וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמזים, סימני השאלה וההשלכות ברחבי ה-NBA: סיכום עסקת לילארד

הרכז ויאניס פלרטטו זה עם זה זמן רב, ולבסוף קיבלו את מבוקשם. סוכנויות ההימורים סימנו את מילווקי כפייבוריטית המובילה לאליפות אחרי "עסקה מפלצתית", אך יש גם חששות: "ההגנה עלולה להפוך למפוקפקת". הולידיי יהפוך לפרס ניחומים?

דמיאן לילארד עם יאניס אנטטוקומפו. Tim Nwachukwu, GettyImages
שוב ביחד. יאניס ולילארד בסוף שבוע האולסטאר הקודם/GettyImages, Tim Nwachukwu

ליגה שלמה חיכתה בסבלנות, ואמש (רביעי) זה סוף סוף קרה: דמיאן לילארד מצא קבוצה חדשה. זו לא מיאמי, שהיתה הפייבוריטית הברורה, כי אם מילווקי. יאניס אנטטוקומפו הפעיל בשבועות האחרונים לחץ גדול על ההנהלה, הבהיר כי לא יאריך את חוזהו אם לא ירגיש שהוא מסוגל להתחרות על אליפות, ולבסוף קיבל את מבוקשו - הסופרסטאר של פורטלנד הגיע, והגיע במחיר סביר יחסית: ג'רו הולידיי ובחירת סיבוב ראשון עשו את הדרך ההפוכה לפורטלנד, שגם קיבלה מפיניקס את דיאנדרה אייטון.

לילארד ויאניס שיבחו לאורך השנים זה את זה לא פעם. במאי שעבר נשאל הרכז עם מי היה רוצה לשתף פעולה, ונקב בשמו של הגריק פריק." הוא פליימייקר טוב, שומר טוב, הצורה בה הוא משחק מחמיאה לצורה בה אני משחק. הייתי מביא לשולחן משהו שעוזר לו - ולהיפך", אמר אז.

יאניס בחר בלילארד ראשון בדראפט האולסטאר בשנה שעברה, כשעל הלוח היו שחקנים כמו ניקולה יוקיץ', לוקה דונצ'יץ', ג'ה מוראנט, ג'ואל אמביד, פול ג'ורג', אנתוני אדוארדס ושורה של כוכבים אחרים. הקפטן היריב לברון ג'יימס הופתע ואמר בחיוך: "יאניס השתנה. הוא תמיד דיבר על נאמנות... הייתי בטוח שהבחירה הראשונה שלו תהיה ג'רו הולידיי. אני לא יודע מה קרה לו".

כאמור, מיאמי היתה הפייבוריטית לכל אורך הדרך, אך ההצעה שלה לא הרשימה את פורטלנד. לפי התקשורת האמריקאית, ההיט בקושי היו בקשר עם הבלייזרס מאז שפנו לראשונה בחודש יולי, ולמדו על העסקה שהושלמה מהציוצים השונים - פורטלנד לא ניסתה לפנות שוב כדי להשיג הצעה טובה יותר. "מיאמי עשתה כל שביכולתה כדי להשיג את דיים, אבל צריך שני צדדים בשביל עסקה", אמר סוכנו של לילארד, ארון גודווין.

כוכב ההיט ג'ימי באטלר הגיב באופן מפתיע לעסקה שהושלמה, ופרסם בחשבון האינסטגרם שלו סרטון ובו אמר בין היתר: "היי, NBA, אתם צריכים לבדוק את הבאקס על טמפרינג. לא שמעתם את זה ממני, שמעתי את זה ממישהו אחר". לליגה לכאורה יש חוקים נגד פיתוי שחקנים תחת חוזה, אך נכון לשעה זו, אף עיתונאי אמריקאי לא הדהד את ההאשמות של באטלר ורמז לכך שיש דברים בגו. מי שכן נתן גב הוא חברו של באטלר למיאמי טיילר הירו, שהגיב וכתב: "מה שהוא אמר".

בזכות הטרייד, זינקה מילווקי בסוכנויות ההימורים והפכה פייבוריטית לאליפות. הבאקס שהיו מדורגים במקום השלישי לפני העסקה מקדימים כעת (לפי הסדר) את דנבר, בוסטון, פיניקס, לוס אנג'לס לייקרס, גולדן סטייט, מיאמי ולוס אנג'לס קליפרס, קליבלנד ודאלאס, שמשלימות את הטופ 10.

"מדהים שמילווקי הצליחה להשלים את המהלך הזה", צייץ קווין אוקונור מ"דה רינגר". "שיתוף הפעולה בין יאניס ודיים יהיה בלתי עציר". כריס מאניקס מ"ספורטס אילוסטרייטד" הוסיף: "עסקה מפלצתית לבאקס. לילארד, יאניס ומידלטון זו שלישייה גדולה אמיתית. לילארד רצה ללכת למיאמי, אבל אם הוא באמת רוצה את הסיכוי הטוב ביותר לאליפות, זה במילווקי". סטיבן איי סמית' אמר: "זה קטלני, יאניס לא יצטרך להוביל כדור מעכשיו. עכשיו יש לו למי למסור החוצה, יש לו צלף, וכשהמשחק על הכף לא צריך שיאניס יציל את היום, כי דיים תמיד הוכיח שהוא יכול לסגור עניין. יאניס לא צריך לחשוש מכך, לילארד יכול לעשות את זה בכוחות עצמו".

התגובות ברחבי ה-NBA

ובכל זאת, לא כולם משוכנעים שמדובר בעסקה כל כך טובה עבור הבאקס. ריק ביוקר מ"פוקס ספורטס" ניתח וכתב: "הייתי מרגיש הרבה יותר טוב אם הם היו מעבירים את כריס מידלטון, או אם לילארד לא היה בן 33. הבעיות של מילווקי לא השתנו - הבסיס מלבד יאניס מבוגר. מי יצליח לשכנע אותו בעוד מספר שנים להישאר? אם מידלטון לא יכול להישאר בריא, ההגנה שלהם יורדת מסבירה למפוקפקת".

ג'רו הולידיי, שהתבטא אמש על רצונו להישאר במילווקי עד סוף הקריירה ואז נשלח לפורטלנד מספר שעות לאחר מכן, לא אמור להישאר שם. הבלייזרס רוצים ללכת לבנייה מחדש סביב הגארדים הצעירים והמוכשרים שלהם - בראשם סקוט הנדרסון, שיידון שארפ ואנפרני סיימונס - והם צפויים למצוא לרכז הוותיק קבוצה חדשה בשבועות הקרובים. שתיים מהמועמדות לצרפו הן פילדלפיה, בה החל את הקריירה, ומיאמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully