וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגיב יחזקאל הושעה מאנטליאספור, הנשיא: "חוזהו יבוטל"

לא ייאמן: שחקן נבחרת ישראל הקדיש את השער מול טרבזונספור לחטופים, הקהל המקומי והעיתונאים סערו, קבוצתו הגיבה במהרה ולאחר מכן הנשיא הודיע שיתיר את חוזהו: "פעל נגד הערכים הלאומיים, לעולם לא נקבל התנהגות נגד המדינה שלנו. לא אתן יד להתנהגות כזו"

השער של שגיב יחזקאל שחקן אנטליאספור מול טרבזונספור והמחווה לחטופים/ספורט1

שגיב יחזקאל אולי סיים הערב (ראשון) את דרכו באנטליאספור, לאחר שהעז לחגוג את השער אותו בישל רמזי ספורי ולהקדיש אותו במחווה לחטופים כשסימן עם הידיים על חצי לב וסימן על המספר "100" לציון הימים של החטופים בשבי החמאס, ב-1:1 מול טרבזונספור.

זה התחיל עם השעיה כמעט מיידית, ולאחר מכן הבהיר נשיא המועדון סינאן בוזטפה, שעות ספורות לאחר תום המשחק: "ראיתי את התמונה. הערכים הלאומיים שלנו מעל הכל, לא משנה מה שחקן מסוים מביא לנו. החלטנו להתיר את חוזהו ולהיפרד מהשחקן".

בוזטפה הוסיף וכתב: "צפיתי בעצב ובהפתעה ששגיב יחזקאל פועל נגד הרגישויות של המועדון וארצנו. הפוסט המיידי לאחר הגול בחשבונות המדיה החברתית הרשמיים של המועדון שלנו הוסר מיד לאחר שהבחינה בבעיה. אני רוצה שכל הציבור ידע שלא אתן יד להתנהגות כזו במהלך כהונתי כנשיא, לא משנה איזו הצלחה גדולה תגיע בסופו של דבר. אמנם אנחנו ממשיכים להישאר מעורבים בספורט ורואים את שחקני הכדורגל שלנו רק כספורטאים ללא אפליה של דת, שפה או גזע, אבל אני אף פעם לא מאשר את המהלך הזה שעשוי לגרום לספקולציות. אף אחד לא צריך לפקפק בכך שאעשה מה שצריך מעתה ואילך, בדיוק כמו היום".

"שגיב יחזקאל, שנראה כמי שפועל נגד הערכים הלאומיים של ארצנו על ידי שיתוף הכיתוב על פרק ידו לאחר הבקעת השער, הושעה מהקבוצה לפי החלטת הדירקטוריון", אמרו במועדון. "ההנהלה שלנו לעולם לא תאפשר התנהגות נגד המדינה שלנו, גם אם היא תביא לאליפות או לגביע".

שגיב יחזקאל שחקן אנטליאספור במחווה לחטופים. אנטליאספור, אתר רשמי
חגיגה שעלתה ביוקר. יחזקאל/אתר רשמי, אנטליאספור

אמנם המחווה המרגשת של יחזקאל הייתה מיוחדת עבור הקהל הישראלי, אך בטורקיה זה עורר זעם רב אצל הקהל הטורקי בדבר שגרר תגובות נגד אנטליאספור והשחקן עד כדי מחיקת הציוץ של הקבוצה בפרופיל שלה ברשת החברתית "X" (לשעבר טוויטר). בתקשורת הטורקית סיקרו את המקרה במה שגרם להד תקשורתי עצום באינטרנט ואצל עיתונאים רבים שיצאו את המחווה של יחזקאל.

אנטליאספור הורידה אחרי מספר דקות את הציוץ עם החגיגה של יחזקאל למען החטופים, כשגם על התמונה של ציון שער השוויון של הישראלי היו תגובות זועמות של אוהדי הקבוצה ואוהדים טורקים בכלל. "אתם צריכים להתבייש אם לא תענישו את הממזר הזה", כתב אחד האוהדים. "אני לא רוצה שטרורסיט ישחק במדינה שלי. תעיפו אותו מכאן", רשם אוהד אחר, של טרבזונספור. אוהד קבוצתו של יחזקאל הגיב: "צריך לבטל את החוזה איתך ולהגלות אותך, זאת לא הבחירה שלך".

עוד בוואלה!

מחווה לחטופים על אדמת טורקיה: יחזקאל כבש מבישול של ספורי

לכתבה המלאה
הציוץ של אנטליאספור עם התמונות של שגיב יחזקאל. הטוויטר של אנטליאספור, צילום מסך
הציוצים שנמחקו עם המחווה של יחזקאל/צילום מסך, הטוויטר של אנטליאספור

העיתונאי ארסין צ'ליק גם כן יצא נגד יחזקאל כשרשם: "הכלב הציוני שנקרא שגיב יחזקאל עשה פרופגנדה עבור ישראל ביום ה-100 של הטבח בעזה. זה לא ערבוב של כדורגל ופוליטיקה, זה להציג טבח במגרש כדורגל. עשרת אלפים ילדים נרצחו בעזה, בוא נראה איזו ענישה יקבל מההתאחדות הטורקית ואנטליאספור, או שאולי יגנו עליו? אם הציוני הזה ימשיך לשחק כדורגל בטורקיה, אנטליאספור תהיה פתוחה לאפשר כל לגיטימציה אפשרית של מחאה על מגרש כדורגל".

עיתונאי המסקר את גלאטסראיי הוסיף: "ראינו מה קורה לשחקן פלסטיני שמראה מחווה עבור פלסטין, מעניין מה יהיה כששחקן ישראלי עושה מחווה לישראל".

כזכור, יחזקאל וספורי בחרו להישאר בטורקיה למרות אזהרת המל"ל במהלך חודש אוקטובר - אך בחרו שלא לקחת חלק במשחק נגד גזיאנפט ב-21 באוקטובר, בשל דקת הדומיה לזכר "אזרחי פלסטין שאיבדו את חייהם בגלל המתקפה הישראלית".

יחזקאל וספורי מסרו בהודעה משותפת אז: "הבשורות הקשות מהארץ הפכו דבר שהוא שגרה עבורנו, לשחק כדורגל, למשימה כמעט בלתי אפשרית. הקבוצה מכבדת את בקשתנו ומעניקה לנו תמיכה מלאה ועל כך תודתנו. בנוסף, הובא לידיעתנו כי במשחק מחר יתקיים טקס שתכליתו לגנות את מדינת ישראל וכמי שגאים כל כך להיות שחקני הנבחרת הלאומית, אין לנו כוונה לקחת בו חלק או להיות אפילו באצטדיון. הבהרנו זאת לראשי המועדון והם מכבדים את החלטתנו. היחס כאן כלפינו חם מאוד ונמשיך להיות בין אלה שיבנו גשרים חדשים בימים הטובים שעוד יבואו. לבנו ומחשבותינו עם האחים והאחיות שלנו בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully