וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי הפועל ת"א השליכו אבוקות. ינאי: "המשטרה רצתה אלימות"

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 23:44

אחרי העימותים מחוץ לאולם, אוהדי הפועל ת"א השליכו אבוקות לפרקט וגרמו לעצירת הדרבי, מספר אוהדים נזקקו לטיפול. הבעלים: "אם אי אפשר לשחק, זה הפסד טכני". מזרחי: "אין ערך ספורטיבי למשחקים האלה, בושה וחרפה"

שוטר לוקח תוף לאוהדים של הפועל תל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דרמה גדולה ובלגן גדול נרשמו הערב (שני), לפני פתיחת הדרבי התל אביבי שיכריע את זהות האלופה לעונת 2023/24. בסופו של דבר, חרף איומיה של הפועל תל אביב שלא להופיע, לאחר שהמשטרה אסרה על אוהדיה להכניס ציוד עידוד - החליטו האדומים להתייצב למשחק השלישי והמכריע. הנה כל העדכונים לפני שריקת הפתיחה - וגם מהאירועים שהתרחשו אחריה.

אבוקות שנפלו ליציעי אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אבוקות שנפלו ליציעי אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב
מכבי אש בדרבי התל אביבי. ברני ארדוב
מכבי אש בדרבי התל אביבי/ברני ארדוב
אבוקות ביציעי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אבוקות ביציעי הפועל תל אביב/ברני ארדוב
לורנזו בראון מכבי תל אביב מול שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לורנזו בראון מכבי תל אביב מול שחקני הפועל תל אביב/ברני ארדוב

23:43: המשטרה הוציאו חלק מאוהדי הפועל תל אביב מחוץ לאולם, בטענה ש"רכשו כרטיסים ליציעי האוהדים של מכבי תל אביב ולאחר מכן ניסו לעבור ליציעים 4 ו-5, דבר אשר יוצר עומס ודוחק". אותם אוהדים טענו שהוצאו מהאולם אף שרכשו כרטיסים "בצורה חוקית ולגיטימי".

23:14: יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי לערוץ הספורט: "זה לא הספורט שאני מצפה לו, זה לא הכדורסל ש-11 אלף איש באים לראות. זה פרס לאלימות, זה בדיוק אותו סנריו כמו בעונה שעברה וכמו ביום שבת וביום חמישי הקודם. זו בושה וכלימה. מי שזורק את האבוקות צריך לקבל עונש חמור. אין שום ערך ספורטיבי למשחקים האלה".

23:07: לפי יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן, אוהדי מכבי תל אביב שמעל הספסל האדום "כל הזמן זורקים דברים, מצית פגעה בראש של המנהל המקצועי שלנו".

23:00: מפקד המרחב תנ"צ חיים בובליל ערך הצהרה לתקשורת ואמר בין היתר: "אירעו מספר תקיפות של אוהדי הפועל תל אביב את אוהדי מכבי תל אביב. היו גם מספר קריאות גזעניות וקריאות קיצוניות נגד השוטרים, כולל יריקות ודחיפות. בסוף צריכה להתקבל החלטה - כמה אפשר לספוג התנהגות אלימה של אוהדים. בסופו של דבר, לאחר מאמצים ושיתוף פעולה עם הנהלת הפועל תל אביב, התקבלה החלטה שהאוהדים כן ייכנסו למגרש. הדלקת האבוקות היתה צפויה. האוהדים עושים כל שביכולתם כדי להחדיר אבוקות למגרש".

22:54: מספר אוהדים נפגעו כתוצאת מהשלכת האבוקות, רובם מהעשן, ויצאו להמשך טיפול רפואי.

22:45: הבעלים של הפועל תל אביב עופר ינאי התראיין לערוץ הספורט אחרי הבלגן הגדול. "מי שמנרמל אלימות במערכה הראשונה, מקבל אותה גם במערכה השנייה. פספסו אותי כמה כוסות מים. אם אי אפשר לנהל משחק, זה הפסד טכני - וזה מה שהשופטים צריכים להחליט עכשיו.

"מה שהיה בחוץ היה מזעזע, מאיפה הגיעה האלימות המשוגעת הזאת? האבוקות זה דבר לא תקין, צריך למצוא את הדרך לשנות את זה. זה לא יעבוד עם ההתנגשויות האינסופיות בין המשטרה והאוהדים. אני לא מתכוון להילחם בהם. אני מנסה להביא פה קו של מקצוענות ועליית רמה. הורדנו השנה את האלימות בצורה מדהימה, זו החלטה רק של המשטרה שרוצה אלימות. עברנו שני משחקים עם אפס אלימות. כל מה שהיה פה היום זו אלימות שהמשטרה הובילה".

22:42: כדקה וחצי בתוך הרבע השלישי, הדליקו אוהדי הפועל תל אביב שלל אבוקות ביציעים. חלקן עברו את הרשת, נפלו ליציע התחתון וגם על הפרקט. המשחק הופסק כמובן, כשהרוחות התלהטו גם בין חלק משחקני שתי הקבוצות ועוזר מאמן מכבי תל אביב גיא פניני.

22:03: כל אוהדי הפועל תל אביב שנותרו מחוץ לאולם נכנסו. המשטרה אפילו אישרה להכניס תוף בודד.

21:32: אחרי ההודעה שהפועל תל אביב עולה לפרקט, נכנסו חלק מהאוהדים שסירבו, וחלק - כמה מאות - נותרו מחוץ לאולם.

צפו באוהדי הפועל תל אביב מתגודדים מחוץ ליד אליהו, ובקללות כלפי השוטרים

המשטרה טוענת לאלימות של אוהדי הפועל תל אביב וקללות כלפי שוטרים מחוץ ליד אליהו/דוברות המשטרה

דוד ליפשיץ: זרקו אותי מהאולם ללא סיבה

אוהדת הפועל ת"א טוענת: שלפו אותי מהיציע, הכו ודחפו אותי

21:20: הפועל תל אביב החליטה סופית - נעלה למשחק.

21:05: בעלי הפועל תל אביב התראיין מחוץ לאולם ורמז לפשרה כלשהי. "זה ערב מורכב, באנו לפה לשחק כדורסל. לא הייתה אלימות מצד האוהדים", התעקש. "שני הצדדים התנהגו למופת. מכבי אירחו אותנו יפה כמו שצריך, גם אצלנו היה רגיל. הייתה התפתחות לא חכמה, פרשים דרסו ילדים. זה מצב לא פשוט. היו לנו הרבה שיחות עם מיקי זוהר ועם המפכ"ל.

"לפעמים צריך לקבל החלטות לא פשוטות, אני מאוד מקווה שכל הצדדים המעורבים יקבלו החלטות כמו שצריך כדי שנשחק כדורסל. זה לא משהו שמגיע לנו, יש פה משהו שקשור להיסטוריה. המשמעות של לא לעלות היא משמעות כבדה, בסופו של דבר יצטרכו להכריע, אם לא נעלה, האם מדובר במשחק שניתן היה להיות משוחק או לא, וזה לפי חוקת הכדורסל. אם זה משחק שלא יכול היה להיות משוחק אנחנו אלופים, מבחינת הפרשי הסלים - ניצחנו ב-18 את המשחק השני והפסדנו ב-12 את הראשון. לא כך חשבתי להיות אלוף בפעם הראשונה, אני מעדיף לנצח במגרש, בבית שלהם, כשהם עם ההרכב החזק ביותר שלהם".

21:02: ההצעה שהועברה לאוהדי הפועל תל אביב: להיכנס עם תוף אחד בלבד, אך האדומים דחו אותה. עדיין לא ברור האם הקבוצה תעלה ללא האוהדים.

20:08: המשטרה מתלוננת על קריאות אלימות נגד אנשיה. בהודעה נמסר: "הערב משטרת ישראל נערכה בכוחות מתוגברים לקראת משחק הדרבי בכדורסל. במסגרת ההיערכות של המשטרה לאבטחה של האוהדים ושמירה על הסדר הציבורי, נתקלו השוטרים בתהלוכה לא מאושרת של אוהדי הפועל ת"א בסמוך להיכל מנורה, כאשר הם קוראים קריאות פוגעניות כלפי השוטרים 'המשטרה בני זונות'. צר לנו כי שוטרים שבאים לשמור ולהגן על קהל המשתתפים, סופגים קריאות פוגעניות מצידם של אוהדי הפועל ת"א. משטרת ישראל תמשיך לבצע את משימותיה באבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, ולא תרפה ידה מלממש את אחריותה".

צפו באוהד מתלונן: "אני חייל למען המדינה, למה שוטרים מרביצים לי"

אוהד הפועל תל אביב מתלונן על אלימות שוטרים לפני הדרבי/צילום: אהרלה וייסברג
שוטרים מחוץ להיכל מנורה מבטחים, לצד אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שוטרים מחוץ להיכל מנורה מבטחים, לצד אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב
שוטרים מחוץ להיכל מנורה מבטחים, לצד אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שוטרים מחוץ להיכל מנורה מבטחים, לצד אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

19:47: על מנת לפנות את האוהדים מהכביש הסמוך לאולם, במשטרה השתמשו בפרשים, כשהסוסים משתוללים ורצים בין מאות האוהדים בצורה מאיימת. השוטרים אף לקחו את אחד התופים. אחד האוהדים ניגש לעופר ינאי ואמר לו: "כל החיים סבלנו, פגענו בנו בכל מקום אפשרי. הם מנסים לקחת את הכוח שלנו, אסור לך לתת להם. אל תעלו".

19:29: אוהדי הפועל תל אביב שרו מחוץ להיכל מנורה מבטחים, "לא נכנסים בלי התופים". למרות שכמה מאות מאוהדי הקבוצה נכנסו לאולם, מאות מהם נשארו בחוץ. בשלב הזה במשטרת ישראל לא מתכוונים אפילו לדון בהכנסת התופים וציוד העידוד.

אוהדי הפועל תל אביב מחוץ ליד אליהו/אור שקדי

19:18: שלושה אוהדי הפועל תל אביב עוכבו, משום שקנו כרטיסים מאוהדי מכבי תל אביב.

18:53: קצת יותר משעתיים לפני שריקת הפתיחה, יו"ר הפועל תל אביב התייחס לאיסור המשטרה על הכנסת אביזרי עידוד. "המשטרה לא משוחחת איתנו", אמר. "באנו לפה ואין פה אף שוטר, אין שיחות. ברגע שנמצא אותם יהיו שיחות. אם לא יכניסו את המינימום הנדרש - תופים, באנרים, דברים שלכל הדעות לא עושים נזק - מאוד יכול להיות שלא נעלה לשחק. מתי יבחנו את הדברים? בעשר בלילה? אנחנו פה כדי לנסות לסדר את זה".

18:45: האוטובוס של הפועל תל אביב הגיע ליד אליהו.

17:25: בשל איסור המשטרה להכניס ציוד עידוד הערב, הפועל תל אביב שוקלת את צעדיה - כולל אפשרות מרחיקת לכת של אי הופעה למשחק, אם ההחלטה לא תשתנה.

16:55: איש המפתח של הפועל תל אביב הערב - קסבייר מנפורד. אור שקדי על הכוכב שינסה להצעיד את האדומים לאליפות.

16:31: שעות לפני שריקת הפתיחה, באירופה טוענים שלורנזו בראון מתקרב לסגירה באלופת אירופה פנאתינייקוס.

16:02: האדומים קיבלו הודעה מאכזבת לפיה המשטרה לא מאשרת הכנסת תופים וציוד עידוד רק ביציע אוהדי הפועל תל אביב. בימים האחרונים היה חשש כבד בקרב אוהדי ואנשי הקבוצה מהחלטה כזאת - החלטה שהתקבלה גם במשחק המכריע על האליפות בעונה שעברה, כתוצאה מהדלקת האבוקות על ידי האוהדים האדומים בשני המשחקים הראשונים בסדרה. בשלב הזה מנסים בקבוצה לשנות את ההחלטה, אך נראה כי הסיכוי לכך הוא לא גבוה.

המשטרה הודיעה בשעות הצהריים כי מאות שוטרים ואנשי אבטחה יהיו פרושים באזור האולם בשעות שלפני המשחק על מנת לכוון את התנועה ולמנוע חיכוך בין מחנות האוהדים. שערי ההיכל ייפתחו רק בשעה 19:00, שעתיים לפני המשחק, כשביציעים צפוי בידוק קפדני כשהמטרה היא למנוע הכנסת אבוקות.

15:30: כזכור, מוקדם יותר היום חימם בעלים הפועל תל אביב עופר ינאי את האווירה, כשטען כי "ווייד בולדווין מאיים על השופטים, מקווה שיעמדו בלחץ".

15:15: הפועל תל אביב לא הופתעה מחזרת בולדווין לסגל הצהוב: "יכול להפריע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully