וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר המנהלת: "ההנפה היא טקס מכובד, אבל לפעמים צריך לזוז מהתוכנית"

11.6.2023 / 12:17

ארי שטיינברג מביע תקווה שהדרבי יעבור הערב (21:15) בשלום, גם אם מכבי תל אביב תזכה באליפות באולמה של הפועל תל אביב, ודורש עוד סמכויות: "לקבוצות יש עוד אינטרסים, ויכולים להיווצר ניגודי עניינים. אני בעל הבית, ומהעונה הבאה אורגש יותר"

תקציר: קרשיאקה - טורק טלקום 90:94/ספורט1

עונת הכדורסל תסתיים הערב (ראשון) או לכל המאוחר ביום שלישי, ובמסגרת הסערות סביב היריבות בין מכבי תל אביב להפועל תל אביב - בוטלה בשבוע שעבר מסיבת העיתונאים שהייתה אמורה לפתוח את סדרת גמר הפלייאוף. במקום האירוע החגיגי, נשא יו"ר מנהלת הליגה ארי שטיינברג דברים והשיב לשאלות.

"אנחנו נמצאים בעיצומו של רגע השיא של העונה, אחרי עונת כדורסל באמת מרתקת", אמר שטיינברג, שנכנס לתפקיד לפני כחמישה חודשים. "היה שבוע לא קל עבור כל חובבי הכדורסל, וגם עבורי. לא כך רצינו להיכנס אל חגיגת הגמר, אבל המציאות עשתה את שלה. אני מתחייב שלא אתן לכל מה שקרה בשבוע האחרון מכל בחינה לשקוע. אסיק את המסקנות הנדרשות ונפעל על מנת לשנות את התקנון בהתאם ולמנוע חזרה של סיטואציות כאלו ואחרות בעתיד".

על החשש מהתפרעויות בדרבי הערב, שבגינו בוחנים במנהלת חלופות לטקס הנפת הצלחת אם יידרשו, הוסיף שטיינברג: "הביטחון הוא מעל הכל, בריאות השחקנים והאוהדים היא מעל הכל. יש כמה אפשרויות שאנחנו חושבים עליהן לגבי הערב. באידיאל שלנו ההנפה היא טקס מכובד, לפעמים המציאות גורמת לנו לזוז קצת מהתוכניות. זה יהיה אירוע מתגלגל".

בר טימור הפועל תל אביב לצד לורנזו בראון מכבי תל אביב. לירון מולדובן
לא ברור אם טקס ההנפה יתקיים בהיכל שלמה במקרה של אליפות צהובה. בראון שומר על טימור/לירון מולדובן

עוד על סדרת הגמר

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

יו"ר המנהלת גילה כי הוא תומך בשינוי שיטת הסדרות הפלייאוף, והעברתן לטוב מחמישה גם בחצי הגמר ובגמר. "חמישה משחקים יכולים להיות הפנינג משמעותי, כאשר כל משחק מספק דרמה - וזה מה שאנחנו צריכים בליגה: אשאף להאריך את הסדרות כבר בעונה הבאה. אנחנו לא רוצים שיהיו קבוצות שיאבדו עניין באמצע העונה".

הוא הודה כי לדעתו, אמורות להגיע אליו עוד סמכויות על חשבון ראשי הקבוצות. "הדירקטוריון בעייתי בעצם הגדרתו", הסביר. "לקבוצות יש עוד אינטרסים, יכולים להיווצר ניגודי עניינים וזה קורה. אני רוצה יותר סמכויות ותקנון יותר קשיח, כדי לתת את ההחלטה הנכונה ביותר עבור הליגה ולא עבור קבוצה מסוימת. אנחנו לא צריכים להמציא את הגלגל, אנחנו רואים את זה במקומות אחרים בעולם. אני בעל הבית, ואם יש תקלות בדרך או דברים שצריכים להיעשות - נעשה אותם".

ארי שטיינברג, מנכ"ל אשמורת. רפי דלויה,
רוצה יותר סמכויות. יו"ר מנהלת הליגה ארי שטיינברג/רפי דלויה

שטיינברג הביע תמיכה עקרונית במתווה שהציג שר התרבות והספורט, מיקי זוהר. "המתווה עוד לא נעול. לטעמי הוא מצוין, ויצמצם פערים בליגה. אנחנו צריכים ליגה תחרותית, שכל משחק יהיה צמוד בה ושלא נדע מראש מי המנצחת. המתווה נותן לקבוצות היותר קטנות הטבות כלכליות משמעותיות, שיעזרו לצמצום הפערים באופן מיידי. לצד זה, אנחנו לא צריכים לפגוע בקבוצות סופר משמעותיות שמשחקות בליגות נוספות - וזה נותן מענה גם להן".

שטיינברג הודה כי "אין ספק שהליגה שלנו לא מושלמת. אולי היא אפילו רחוקה מלהיות, וכנראה גם לא תהיה מושלמת. הגעתי לכאן בשביל לשנות, וכדי לעשות זאת אני צריך ואדרוש יותר סמכויות למנהלת ולתפקיד היו"ר. אני בטוח שזה יקרה בתמיכת כל הקבוצות, שמבינות את הצורך במישהו שיכריע בתוך ריבוי הדעות והאינטרסים המובנים. נכנסתי באמצע העונה והשתדלתי לא להפריע ולא לשנות דברים תוך כדי תנועה. החל מהעונה הבאה אהיה מעורב הרבה יותר".

לסיכום, קרא יו"ר מנהלת הליגה לאוהדי מכבי והפועל תל אביב: "אני רוצה לאחל בהצלחה הערב לשתי הקבוצות והמשך סדרת גמר מוצלחת, ספורטיבית ומעניינת. אני מבקש מכל האוהדים והאוהדות שיגיעו למשחק הערב, וכמובן גם למשחק השלישי אם יתקיים, לשמור על איפוק, לנהוג בספורטיביות ולהשאיר את האלימות מחוץ לספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully