וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיר צהובה, המדינה צהובה": התפרצות הרגשות במכבי תל אביב

14.6.2023 / 6:05

הצהובים חגגו את אחת האליפויות הכי משמחות בתולדותיהם: לורנזו בראון "ענה על המגרש", קולסון הצהיר שהוא "רעב לעוד" ודיברתולומאו הבהיר ש"כנראה אמשיך". אז מה התכנית לקיץ? אבי אבן חושף: "רוצים להשאיר כמה שיותר שחקנים. יש פה משהו מיוחד"

החגיגות של מכבי תל אביב בחדר ההלבשה/צילום ועריכת וידאו: דני מרון

1. חדר ההלבשה של מכבי תל אביב ידע ימים יפים העונה, ניצחונות על הקבוצות הגדולות של היורוליג, ניצחונות בפלייאוף של המפעל האירופי הבכיר ומשחקים מרשימים נוספים. שמחה כמו שהורגשה בו אמש (שלישי) עם הזכייה ה-56 של הצהובים באליפות המדינה, הייתה חסרת תקדים.

בזה אחר זה עברו כל אחד משחקני, מאמני ואנשי ההנהלה והצוות הרחב של הצהובים מקלחת קרה עם קרח, השמפניה זרמה, והחיוכים נמתחו מאוזן לאוזן. אחרי עונה שנמשכה 8 חודשים וחצי, מכבי תל אביב חגגה תואר מתוק, ויכולה לצאת לפגרה בתחושה טובה.

אחרי שנגמרו החגיגות הארוכות בחדר ההלבשה, ובין צילום אחד לשני עם צלחת האליפות, יצאו השחקנים הצהובים למאות אוהדים שחיכו להם עד 1 בלילה מחוץ לשער 9. האוהדים הניפו את השחקנים על הכתפיים ושרו איתם את שירי העידוד. גם רגב פנאן, שזכה להיות במעמד ההנפה לצד ג'ון דיברתולומאו וגיא פניני, קיבל את האהבה של הקהל.

"דרמה" קטנה התרחשה בדקות הללו כשבמכבי חששו שלא יילכו למסיבה המסורתית במסעדת 206 בצפון העיר, אך לקראת השער 1 היו"ר שמעון מזרחי נתן את האות וכל הקבוצה נסעה לשם יחדיו. מזרחי בירך את השחקנים במעמד, כמו גם המאמן עודד קטש. השחקנים מצידם חגגו ורקדו יחד עם קומץ של אוהדים ומקורבים.

צפו בחגיגות בחדר ההלבשה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים בחדר ההלבשה. דני מרון
הכי מתוק שיש. מכבי תל אביב חוגגת עם הצלחת בחדר ההלבשה/דני מרון

2. זה היה רחוק מלהיות טיול לאליפות. הצהובים הוליכו ביתרון 15 מבטיח ברבע האחרון, אלא שאז קפאו, ראו את הפועל תל אביב עושה קיצת 0:17 ומובילה בשתי נקודות, פחות מ-3 דקות לסיום. ברגעים הללו התעלה ווייד בולדווין עם 7 נקודות רצופות, ולורנזו בראון קבר שתי זריקות עונשין ברגעי ההכרעה. שניהם סיימו את המשחק עם 22 נקודות וכמות יפה של 8 ו-7 אסיסטים בהתאמה.

"התואר הזה משפר את הכל פי 10. אני לא חושב שבלי זה הייתה לנו עונה רעה, בסך הכל עשינו מה שציפו מאיתנו, אבל האליפות הייתה המטרה העיקרית שלנו", סיפר בראון במהלך החגיגות בחדר ההלבשה, והתייחס ליכולת החלשה שלו במשחק 2 לעומת ההתעלות אמש. "ממצבים כאלה צריך לצאת עם ביטחון. הקבוצה השנייה צוברת אמונה בעצמה, אבל אם יש לך ביטחון בעצמך ורצון לנצח, אז אתה תצא מזה. זה היה לי חשוב מאוד להגיב כמו שצריך. משחקים כמו משחק 2 כאלה יכולים לקרות, אבל אסור לחשוב על זה יותר, כי אחרת היינו נכנסים למצב לא טוב מבחינה מנטלית. השחקנים מסביבי בטחו בי, וזה עזר לי לצאת מזה".

בראון, טיפוס שליו ורגוע בדרך כלל גם בניצחונות גדולים, יצא מגדרו בחגיגות בחדר ההלבשה. "זה נהדר, לזה אנחנו מחכים כל השנה. אנחנו ביחד כל השנה, מנסים להשיג את הדבר הזה, מחכים לרגע הזה. אז זה מיוחד. אנחנו רוצים להיות חזקים יותר בעונה הבאה, יש פה הנהלה חזקה מאחורינו".

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון. דני מרון
יצא מגדרו, וחגג בטירוף. לורנזו בראון/דני מרון

3. מי שנחשב לאהוד ביותר על אוהדי מכבי תל אביב העונה הוא בונזי קולסון, שכמו בראון ובולדווין האריך את החוזה שלו בעוד שנתיים במהלך העונה. קולסון רץ אמש אל הקהל שחיכה בשער 9 כדי להודות לו על האהבה שקיבל שבמהלך העונה.

עם סיום המשחק ניגש קולסון אל אנשי הפועל תל אביב, שאיתם ניהל מאבק עיקש במהלך הסדרה, חיבק ובירך אותם על הסדרה. "אני מכיר את השחקנים האלה, כולנו מכירים אותם, אנחנו יושבים לפעמים בחוף ביחד בימי חופש. אין לנו שום דבר חוץ מאהבה לשחקנים ששיחקו נגדנו. אבל כשהם לובשים את החולצה האדומה ואנחנו בכחול-צהוב, זו מלחמה".

על הזכייה באליפות אמר קולסון: "זה מרגיש נהדר, זו ברכה. אנחנו גאים בעצמנו, היו לנו עליות וירידות במהלך העונה, בטחנו במערכת וזה השתלם. צריך לומר מילה טובה להפועל תל אביב, אין ספק שהיא הקשתה עלינו, אבל כעת העיר בצהוב וכחול, כל המדינה בצהוב-כחול. אני מתרגש, ורעב לעוד. אני נהנה מהכל, נהנה מהרגע. אני אתרכז בחגיגות, ונראה מה יהיה בעתיד. אני חתום פה לעוד שנתיים, וכרגע בעיקר שמח שכל המדינה בצהוב-כחול".

בונזי קולסון שחקן מכבי תל אביב עם צלחת האליפות. ברני ארדוב
"כל המדינה צהוב-כחול". קולסון עם הצלחת/ברני ארדוב

4. גיבור נוסף של המשחק אמש היה הקפטן דיברתולומיאו, שהניף צלחת שנייה בתור קפטן מכבי וחמישית מאז שהצטרף. ג'ונדי לא היה טוב בשני המשחקים הראשונים בסדרה, אבל אמש היה שם בשביל חבריו עם 8 נקודות וכמה פעולות גדולות שעזרו להשיג את הניצחון.

"זה מדהים, זאת הדרך הכי טובה לסיים את העונה. עשינו הרבה דברים גדולים העונה, דברים שצריכים להיות גאים בהם. לזכות בתואר זו דרך מצוינת לסיים", אמר הקפטן הצהוב, "היינו כל כך קרובים העונה לעשות דברים גדולים, היינו מוצלחים, אבל היינו קצת קצרים. הערב שמנו את זה מאחור. כל כך חשוב לסיים את העונה עם אליפות".

דיברתולומאו עדיין לא חתם רשמית על חוזה לעונה הבאה, אך קיים סיכום עקרוני בינו לבין מכבי על המשך החוזה. "אני מתכנן להישאר כאן, זו העדיפות שלי. אני וההנהלה נמצאים במערכת יחסים מצוינת, וזה כך גם עם שאר השחקנים והצוות. אני מקווה להישאר".

רגב פנאן, ג'ון דיברתולומאו, גיא פניני מכבי תל אביב אלופה. ברני ארדוב
לא מתכוון ללכת לשום מקום. דיברתולומאו מניף את הצלחת/ברני ארדוב

5. מי שיהיה אחראי על בניית הקבוצה בעונה הבאה ויעמוד בראש המערכת המקצועית הוא אבי אבן. אמש אבן, שאימן את הקבוצה בסוף העונה שעברה והודח בחצי גמר הפלייאוף על ידי בני הרצליה, נראה מאושר בחגיגות.

"כשגמרתי את העונה שעברה לא ישנתי כל כך, אבל כשהתעוררתי הייתי כולי בטירוף לבנות את הקבוצה הכי טובה שאפשר לשנה הבאה, ושוב אני נדלק לעונה הבאה. יש לנו פה משהו מיוחד ברמת האנשים, וננסה לשמור על כמה שיותר. יש פה צוות מיוחד", אמר אבן. "אני באופן אישי מאמין שאין תחליף להמשכיות, אנחנו רואים את כל קבוצות היורוליג שמצליחות היום, המכנה המשותף זה ההמשכיות. אני מאוד שמח שזאת הסיטואציה שבה סיימנו את העונה".

על התוכניות המקצועיות הוסיף: "בגדול אנחנו רוצים להשאיר כמה שיותר שחקנים. נשב בימים הקרובים ונחליט, הראש שלנו לאחרונה היה טרוד רק בלקחת אליפות. נשב כל הצוות המקצועי, ונחשוב מה אנחנו רוצים ומה לא. יש פה קבוצה איכותית של אנשים, נחשוב ביחד עם מה אנחנו הולכים".

על הזכייה הוסיף המנהל המקצועי: "זה מתוק לקחת אליפות, זה מה שחשוב למועדון. היה מאבק קשה, היה משחק לא פשוט ביום ראשון, וגם היום. תמיד זה כיף לנצח, הקשיים הופכים את זה ליותר מתוק, וזה כיף. הכל התחילה בשנה שעברה, ששם לא הצלחנו. זה היה חשוב לנו מאוד להחזיר את האליפות אחרי העונה שעברה. עשינו דרך ארוכה ביורוליג, כמעט הגענו לפיינל פור, והתהווה פה משהו טוב מאוד. היה לנו חשוב לסיים כמו שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully