וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחברה הערבית חוגגים ועוקצים: "אין ערבים, אין שערים"

ח"כ טיבי השתעשע על "ההשתלבות של השחקנים הלא ערבים בנבחרת", עיתונאים התלהבו מהניצחון "למרות הגזענים והפשיסטים", ומתי נתניהו יתקשר לברך? אחרי ההישג במונדיאליטו, השסע הפוליטי שוב נחשף

נבחרת הנוער של ישראל שעלתה אתמול (שבת) לחצי גמר המונדיאל עד גיל 20 היא דוגמה לדו קיום שמצליח - ובגדול. ובכל זאת, למרות ההישג הספורטיבי הטהור, למרות התמונות המרגשות של צעירים יהודים וערבים חוגגים זה לצד זה בצבעי כחול-לבן, בישראל כמו בישראל אי אפשר לשים בצד אפילו לרגע אחד את השסע הפוליטי.

אחרי הניצחון הענק של נבחרת ברזיל במהלכו כבשו שני שחקנים ממוצא ערבי, חמזה שיבלי וענאן חלאיילי, בחברה הערבית חגגו ושמחו, אבל תיבלו את השמחה גם בהערות עוקצניות שהמחישו את תחושותיהם הקשות כלפי מעמדם בחברה.

"אין ערבים, אין שערים", התגאו חברי כנסת ועיתונאים ערבים בעקבות הניצחון. חבר הכנסת אחמד טיבי כתב בתגובה לעיתונאי בן כספית שכתב: "שמישהו יבדוק שאחמד טיבי בסדר, עוד לא ראיתי ציוץ התעמרות שלו בכל הגזענים והפשיסטים", ש"נחה דעתי מהשתלבותם של השחקנים הלא רבים בנבחרת, מדי פעם גם הם מבקיעים".

צפו בתקציר המשחק. באדיבות כאן11

ההישג של הנבחרת רשום במידה רבה גם על כדורגלנים מהחברה הערבית. מלבד השערים אתמול של שיבלי וחלאיילי, האחרון גם כבש את שער הניצחון הדרמטי של ישראל בשמינית הגמר מול אוזבקיסטן, עמוק בתוך תוספת הזמן.

אחרי הניצחון הגדול אתמול, ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לברך את המאמן אופיר חיים, וברשתות החברתיות תהו האם היה מברך אישית גם את כובשי השערים אילולי שניים מהם היו ערבים.

היה גם מי שנזכר בחוק הלאום, ותהה בסרקזם האם "הניצחון הזה יהיה ניצחון חלקי עבור נבחרת ישראל", משום ש"לפי חוק הלאום הכדורגלנים הערבים לא נחשבים כישראלים שלמים ושווים".

ובזמן שברשתות החברתיות התכתשו ועקצו, השחקנים עצמם חוו אושר טהור. חמזה שיבלי שכבש את השער שני של ישראל במשחק, אמר בהתרגשות בסיום: "אני מרגיש פנטסטי אחרי שכבשתי שער ראשון בנבחרת. אין לי מילים. נכנסתי לחדר הלבשה ושאלתי את חברים שלי, 'אני באמת בחצי הגמר? באמת כבשתי שער? באמת דרכתי על הדשא?' אני פשוט לא מאמין עד עכשיו. אולי בהמשך הערב אאמין שבאמת הייתי חלק מזה".

אביו של כובש השער הראשון ענאן חלאיילי, מג'די, התראיין הבוקר לרשת ב' ואמר: "זה בוקר שמח לכולנו ולעם. הם כבר מותשים, אבל בטעם טוב. אמרתי שאם הם יעברו את שלב הבתים זה יהיה הישג, וכל פעם הם מפתיעים אותנו. זה חלום. מאחל לכולם להיות במקומי בכזה רגע של הגול. גאה בילד. הוא דווקא האמין".

לעומת נבחרת הנוער, נבחרת ישראל הבוגרת עברה בשנים האחרונות תהליך מדאיג של פוליטיזציה, אחרי שנים שגם היא הייתה סמל לדו קיום. זכורה במיוחד סערת הפוסט של מונס דאבור בזמן מבצע "שומר החומות", שגרמה לפילוג בין השחקנים הערבים ליהודים בנבחרת, ובסופו של דבר גם הובילה לסיום דרכו של החלוץ במדים הלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully