וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם הציגו בתדהמה את פרשת שגיב יחזקאל, ב-BBC הובלט הצד הטורקי

בזמן שברוב כלי התקשורת בעולם הביעו פליאה על התגובה הטורקית הבוטה למחווה של השחקן הישראלי, ב-BBC נתנו כותרת: "כדורגלן ישראלי עוזב את טורקיה לאחר מחלוקת על החטופים"

אחרי הסיוט בטורקיה: שגיב יחזקאל נחת בישראל./יותם רונן

פרשת שגיב יחזקאל בטורקיה גררה לא מעט כותרות בעולם הספורט, כשגם ברחבי הגלובוס דיווח בעניין על האירועים סביב השחקן שנזרק מקבוצתו הטורקית. ב-CNN לדוגמה נכתב על "הכדורגלן הישראלי הושעה מהמועדון הטורקי המוביל אנטליהספור בגלל מחאה על המגרש עם תמיכה בבני ערובה המוחזקים בעזה, חזר לישראל לאחר שנעצר לזמן קצר על ידי המשטרה".

גם בסוכנות הידיעות AP דווח די בפליאה על כך ש"שלטונות טורקיה האשימו ביום שני את השחקן הישראלי הבינלאומי שגיב יחזקאל בהסתה לשנאה לאחר שהביע הזדהות עם אנשים המוחזקים כחטופים ובני ערובה על ידי הארגון המיליטנטי של חמאס במהלך משחק כדורגל בליגה הטורקית".

הכדורגלן שגיב יחזקאל חוזר לישראל אחרי המעצר בטורקיה. ברני ארדוב
העיקר שהוא פה. יחזקאל/ברני ארדוב

ברשת CBS האמריקאית נכתב כי "בית משפט טורקי שחרר אתמול עד למשפט שחקן כדורגל ישראלי, שנעצר לאחר הודעה המתייחסת למלחמת ישראל-חמאס במהלך משחק ליגה. שגיב יחזקאל כתב על תחבושת על פרק ידו '100 ימים, 07/10' לצד מגן דוד. בתגובה התובעים הטורקים פתחו בחקירה פלילית על 'ההסתה לשנאה' לכאורה של יחזקאל, והמועדון שלו ביטל את חוזהו של השחקן על 'הפגנת התנהגות הנוגדת את הרגישויות של ארצנו'".

עוד בוואלה!

גם עדן קארצב נעצר בטורקיה, ושוחרר. קבוצתו הצטרפה לעליהום

לכתבה המלאה

הכל על פרשת שגיב יחזקאל

ברשת BBC מנגד הציגו תמונה "מאוזנת", שבה כמובן מוצגים מספר ההרוגים בעזה והנזק שגרם צה"ל ברצועה, לצד הגרסה הטורקית, על אף שהיא מוצגת באופן פנאטי. הכותרת היא ש"כדורגלן ישראלי עוזב את טורקיה לאחר מחלוקת על החטופים".

בדיווח נכתב: "ביום ראשון מלאו 100 ימים מאז פתח חמאס במתקפות הקטלניות שלו על דרום ישראל, והרגו כ-1,200 בני אדם, בעיקר אזרחים", נכתב ב-BBC, "התקיפה גרמה להפצצת ישראל על עזה, והרגה יותר מ-23,000 בני אדם, לפי משרד הבריאות המנוהל על ידי חמאס. לאחר התקרית ביום ראשון, שר המשפטים של טורקיה, אילמז טונק, אמר כי נפתחה חקירה בנוגע ל'פעולה המכוערת של השחקן התומכת בטבח של ישראל בעזה'.

"נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הוא תומך נלהב בפלסטינים, כולל בחמאס, ומותח ביקורת רבה על התנהלות ישראל בעזה. היועץ הראשי של מר ארדואן כינה את השחקן 'הכלב השפל של ישראל בבגדי כדורגלנים'.... התאחדות הכדורגל הטורקית תיארה את מעשיו של יחזקאל כ'בלתי מתקבלים על הדעת', ואמרה כי ההחלטה של אנטליהספור להרחיק אותו מהסגל הייתה 'הולמת'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully