורקין סחט בלתי ספורטיבית מזלמנסון, כשמכבי השוותה בריצת 0:7. מנפורד דייק מהשלוש בדרך ל-21:24 בתום הרבע.

ווייד בולדווין מכבי תל אביב לצד קסבייר מנפורד הפועל תל אביב. ברני ארדוב
קצב נהדר בפתיחת משחק האליפות. בולדווין ומנפורד/ברני ארדוב

רבע 2:

מנקו השווה עם שלשה בפתיחת הרבע השני וסורקין העניק יתרון צהוב ראשון הערב. בלאט צלף מחוץ לקשת וקרא לפסק זמן אדום עם 24:29. סורקין עם עוד שלשה העלה את הריצה ל-0:11, עד שגינת עצר אותה עם שלשה משלו בצד השני. הפורוורד באדום סיפק עוד מהלך נפלא עם סל ועבירה והוריד את ההפרש ל-2 בלבד. בראון דאג לצנן את ההתלהבות עם נקודות בצד השני, ניבו סחט סל ועבירה והקפיץ את הקהל הצהוב באולם. שלשה מטורפת של אניס צימקה את ההפרש לנקודה עם 38:39 למכבי בהפסקה.

שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין. ברני ארדוב
הוביל ריצה ומהפך ברבע השני. סורקין/ברני ארדוב
אבוקות ביציעי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
כאוס בגמר. אבוקות ביציעי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

רבע 3:

מחצית שנייה של כדורסל נפתחה עם סל ועבירה של אנגולה שהחזיר את היתרון להפועל, בולדווין סידר לניבו הטבעה גדולה כשבדיוק האבוקות נדלקו ביציעי אוהדי הפועל תל אביב והמשחק נפסק למספר דקות. לאחר החזרה לפרקט, אלכסנדר מהקו ואניס המשיך ביכולת הטובה כשהיתרון עמד על 3. ניבו שלט בצבע, מנפורד הגדיל את היתרון של הפועל וגינת קבע 48:53. סורקין הגיב טוב עם נקודות חשובות בצבע, ודווקא שתי דקות לסיום הרבע, חפצים נזרקו מכיוון אוהדי מכבי לספסל האדום והמשחק שוב נעצר. אניס החזיר את השעון לרוץ עם נקודות, בראון עם הלוח הוריד לנקודה עם 54:55 להפועל לקראת רבע אחרון של עונה.

עימות בין שחקני הפועל תל אביב, מכבי תל אביב. דני מרון
אווירה של זעם בדרבי/דני מרון

רבע 4:

היתרון שב לצהובים עם שלשה של בלאט, בראון הוסיף מחצי מרחק והריצה הצהובה עלתה ל-0:11 עם סל של סורקין. הריצה נעצרה עם קליעות של הורד מהקו, טימור הוסיף סל משוגע וההפרש ירד ל-3 בלבד. ריברו עם 4 נקודות הגדיל שוב את היתרון הצהוב, כשדדאס קרא לפסק זמן. בלאט סידר באסיסט יפה לריברו נקודות קלות וההפרש צמח ל-9, לפני שאניס שוב ניסה לצמצם נזקים עם חדירה עד הטבעת. סורקין, בדרך ל-MVP, הגדיל את היתרון לדו ספרתי לראשונה הערב, אניס הלחיץ מעט עם שלשה גדולה ובולדווין עם נקודות מהקו שמר על יתרון 9, דקה וחצי לסיום. השניות האחרונות היו לפרוטוקול עם הטבעה של ניבו ואליפות 57 במספר - 74:82.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully