וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכדורגל הישראלי יוצאים נגד נתניהו, אבי נמני העביר מסר לממשלה

עודכן לאחרונה: 20.10.2023 / 17:45

אורי אוזן ואוהד לויטה מבקרים את ראש הממשלה, קטן מציע "לצלם לעולם איך מוחקים את עזה", אנטה טומיץ' נזכר להתייחס לאירועים בישראל עם ציוץ מרושע, מאמן מכללת אובורן ממשיך בתמיכה. התגובות למלחמה, עדכונים שוטפים

תומר חמד בביקור אצל מפוני קיבוץ נחל עוז/צילום: שלמה וייס

בזמן שהמלחמה נמשכת ונכנסת ליומה ה-14, עולם הספורט ממשיך להתנהל במקביל לאירועים הטרגיים בישראל, וגם הוא כמובן מושפע מהאירועים ומגיב אליהם בצורה שוטפת. כל העדכונים בוואלה! ספורט.

17:20: שחקני הפועל חולון הגיעו היום לרחוב קפלן בתל אביב כדי לחבק ולתמוך באביחי ברודץ מכפר עזה שאשתו הגר ושלושת ילדיהם, עפרי, יובל ואוריה הם בין החטופים בעזה. אביחי הוא אוהד הפועל חולון ואת עפרי בתו הבכורה בת ה-10 הוא מגדיר כ"חולה" על הקבוצה.

16:25: עומר חרמש ז"ל, מאוהדי הפועל תל אביב המוכרים והאהובים שנרצח בכפר עזה, הובא למנוחות בשפיים. מאות אוהדים של הפועל תל אביב וקבוצות אחרות הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה.

16:04: אבי נמני, כוכב העבר וסוכן השחקנים כיום, ביקר את אריאל זוהר בן ה-13 מנחל עוז, שאיבד את הוריו ושני אחיו במתקפת הטרור הרצחנית של החמאס. נמני נפגש עם אריאל, העניק לו חולצה חתומה של מכבי תל אביב ובפוסט באינסטגרם כתב: "אזרחי ישראל רוצים לראות תוצאות בשטח ולא סיסמאות ריקות מתוכן. הגיע הזמן לתת לחיילים שלנו לנצח בשדה הקרב".

15:00: אברטון הודיעה כי במשחק הבית הבא שלה, בשבוע הבא, היא תנציח את בני משפחת קוץ, אוהדי הקבוצה שנרצחו במתקפת הטרור של חמאס. אברטון תקדיש לזכר לבנת ואביב וילדיהם רותם (19), יונתן (16) ויפתח (14) את תוכניית המשחק ושמותיהם יוקרנו על המסך באצטדיון.

שחקני נבחרות ישראל בכדוריד עם מפוני העוטף. איגוד הכדוריד, אתר רשמי
אנשי נבחרות הכדוריד עם מפוני העוטף/אתר רשמי, איגוד הכדוריד

14:55: נבחרות הנשים והגברים של ישראל בכדוריד ביקרו היום בכפר המכביה את משפחות מפוני העוטף והערים שדרות ואשקלון, וקיימו איתם הפנינג, משחקים וחילקו להם חולצות, כדורים ותשורות. הנציגות כללה את הצוות הניהולי רביב ורניק וגלעד נתן שאירגנו את הביקור, יחד עם מנהלי הנבחרות תמי סנדיק ודורון בן עטיה והמאמנים סער פרנקל וגלעד מאור, שחקני נבחרת הגברים דן טפר, תום שם טוב, תומר בודנהיימר ונדב ניזרי ושחקניות נבחרת הנשים גאיה בן זיקרי, מור שאול ומאי יולזרי. בתום המפגש, הילדים והילדות גם הביעו עניין בכדוריד והצטרפות לפעילות. תודה וההערכה לאלוף הספורט שתרם את הציוד.

14:00: בשל טקס התמיכה בפלסטין: יחזקאל וספורי מחוץ לסגל אנטליאספור. במשחקי הליגה הטורקית תהיה דקת דומיה לזכר הקורבנות בעזה, והישראלים, שהחליטו להישאר למרות אזהרת המל"ל, ביקשו לא לצאת למשחק החוץ בגזיאנטפ: "כדורגל הפך לכמעט בלתי אפשרי". חיים רביבו, ששיחק בעבר בטורקיה, הגיב בזעם על ההחלטה שמפלה את ישראל, ואמר: "בושה וחרפה, טורקיה בצד הלא נכון. היא שכחה מי סייע לה ברעידת האדמה. זאת החלטה ממשלתית ואני בטוח שהיא לא מייצגת את רוב העם". לידיעה המלאה

דניאל פרץ, באיירן מינכן. Marvin Ibo Guengoer - GES Sportfoto, GettyImages
המתיחות במינכן נמשכת. פרץ/GettyImages, Marvin Ibo Guengoer - GES Sportfoto

11:45: הקבוצות הודיעו למנהלת הליגות בכדורסל: יהיה קשה להחזיר את הזרים לישראל. לידיעה המלאה

11:11: מכבי חיפה מעדיפה לארח ביוון או קפריסין, אבל חוסר הוודאות נמשך. הירוקים מחפשים אצטדיון לארח בו אבל צריכים לבחון את עניין האבטחה ומתקני האימונים. השחקנים הזרים עדיין בחו"ל, וברקע פרשת דיא סבע. לדיווח המלא

10:50: באיירן מינכן הודיעה שהיא לא תשעה את נוסייר מזראווי למרות הפוסט השנוי במחלוקת: "הבהיר שהוא שוחר שלום ומתנגד לטרור". המועדון הודיע: "הוא מתחרט אם דבריו עוררו זעם. עומדים לצד ישראל, כלום לא מצדיק רצח של ילדים ומשפחות". לידיעה המלאה באתר

במקביל, בגרמניה טוענים שבאיירן מינכן פנתה לדניאל פרץ, וביקשה ממנו לא להתייחס לסערה הגדולה סביב השחקן המרוקאי.

10:30: אחרי החלטת פיפ"א, בנבחרת ישראל בכדורגל לא חוששים לארח בחו"ל: "הרוח שלנו לא תיפול, ניתן הכל". למרות הרגשות המעורבים מהחלטת אופ"א, גורם בנבחרת מבהיר: "לייצג את ישראל זה הדבר הכי גדול לכדורגלן היום". הבעיה: הקבוצות לא יהיו חייבות לשחרר את הליגיונרים למשחק בקוסובו, שעשוי להיות הראשון בסדרה של ארבעה בתשעה ימים. לידיעה המלאה

10:25: צמד משחקי נבחרת הנשים נגד קזחסטן במסגרת ליגת האומות, שיועדו להתקיים בשבוע הבא, נדחו לחודש נובמבר. ישראל תשחק בקזחסטן ב-23.11 ותארח את אותה נבחרת ב-26.11. משחקי נבחרת הנשים עד גיל 17 במסגרת מוקדמות אליפות אירופה נדחו גם כן. המשחקים יתקיימו בסרביה בין התאריכים 27.11-3.12.23. משחקי נבחרת הנשים עד גיל 19 במסגרת מוקדמות אליפות אירופה יתקיימו בפינלנד בין התאריכים 29.11-5.12.2023.

אוהד לויטה תומך במסר של שחקן העבר אורי אוזן נגד ראש הממשלה נתניהו. מתוך X, צילום מסך
אוהד לויטה תומך במסר של שחקן העבר אורי אוזן נגד ראש הממשלה נתניהו/צילום מסך, מתוך X

10:20: כדורגלן העבר של מכבי חיפה, יניב קטן, בפוסט נוקב: "כבר שנים שאנחנו מתעסקים בלהסביר לעולם. כבר שנים שאנחנו מנסים לשכנע את העולם שאנחנו בסה"כ רוצים לחיות פה בשקט. תבינו, אותי זה כבר לא מעניין מה יגידו שם בחוץ. אף אחד לא הסביר לתושבי הדרום שום דבר לפני השואה שהם עברו. אף אחד לא הסביר לנו את רצח התינוקות, רצח של משפחות שלמות. אף אחד לא הסביר לנו למה ילדים שבאו לרקוד נרצחו ונחטפו, למה הם שרפו אנשים חיים, איך יכול להיות שבשנת 2023 אנשים נעקרו מהבתים שלהם ועברו שואה שניה. בשביל שנחיה פה בבית שלנו בשקט ובביטחון, אני הייתי קורא לכל ערוצי התקשורת העולמית ומוצא להם את זווית הצילום הטובה ביותר, ושיצלמו איך צה"ל מוחק את עזה. כי הגיע הזמן שאנחנו נסביר לעולם שאין לנו ארץ אחרת, אין לנו בית אחר ורצח יהודים הוא לא לשווא. כי אם לא נעשה את זה, כבר לא יהיה לנו מה להסביר. תנו לצה"ל לנצח. עם ישראל חי".

9:00: כדורגלן העבר והפרשן אורי אוזן שוב ביקר הבוקר את ראש הממשלה בימין נתניהו, כשכתב לו בתגובה לציוץ: "הובלת אותנו בעיניים פקוחות לאסון הגדול בתולדותינו, וגם עכשיו, כל מה שמעניין אותך זה להפיל את האחריות על אחרים ולהישאר ראש ממשלה. ריסקת פה את כל המערכות והכי גרוע, לא לקחת אחריות, לא הלכת להלוויות, לא ענית לשאלות, אתה פחדן ומוג לב, לא מגיע לעם הנהדר שלנו מנהיג עלוב כמוך. #לך #שחרראותנו". המסר זכה לציוץ מחדש על ידי שוער הפועל חדרה אוהד לויטה.

אוהדים עם דגל ישראל במשחק של מכבי רעננה אצל ברוקלין נטס. Mike Stobe, GettyImages
אוהדים עם דגל ישראל במשחק של מכבי רעננה אצל ברוקלין נטס/GettyImages, Mike Stobe

7:30: ג'ף גריי, שחקן הפועל אילת לשעבר, הניף את דגל ישראל לצד מאמן מכללת אובורן ברוס פרל היהודי. בשנה שעברה אובורן התארחה בארץ וקיימה משחק הכנה נגד נבחרת ישראל, ובימים האחרונים פרל מביע תמיכה במאבק הישראלי ברשת. "לא יכולתי לבחור מנהיג טוב יותר בתקופה זאת מאשר המאמן פרל", כתב גריי, "עם ישראל חי".

7:00: אנטה טומיץ', הסנטר הקרואטי הוותיק (36), הביע מסר מרושע נגד הצבא הישראלי וקרא לתרומות לעזה, עם ציוץ שבו כתב: "גנרל, אתה יורה על ילדים".

6:30: באנגליה החליטו שגם בליגת הנשים (במקביל למשחקי הפרמיירליג) תיאסר הכנסה של דגלים של ישראל ופלסטין למגרשים. בהתאחדות מבהירים: לא מדובר בהחלטה פוליטית, אלא בהחלטה בטיחותית, על מנת למנוע עימותים ביציעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully