וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגיב יחזקאל שוחרר ממעצר בטורקיה ונחת בישראל: השתלשלות היום הדרמטי

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 18:53

הישראלי נתן את הגרסה שלו במשטרה, לווה על ידי שוטרים לבית המשפט ואמר: "מתנצל מכל הלב בפני הטורקים, לא רציתי לעשות פרובוקציות". בטורקיה טוענים: יצטרך להתייצב למשפט. נשיא המועדון: "פועלים כדי לפתור את סוגית חוזהו". שב ארצה במטוס פרטי. עדכונים שוטפים

אחרי הסיוט בטורקיה: שגיב יחזקאל נחת בישראל./יותם רונן

פרשת שגיב יחזקאל הגיעה הערב (ראשון) לסיומה, לפחות לעת עתה, אחרי שהשחקן נחת בישראל. אחרי שנעצר על ידי משטרת אנטליה, השחקן שכל "חטאו" היה הקדשת השער שלו כמחווה לחטופים בעזה, התייצב בפני שופט והיום אחר הצהריים בשעה טובה ומוצלחת עלה על מטוס פרטי ונחת בישראל. להלן כל העדכונים מהסערה מהיום הדרמטי שעבר על השחקן.

שגיב יחזקאל שב לישראל אחרי המעצר בטורקיה. ברני ארדוב
שגיב יחזקאל שב לישראל אחרי המעצר בטורקיה/ברני ארדוב

18:20: גם עדן קארצב, שחקן ישראלי נוסף שמשחק בטורקיה, נעצר על ידי המשטרה הטורקית, נחקר ושוחרר. כל הפרטים

17:40: בשעה טובה ומוצלחת, שגיב יחזקאל נחת בישראל עם משפחתו בתום יממה מורטת עצבים. "קרו הרבה דברים, נדבר על זה בהמשך", אמר עם נחיתתו, "אין על מדינת ישראל בעולם, שמח להיות כאן. חיכיתי להגיע. אין תשובה כרגע איפה אשחק. לא דיברתי עם אף אחד, רק רציתי להגיע הביתה. שמח לראות כאן את כל האוהדים". לידיעה המלאה

17:05: אוהדי הפועל באר שבע ממתינים מחוץ לשדה התעופה להגעתו של שגיב יחזקאל בהמשך.

עוד בוואלה!

במשרד החוץ תכננו להוציא את שגיב יחזקאל מטורקיה - אך אז נעצר

לכתבה המלאה
אוהדי הפועל באר שבע ממתינים לשגיב יחזקאל בשדה התעופה. ברני ארדוב
אוהדי באר שבע מחכים ליחזקאל/ברני ארדוב
הכדורגלן שגיב יחזקאל שב לישראל אחרי המעצר בטורקיה. ברני ארדוב
הכדורגלן שגיב יחזקאל שב לישראל אחרי המעצר בטורקיה/ברני ארדוב

הכל על פרשת שגיב יחזקאל

12:52: נשיא אנטליאספור סינאן בוזטפה טען שקבוצתו מנסה לפתור את סוגיית חוזהו של יחזקאל. "מתקיימת פגישה בינינו, ההתאחדות הטורקית, פיפ"א ואופ"א. מצב החוזה יתברר מחר", אמר.

12:02: יחזקאל יעזוב את אנטליה בעוד מספר שעות במטוס פרטי, וישוב ארצה לישראל.

11:28: במשרד החוץ אישרו - שגיב יחזקאל ישוב במהלך היום לישראל. שר החוץ ישראל כץ: "טורקיה הפכה להיות דיקטטורה חשוכה, הפועלת נגד ערכים הומניים וערכי הספורט. מי שעוצר כדורגלן על אקט של הזדהות עם 136 חטופים שנמצאים כבר למעלה מ-100 ימים בידי מחבלי ארגון טרור רצחני, מייצג תרבות של רצח ושנאה. אני קורא לקהילה הבינ"ל ולארגוני הספורט הבינ"ל לפעול נגד טורקיה ונגד השימוש הפוליטי שלה באלימות ואיומים נגד ספורטאים. היום זה שגיב יחזקאל, מחר זה ספורטאי אחר". ליתר התגובות של הפוליטקאים הישראלים

11:05: בית המשפט באנטליה שחרר את שגיב יחזקאל עד תום ההליכים, עד למשפט שיתקיים בעניינו - ללא מעצר.

10:35: בטורקיה טוענים כי יחזקאל הגיע לבית המשפט ואמר את הדברים הבאים: "לפני שעליתי למגרש הייתה לי תחבושת על פרק כף היד השמאלית בגלל הפציעה שלי. כתבתי את הסמל "100 ימים, 07.10 והמגן דוד" בכתב ידי בחדר ההלבשה. כשכתבתי את זה, אף אחד מחברי לקבוצה, אף אחד מהצוות הטכני או מהמנהלים של המועדון ידע על כך. זו היתה החלטתי.

"המטרה שלי הייתה להסב את תשומת הלב ליום ה-100 למלחמה המתמשכת בין חמאס לישראל. לא הייתה לי שום מטרה אחרת, אני אישית נגד המלחמה. אני רוצה שהמלחמה תסתיים כמה שיותר מהר. לאחר שכבשתי את השער בדקה ה-68 של המשחק, הראיתי את הטקסט שכתבתי על התחבושת על פרק כף היד השמאלית. כשעה לאחר סיום המשחק הבנתי שהפעולה שעשיתי במהלך המשחק התפשטה ברשתות החברתיות וגרמה לתגובות.

"הסוכן שלי בישראל התקשר אלי. הוא אמר, 'אל תדבר עם אף אחד או עם העיתונות'. לאחר זמן מה, הודיעו לי שהוצאתי מהסגל. אני מתנצל מכל הלב בפני כל הטורקים על הפעולה הזו שעשיתי במהלך המשחק הזה. אני מתחרט. לא רציתי לעשות פרובוקציות. לא יכולתי לחשוב שזה יגרום לתגובה כזאת".

צפו: שגיב יחזקאל הגיע לבית המשפט באנטליה

10:27: אמייה טגה השווה את המקרים של שגיב יחזקאל ועטאא ג'אבר. לידיעה המלאה

10:14: יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, שהגיע אמש ללונדון לאירוע של פיפ"א, קיים הבוקר שיחות עם רמזי ספורי, עדן קארצב והכדורגלנית מריאן עווד המשחקת אף היא בטורקיה והציע להם כל עזרה, במקרה הצורך. השלושה עידכנו כי הם מתכוונים להגיע לאימונים של הקבוצות שלהם כרגיל ובהמשך יעדכנו על מצבם, אם יהיה צורך. זוארץ שוחח עם מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל הטורקית וביקש את התערבותו והשפעתו לטובת יחזקאל. כמו כן, הימצאותו של זוארץ באנגליה במהלך כנס של פיפ"א מאפשרת לו לשוחח עם גורמים בכירים בהתאחדות הכדורגל העולמית על מנת לסייע ליחזקאל. זוארץ אמר הבוקר לוואלה: "אין גורם שלא נמצא בסיפור הזה, כולל הבכירים ביותר בישראל וכמובן בכדורגל העולמי. אנחנו בהמתנה לדיון המשפטי בטורקיה ומשם נמשיך". לידיעה המלאה

9:45: חיים רביבו, שרשם קריירה מפוארת בטורקיה, כתב באינסטגרם ליחזקאל: "תותח אתה, גבר, תהיה חזק. אוהב אותך. בושה הצביעות של הטורקים, אני מקווה מאוד שנפעיל לחץ על אופ"א לשחרר אותך עכשיו".

9:20: בתקשורת הטורקית חשפו את העדות של יחזקאל במשטרה. לטענתם, השחקן אמר: "לא עשיתי שום דבר כדי להתגרות באף אחד. אני לא בעד מלחמה. יש חיילים ישראלים שנשבו בעזה. אני חושב שצריך לסיים כבר עכשיו את המלחמה, בגלל זה הראיתי את השלט. אין לי שום קשר לפוליטיקה, מעולם לא עשיתי שום דבר פוליטי מאז שהגעתי לטורקיה, מעולם לא זלזלתי באף אחד. רק רציתי למשוך את תשומת הלב לסוף המלחמה".

9:15: לאחר לילה בתחנת המשטרה, שגיב יחזקאל צפוי להתייצב הבוקר בפני שופט. בסיוע אנשי המועדון, נתן השחקן את גרסתו לפיה האירוע היה מחווה עבור החטופים בלבד וללא קשר למלחמה בעזה. גורמים דיפלומטיים מפעילים לחצים גדולים לשיחרורו, והתקוה היא כי הלחצים יעזרו והוא יחזור לארץ ביממה הקרובה. בני משפחתו של יחזקאל לחוצים מאוד, אשתו של השחקן נשארה לבד בביתה בטורקיה כאשר רמזי ספורי ואשתו מחזקים אותה. בני המשפחה יצרו קשר עם מספר שרי ממשלה שהבטיחו לסייע לשחררו.

9:12: שוער העבר אמיר אדרי צייץ: "אני לא מצליח להירגע מעניין שגיב יחזקאל. זה מפריע לי מאוד מאוד ועד שהוא לא חוזר קשה לי להיות רגוע, בשיא הרצינות. אנחנו צריכים ומחויבים לעשות רעש חזק יותר. הכי קל לעשות לו משפט ראווה. אלו חלאות אדם, כתף לכתף עם מרצחים. אז זה הזמן שלנו לעשות רעש".

9:09: שופט העבר אחמט צ'קאר טען כי יש להטיל על אנטליאספור הפסד טכני, בשל חגיגות השער של יחזקאל. "זה נופל תחת סעיף 52 בתקנון", הסביר - סעיף שאמור למנוע, לכאורה, אפליה, גזענות ופגיעה בזכויות אדם. שחקנים שעוברים על הסעיף הנ"ל אמורים להיות מורחקים מ-4-8 משחקים, כשלהתאחדות תהיה אפשרות גם להטיל עונש של הפסד טכני וסנקציות נוספות על הקבוצה, בהתאם לחומרת המקרה.

8:40: איוב קרא צייץ: "פניתי הבוקר לנשיא ארדואן באמצעות הגורם הכי מקורב אליו והובטח לי ששגיב יחזקאל ישוחרר בתום בדיקה שנעשית בענינו. שגיב כדורגלן נערץ בישראל ואף בעולם והזדהותו עם החטופים היא צורך אמיתי, גאווה ישראלית וסולידריות אנושי, הנובעת מהיות שגיב פטריוט ישראלי. המעצר רק מכעיר את האוירה בין שתי המדינות ופוגע בדמותה של טורקיה כמדינה דמוקרטית".

08:30: עדן קארצב העלה אתמול סטורי שתומך ב"מאבק הציוני". בתגובה כמה אוהדים של בשאקשהיר קבוצתו העלו נגדו ציוצים ואחד מהם כתב: "לא רוצים בקבוצה תומכי ציונים שפוגעים בערכי המדינה שלנו".

ציוץ נגד קארצב

גדעון סער בביקורת חריפה

הציוץ של איוב קרא

התגובה של חברת הכנסת יוליה מלינובסקי

08:15: השר גדעון סער העלה לטוויטר ביקורת חריפה נגד העם הטורקי וכתב: "טורקיה של ארדואן האנטישמי מתנהלת נגד ישראל כמדינת אויב. ישראל צריכה לשקול הגשת תלונה ל-icj נגד טורקיה על כיבוש צפון קפריסין וטיהורה האתני מיוונים-קפריסאים, כמו גם על כיבוש צפון סוריה וטיהורה האתני מכורדים. הישראלים צריכים למחוק את טורקיה ממפת החופשות ולהמנע מיבוא סחורות ממנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully