וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה זועמת על עסקת קיין: "מקבלי ההחלטות במצב שינה עמוק"

כתב האישום נגד באיירן, הליגה שרק "תהיה יותר משעממת", התהייה מה עם הצעירים המקומיים, המנהלים ש"איבדו את זה לחלוטין" והביקורת מלייפציג: "הוא לא משיח שהולך על המים". אנשי הכדורגל נסערים מהרכש של הבווארים

תקציר סופרקאפ גרמני: באיירן מינכן - ר.ב. לייפציג 3:0/ספורט1

אוהדי באיירן מינכן אולי מאושרים מצירופו של הארי קיין, אולם בגרמניה מתייחסים לעסקת 100 מיליון היורו בסקפטיות גדולה, גם בנוגע לאלופת הבונדסליגה וגם - בעיקר - בכל הקשור לכדורגל הגרמני. הסכום ששולם, העובדה שהכסף עבר להיות מושקע ברכש ולא פיתוח כישרונות מקומיים, והגדלת הפער בין הבווארים לשאר הליגה בעקבות המעבר - כל אלו מדאיגים במיוחד את התקשורת ואנשי הכדורגל במדינה.

עיתון "בילד", למשל, הדגיש את הצורך בחשבון נפש והגדיר את תג המחיר של קיין כ"כתב אישום לבאיירן ולכדורגל הגרמני", כשעל מקבלי ההחלטות בענף נכתב כי הם "במצב שינה עמוק".

היומון הגרמני תהה לגבי עסקת הענק: "מדוע כבר שנים אנחנו לא מצליחים לפתח חלוצים מוכשרים משלנו, כמו שהיו לנו על בסיס קבוע בעבר? ולמה אנחנו לא מסתמכים על הצעירים שלנו, במיוחד כשהאנגלים מאחורינו מבחינה פיננסית? כמה מהמיליונים ששולמו על קיין כנראה היו מועילים הרבה יותר בפיתוח הגילאים הצעירים".

חלוץ באיירן מינכן הארי קיין. רויטרס
הארי קיין בהופעת הבכורה בבאיירן מינכן/רויטרס

עוד כדורגל גרמני

עוד בוואלה!

קיין: "לא רציתי לסיים קריירה ולהתחרט שלא ניסיתי ליגה אחרת"

לכתבה המלאה

הופעת הבכורה העגומה שעברה על קיין בוודאי לא עזרה. החלוץ נכנס כמחליף בדקה ה-63 נגד ר.ב. לייפציג בסופר קאפ הגרמני, שהסתיים בתבוסה 3:0 של באיירן מינכן במגרשה הביתי, ובמגזין "דר שפיגל" ציטטו את מקס אברל, המנהל הספורטיבי של לייפציג שאמר: "הציפיות מקיין גובלות בהגזמה. כאילו שהוא המשיח, שהולך על המים. כדורגל זהו ספורט קבוצתי".

בשבועון המשיכו וביקרו: "המשמעות היחידה היא שהכדורגל הגרמני יהפוך למשעמם עוד יותר. זה טוב לבאיירן, אבל חייבים להטיל ספק בתועלת עבור הבונדסליגה, שכן המועדון והמפעל שזורים זה בזה. הפרשן דניאל מונטאזרי טען שהגעת הכוכב האנגלי רק תמשיך להוריד את רמת התחרותיות בליגה שלא ראתה אלופה אחרת מאז 2012, בעוד שבליגת האלופות הרכישה לאו דווקא תהפוך את באיירן למועמדת לזכייה.

נשיא באיירן מינכן אולי הנס. GettyImages
סתר את עצמו. אולי הנס/GettyImages

ב-"SZ" נכתב כי "העסקה המטורללת תירשם בדפי ההיסטוריה בתור הראשונה שבה כל כך הרבה גורמים מעורבים פשוט איבדו את זה לחלוטין". ב"די צייט" זעמו על באיירן מינכן בעקבות ההיגררות שלה לתהליך הקפיטליזם המואץ שמתחולל בעולם הכדורגל, אחרי שנים ארוכות בהן סיפקה אלטרנטיבה מרעננת לשפיכת הכספים חסרת הרסן, כשרק בתחילת השנה טען חבר ההנהלה אולי הנס שהמועדון הבווארי לא ישלם "סכום מטורף" שכזה.

בעיתון השבועי הוסיפו: "התקשורת והאוהדים זועקים להשקעה כספית גדולה יותר, כאילו שאין שיטות אחרות לבנות קבוצה. למשל, הדרך הישנה של קידום כישרונות צעיריים מקומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully