וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשמר הלאומי: נבחרת העונה של הליגה הלאומית 2023/24

28.5.2024 / 12:45

שלושה מעירוני קרית שמונה, שניים מעירוני טבריה ועוד נציגים משש קבוצות שונות: 11 המצטיינים של ליגת המשנה. ומי מאמן העונה?

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 27.5/ספורט1

אסף צור - עירוני קרית שמונה

אחרי שלוש עונות רצופות כשוער משנה - שתיים באנורתוזיס פמגוסטה הקפריסאית ואחת בליגת העל עם קרית שמונה - אסף צור חזר לשחק בקביעות וחווה את העונה הטובה בקריירה. פרט למחזור הסיום שבו קיבל מנוחה, צור בן ה-25 לא החמיץ דקת משחק בלאומית ושמר על שער נקי לא פחות מ-22 פעמים (ב-36 משחקים). יש לו מניות רבות בעלייה המהירה של קרית שמונה וכעת הוא חוזר מהדלת הראשית לליגת העל, בה כבר היה שוער ראשון בימי הפועל רעננה.

סלאח חוסיין - הפועל נוף הגליל

הקבוצה של מוטי איוניר עשתה עונה נהדרת עם המקום הרביעי וחצי גמר הגביע, והייתה שווה אפילו יותר. ג'ניה ברקמן כבש שמונה שערים מעמדת הבלם וסמיר פרהוד עשה עונת פריצה שתקפיץ אותו לליגת העל, אבל המשפיעים ביותר במערך של איוניר היו שני שחקני הקו: נבו שדו בשמאל וסלאח חוסיין בימין. המגן/קשר בן ה-27, שהגיע אחרי ירידת ליגה עם מכבי אחי נצרת, תמך בהתקפה ללא הפסקה, סיפק נוכחות נוספת ברחבה וסיים עונה עם שלושה שערי ליגה וחמישה בישולים.

עאיד חבשי - עירוני קרית שמונה

מי שהתחיל את העונה כשחקן בפרופיל הכי גבוה בלאומית (היה חלק מסגל נבחרת ישראל) סיים אותה כשחקן המצטיין. עאיד חבשי יכול היה למצוא לעצמו בקלות מקום בליגת העל, אבל בחר להמשיך בקרית שמונה כקפטן כדי להחזיר אותה באופן מיידי. הוא לא רק הנהיג את ההגנה הטובה בליגה והציג שיתוף פעולה נהדר עם שי בן דוד, אלא גם כבש שישה שערים לצד שני בישולים והמשיך להוכיח עצמו כפנדליסט מדופלם (5 מ-5 העונה, 13 מ-13 בקריירה).

שחקני עירוני קרית שמונה, עאיד חבשי, אסף צור. ברני ארדוב
מצטייני העונה של עירוני קרית שמונה. עאיד חבשי עם אסף צור/ברני ארדוב

יעקב אבבה - עירוני טבריה

מרכז ההגנה המנוסה של טבריה המשיך יחד והפעם גם תיקן את הליקויים מהעונה שעברה, כל הדרך לעלייה היסטורית לליגת העל. מבחינת בן והבה (32) הקדנציה בטבריה היא הראשונה בלאומית, בעוד שותפו יעקב אבבה (גם הוא 32) מכיר את הליגה הזו לפני ולפנים. הוא עלה עם הפועל חדרה ב-2018, עשה את זה עם מכבי בני ריינה ב-2022 ועכשיו גם עם טבריה. פרט לעבודה ההגנתית, אבבה התעלה מבחינה התקפית עם שיא אישי של שישה שערים, כולל צמד מול מכבי יפו מחזור אחד לתום העונה וכמובן השער שהחזיר את היתרון במשחק העלייה מול מכבי הרצליה.

גל מעתוק - הפועל ניר רמת השרון

עונת בוגרים ראשונה נהדרת למגן השמאלי שהושאל ממכבי פתח תקוה, במדיה הוא צפוי לקבל הזדמנות בעונה הבאה בליגת העל. מעתוק בן ה-21 תפס מקום של קבע בהרכב של רמת השרון והרשים עם פריצות מסחררות בצד שמאל, שליטה נהדרת בכדור והרמות טובות. הוא בישל תשעה שערים, היה מעורב ברבים נוספים וגם כבש פעם אחת בעצמו. הצד הדפנסיבי, כמו מרבית המגנים בארץ, עוד טעון שיפור, אבל זה נראה מבטיח מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אבובקאר בארי, שחקן בני יהודה. מאור אלקסלסי
ההתקדמות נמשכת. אבובקאר בארי/מאור אלקסלסי

אבובקאר בארי - בני יהודה

האם זו העונה שתקדם את "בובה" לליגת העל? הקשר הגמבי בן ה-23, שהצטרף לנוער של מכבי חיפה בזמן שאחיו חמזה שיחק בארץ, עשה כברת דרך עם עומר פרץ בהפועל כפר שלם והפועל כפר סבא, והיה אחד השמות הראשונים של המאמן כשחתם בבני יהודה. הוא שיפר בצורה ניכרת את ההצטרפות להתקפה והפך לנשק יעיל מאוד עם תשעה שערים ושלושה בישולים. לבני יהודה זה לא הספיק כדי לעלות ליגה, אבל אולי לו באופן אישי דווקא כן, בטח לפני חלון בו יהיה לא פשוט להנחית פה זרים חדשים.

ארי כהן - הפועל כפר סבא

בתחילת הסיבוב השני הייתה הפועל כפר סבא שקועה עמוק במקום האחרון, עם 10 נקודות בלבד במאזנה ופער חמש מהמבחנים. היא נראתה כמו יורדת בטוחה, אלא שאז איציק ברוך הגיע וצירף שחקנים רבים, ביניהם ארי כהן, שעם אביו אייל שיתף פעולה בימי הפועל רמת גן. הקשר בן ה-20 לא קיבל הזדמנויות בהפועל תל אביב, אבל בלאומית הוביל את ההתאוששות של הפועל כפר סבא עם שמונה שערים שכולם היו שווים נקודות (15) ובסופו של דבר הספיקו רק למבחנים. אותו זה אמור היה להוביל לליגת העל, אבל הפועל תל אביב ירדה ותצטרך להיעזר בו כדי לשוב למקומה הטבעי.

אילון ירושלמי - מכבי הרצליה

אחד השחקנים המבטיחים של נבחרת הנוער ב-2015, נע כבר שנים בין הליגה הראשונה לשנייה. הבחירה במכבי הרצליה נראתה תמוהה למדי בקיץ, אבל אילון ירושלמי הפך את התושבת החוזרת להפתעת העונה בלאומית. הקשר הטכני בן ה-27 בנה את ההתקפות של קבוצתו, רגל שמאל שלו הפכה את המצבים הנייחים לנשק קטלני מבחינת הרצליה ואת העונה הוא סיים עם שיא אישי של חמישה שערים וגם תשעה בישולים. לקראת הזדמנות מחודשת בליגת העל?

והיב חביבאללה, שחקן עירוני טבריה. דני מרון
סחב את טבריה על הגב בלא מעט רגעים העונה. והיב חביבאללה/דני מרון

מוחמד אבו רומי - עירוני קרית שמונה

כוכבי הזכייה של קרית שמונה בגביע המדינה לנוער היו המרוויחים הגדולים מירידת הקבוצה הבוגרת. בילאל שאהין תפס מקום במהלך פלייאוף, יאיר מרדכי היה הווינר של משחקי ההכרעה והסופר-סאב האולטימטיבי, ומי שנצץ לאורך כל העונה הוא מוחמד אבו רומי בן ה-20. הכללתו בסגל הנבחרת הצעירה ליורו בקיץ שעבר הייתה מפתיעה, כשבניגוד לשחקנים האחרים הגיע היישר מהליגה לנוער ועם ניסיון דל של 40 דקות בבוגרים, אבל העונה כולם הבינו מה ראה גיא לוזון. שחקן כנף תזזיתי שתוך כדי תנועה גם שיפר את היכולת מול השער - בשמאל, בימין וגם בראש. "ענאן חלאילי של הלאומית" כבש שמונה שערים, כולל שלושער במשחק העלייה מול הרצליה, והוסיף שלושה בישולים. לוזון הכליל אותו בסגל הראשוני למשחקים האולימפיים ואולי בעוד כחודשיים יזכה לכדרר גם בפארק דה פראנס.

והיב חביבאללה - עירוני טבריה

שער בודד ושלושה בישולים - זה היה ההספק של והיב חביבאללה במדי נוף הגליל בעונה הקודמת, כאשר הגול היחיד ושניים מהבישולים היו במחזור הסיום של הליגה הסדירה מול הפועל אדומים אשדוד המפורקת. והעונה? התפוצצות! בכל פעם שטבריה נתקעה, חביבו של האל היה שם כדי לחלץ אותה. הוא חיפה על החיסרון המשמעותי של ז'וליו סזאר שהיה פצוע לפרקים ארוכים, ידע לתרום מעמדות שונות (חלוץ, קיצוני ימני, שחקן קו) והוביל את קבוצתו לליגת העל עם 14 שערים (אחד פחות מסך כיבושיו בלאומית לאורך כל הקריירה) וחמישה בישולים. רק הבא בתור ברשימה היה מעורב במספר רב יותר של שערים.

גיל יצחק - מכבי יפו

מלך שערי הליגה הלאומית מ-2019 ו-2020 קטף את התואר האישי בפעם השלישית עם שיא קריירה של 22 כיבושים, אליהם הוסיף גם תשעה בישולים. גיל יצחק הוא סקורר בחסד בליגה השנייה והתרומה שלו למשחק ההתקפה באה לידי ביטוי גם בבניית התקפות ויצירת מצבים. במאזנו כבר למעלה מ-100 שערים בלאומית, אך כמו בשני המקרים הקודמים עם הפועל ראשון לציון, גם במדי מכבי יפו הכיבושים הרבים לא הובילו לעליית ליגה, אחרי קריסה מוחלטת לפני הפלייאוף ובמהלכו. אולי בעונה הבאה.

גיל יצחק, מכבי יפו. אריאל שלום
מלך שערי הליגה בפעם השלישית בקריירה. גיל יצחק/אריאל שלום

מאמן: אלירן חודדה - עירוני טבריה

שי ברדה עמד במטרה והעלה קבוצה עקורה, אלעד בראון הוביל את הפתעת העונה ויוסי ג'נאח הציל את הפועל עפולה עם פלייאוף נדיר, אבל רק אחד עשה היסטוריה והוא גם זה שנמצא הכי הרבה זמן בקבוצה שלו: כמעט שנתיים וחצי. אלירן חודדה העלה את טבריה מליגה א' כפי שעשה לפני כן עם הפועל איכסל, חווה עונה של כמעט במרדף אחרי שתי הפתח תקוואיות ובניסיון השני ידע לעשות את ההתאמות הדרושות והתקדם מקום אחד כדי לקפוץ כיתה. כמעט 20 שנה אחרי ששיחק בה, הוא חוזר לליגת העל כמאמן.

הרכב המחליפים: טל בומשטיין, נועם כהן, סתיו ישראלי, ג'ניה ברקמן, נבו שדו, שון עדרי, רונן פרץ, מתן בית יעקב, אלירן עטר, שגיא דרור, סמיר פרהוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully