וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "במהלך העונה הרגשתי שאני לא מספק את הסחורה. האמנתי בעצמי"

13.6.2023 / 23:56

מאמן מכבי ת"א התרגש אחרי הזכייה באליפות, סימן את הרגע בו הכל השתחרר והודה: "הקרבתי כדי להגיע לרגע הזה. תענוג לאמן את בראון ובולדווין. ג'ייקובן? הוא מייצר בעיות לא פחות מהגארדים הגדולים באירופה". על הגמר: "חבל שזה לא היה הטוב מ-5"

החגיגות של מכבי תל אביב בחדר ההלבשה/צילום ועריכת וידאו: דני מרון

במהלך העונה הזו, עודד קטש עבר שלל עליות ומורדות. בין היתר, שמע שוב ושוב דיונים לגבי עתידו והמשך דרכו במועדון, אך הדיונים הללו ככל הנראה תמו הערב (שלישי), עם הזכייה באליפות.

"היינו קבוצה חדשה שנבנתה מאפס וביורוליג היינו במאזן שלילי, אבל הרגשנו שנבנה משהו טוב ושהכל בסדר", סיפר לאחר ה-90:94 על הפועל תל אביב. "החוויה שלי הייתה אחרת, אני חוויתי שאני לא מספק את הסחורה, או שאני יכול יותר. הרגשתי ששופטים את הדרך שבה אנחנו משחקים. לא נאמר לי משהו, אבל אלה היו התחושות - הייתה ציפייה שנהיה בפיינל פור על ההתחלה, עוד לפני שדברים התחברו. היה משחק שהתראיינתי אחרי ניצחון ואמרתי את מה שאמרתי ולא הייתי צריך להגיד, אבל בדיעבד זה אולי הדבר הכי טוב שקרה לנו. זה גם לא משהו שתכננתי, זה יצא לי, אבל אני חושב שמאותו רגע היה כמו 'קליק' עם ההנהלה, משהו השתחרר וקיבלתי יותר ביטחון".

עודד קטש, ווייד בולדווין חוגגים אליפות עם אנשי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
סוף סוף חייך. קטש/ברני ארדוב

עוד על האליפות הצהובה

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

קטש נשאל מה הוא למד מהעונה הזו והשיב: "שאני חזק. היו רגעים קשים, היו רגעים שהייתי למטה, אבל אני לומד משנה לשנה לקחת יותר מהמועדון, מהצוות ומהשחקנים. חיכיתי להזדמנות הזו הרבה מאוד שנים, הקרבתי ועשיתי מהלכים בשביל זה. ידעתי שיש סכנות והיו חששות, אבל האמנתי במה שאני עושה ואני שמח על זה שדברים התחברו לנו. כל זה לא היה קורה בלי האופי המדהים של השחקנים. הקבוצה הזו תמשיך עם בסיס של 60-80 אחוז מהשחקנים. ננסה לצרף את השחקנים הכי מתאימים ולהתחזק במקומות הנכונים. אני מרגיש ביטחון במקום שאני נמצא בו מכל הבחינות. אני מקווה להתחיל עם אותן האנרגיות וכמובן שיהיה לנו יותר קל עם המשכיות, אבל שלא תחשבו שיהיה לי יותר שקט - הלחץ יגיע".

על המשחק עצמו אמר: "כן, אני מאוד מתרגש. גם המשחק הזה התפתח בצורה מוזרה. עברנו חוויה לא נעימה במשחק השני והחשש הגדול היה שנעלה עם פחד להפסיד ולא בשביל לנצח. ניסינו לדבר על זה, אבל התחלנו את המשחק מהוסס מבחינה התקפית ורק לאט לאט קיבלנו ביטחון. אני חובב סנוקר ידוע ואומרים שהפריים האחרון הוא הכי קשה, וככה זה הרגיש כי הובלנו ב-15 הפרש ואז ננעלנו. בפסק הזמן חזרתי על המנטרה הזו שאנחנו לא מפחדים להפסיד, אלא הולכים לנצח. אמרתי להם שצריך לשחק בדרך נכונה ולהישאר ביחד, וזו בסוף עונה מדהימה שעברנו אני והקבוצה, עברנו משהו גדול ועם המון אופי. כנראה שזה היה צריך לקרות ככה, שננצח עם האופי בדקות האחרונות".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש עם לורנזו בראון. ברני ארדוב
התרגש. קטש עם בראון/ברני ארדוב

החוויה לאמן את בראון ובולדווין: "לא צריך להפריע להם יותר מדי, כן לדייק אותם ולחבר אותם לקבוצה. אני רוצה לחזור לדבר על האופי, כי מדובר בשני גארדים מובילים באירופה והחברות והפרגון ביניהם זה משהו יוצא דופן. היו לנו חששות בתחילת העונה, אפרופו סקוטי ווילבקין שהיה מנהיג יחיד או איך שלא תגידו את זה. הבאנו שניים כאלה וזה הכל מתחיל בחברות שלהם, וזה אדיר. האתגר האמיתי היה לחבר את זה לקבוצה. האופי של כל חדר ההלבשה גרם להם לפרוח וזה היה תענוג גדול לאמן את שני אלה ובכלל".

על ג'ייקובן בראון, שחקנו לשעבר שהפציץ 31 נקודות: "שחקן כדורסל גדול ואישיות מיוחדת, זה לא שחקן שכיף לשחק נגדו ולהתכונן אליו. יצא לי לשחק השנה נגד הגארדים הכי טובים באירופה והוא לפעמים מייצר בעיות יותר מהשמות הגדולים ביותר".

על רומן סורקין: "יש לו עליות וירידות, אבל הוא בגרף עלייה ויודע מה רוצים ממנו. זה גם תלוי בו. הוא צריך לעשות קיץ משמעותי, להפוך ליותר ורסטילי. הקליעה שלו יותר טובה ממה שכולם חושבים וזה רק עניין של ביטחון".

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מעדיף לחזור לסדרת גמר של 5 משחקים. קטש/ברני ארדוב

במסיבת העיתונאים הוסיף קטש: "נעזוב את הדברים שקרו מסביב, אנחנו נגד כל סוג של אלימות, פיזית או מילולית. אנחנו צריכים לדעת לנקות את הדברים האלה. מה שקורה על המגרש, הכבוד בין השחקנים והמאמנים, ראוי לאווירה יותר נקייה. יכול להיות לנו כדורסל אדיר וכיף, צריך לנקות משני הצדדים, ואפילו להגיד שחבל שזאת לא סדרה של הטוב מ-5. עדיף שזה היה ככה, אפילו שניצחנו. הכדורסל שלנו, הייתה שנה מדהימה, צריך לחזור לחמישה משחקים בשביל הקהל ובשביל הכדורסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully