וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווייד מצטרף לוויכוח: "הכדורסל העולמי קשוח יותר, האמריקאי רך"

שחקן העבר הביע את דעתו בנושא שעורר מחלוקות לאחרונה: "חשבנו שלבנים לא יכולים להיות טובים מאיתנו. ההשתתפות בטורנירים בינלאומיים שינתה לי את כל התפיסה"

תיקתקנו, 26.9/ספורט1

ההשוואות בין ה-NBA לכדורסל הבינלאומי תפסו תאוצה לאחרונה בעקבות האמירות של כוכבים שונים בענף, כשרק בשבת האחרונה התרעם קווין דוראנט על אוהד שתמך בטענותיו של קייל היינס, אגדת יורוליג, שאמר כי הליגה הטובה בעולם היא "דמקה" לעומת המפעל הבכיר באירופה שהוא "שחמט". ההתייחסות האחרונה לנושא הגיעה מצדו של דוויין ווייד, שהתארח בתכנית של טוני פארקר ב-Skweek.

"איפה שאני גדלתי, כשראינו בחור לבן חשבנו 'אה, הוא בכיס שלי'. התפיסה הייתה שאין סיכוי שהוא יותר טוב ממך", הסביר ווייד. "הרבה אפרו-אמריקאים דיברנו מנקודת הנחה כזאת, שבמידה מסוימת מראה על בורות. חשבנו שהשחקנים הבינלאומיים רכים".

שחקן העבר שזכה בשלוש אליפויות NBA ובמדליית זהב אולימפית היה שותף גם להפסדים ההיסטוריים של נבחרת ארצות הברית במשחקים האולימפיים אתונה 2004 ובאליפות העולם ב-2006. "פתאום הגעתי לכדורסל הבינלאומי ואמרתי 'הו, הם בעצם מוכשרים'. הכדורסל העולמי יותר קשוח. למען האמת, הכדורסל האמריקאי הוא זה שרך יותר".

דוויין ווייד במדי נבחרת ארצות הברית באליפות העולם 2006. Koichi Kamoshida, GettyImages
לא ציפה לקשיחות. ווייד בנבחרת ארצות הברית ב-2006/GettyImages, Koichi Kamoshida

ווייד הוסיף: "חוויית ההשתתפות בטורנירים בינלאומיים שינתה לי את התפיסה באופן מיידי, את כל מה שחשבתי לפני כן. המשחק היה שונה, יותר פיזי. חשבנו שנפרק את כולם. עד 2004 לא הפסדנו אף פעם ופתאום נכנסנו לחדר ההלבשה וחשבנו 'הרגע שטפו אותנו. אנחנו המצאנו את המשחק הזה!'. כשאתה צעיר הכל מתבסס על מה שאתה שומע וקולט, אבל האמת היא שאין לך את הניסיון הדרוש כדי להבין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully