וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה מתחילה להיפרד: "בכר גדול המאמנים בכדורגל הישראלי"

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 15:01

הירוקים כבר מתכוננים ליום שאחרי המאמן, ואסירי תודה על התקופה ההיסטורית תחתיו: "הוא הכניס סטנדרטים חדשים, אמיץ בצורה בלתי רגילה". שרי מתכנן מחווה מרגשת לסאן מנחם, עילאי חג'ג' חתם עד 2026 ויפתח את האימונים עם הקבוצה בקיץ

תקציר: מכבי נתניה - מכבי חיפה 5:1/ספורט1

1. מיד אחרי ההדחה של מכבי חיפה מגביע המדינה בסוף חודש פברואר, התכנסו אנשי הצוות המקצועי לאחת מהישיבות שמתקיימות מפעם לפעם ויצאו משם עם החלטה אחת ברורה: מעכשיו נשחק כדורגל התקפי ללא הגבלות. הירוקים שהיו במשבר הבינו שמשהו חורק ושאם הם לא רוצים לאבד את תואר האליפות, הם צריכים לשנות משהו.

למשחק הבא הופיעו הירוקים בדרבי העירוני עם קשר אחורי אחד בלבד - והתפוצצו על המגרש. מאז בכר הירבה לשחק עם מערך של שחקן אחורי בלבד. גם לפני המשחק מול מכבי תל אביב התלבטו בצוות האם לעלות עם שני קשרי אמצע, אך בכר הרגיע את עוזריו ואמר: "גם אם נספוג אחד, נכבוש שלושה". ואכן כך היה. "הייתה החלטה שבפלייאוף העליון ואולי קצת לפני כן, אנחנו משחקים עם כל הכלים ההתקפיים שלנו", סיפר עוזר המאמן גיא צרפתי שחגג ביחד עם בכר את האליפות השלישית ברציפות שלהם. "זה ה-DNA של מכבי חיפה, והקהל מתחבר לזה".

במכבי חיפה החמיאו לבכר ולצוות שלו על כך שהצליחו להנחיל חזרה לחיפה את הכדורגל ההתקפי שאפיין אותה לאורך מרבית השנים. בכר כידוע לכולם יערוך את משחק הפרידה שלו מהירוקים בשבת ובעונה הבאה יאמן את הכוכב האדום בלגרד. המאמן סירב להצהיר על כך בסיום ורצה שהמיקוד יהיה בחגיגות ובהישג הקבוצתי, ולא במעבר שלו.

בימים הקרובים צפויה לצאת הודעה רשמית על סיום דרכו של המאמן, ובשבת הקהל צפוי להיפרד מבכר ולהודות לו. "ברק הוא המאמן הכי גדול בתולדות הכדורגל הישראלי", קבעו במועדון, "הוא הכניס סטנדרטים שלא היו, הוא אמיץ בצורה בלתי רגילה וזה התבטא על המגרש". עם בכר יעזבו האנליסט אדם דויד, העוזר גיא צרפתי ומאמן השוערים גיא ויזינגר. בחיפה יודעים שזהו צוות שיהיה קשה להיכנס לנעליים שלו, אך סומכים על המנהל המקצועי גל אלברמן שימצא את התחליף הנכון.

ההערכה היא שחיפה תמנה מאמן זר לקבוצה כשהמטרה היא שהאימונים שיתחדשו כבר בחודש יוני, יהיו לאחר שהמאמן החדש ימונה וירכיב את הסגל במלואו. הירוקים יצטרכו גם להחליט בנוגע לכמה שחקנים בראשם דילן בטובינסיקה שהאופציה להשאירו בקבוצה מסתיימת בסוף החודש הנוכחי. בחיפה מעריכים מאוד את הבלם, אבל מתלבטים בשל מכסת הזרים המוגבלת. בטובינסיקה מחזיק בחוזה לשנתיים נוספות בפמליקאו הפורטוגלית, אבל מעוניין להישאר אצל הירוקים. אם תתקבל החלטה להשאיר את הבלם, ינסו בחיפה לנהל משא ומתן מחודש עם הפורטוגלים על מחירו.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם האוהדים. ברני ארדוב
עשה הכל נכון. בכר חוגג עם האוהדים/ברני ארדוב

הכל על האליפות של מכבי חיפה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

2. הלילה קיימו הירוקים חגיגות הספונטניות שנמשכו עד השעות הקטנות, אבל את טקס הנפת הצלחת הרשמי הם יערכו ביום שבת במשחק מול הפועל ירושלים. בעונה שעברה קרא הקפטן נטע לביא לצ'ארון שרי להניף איתו את צלחת האליפות וגורמים בסביבת ההולנדי סיפרו שהוא מתכוון הפעם לקרוא לסאן מנחם להרים איתו את הצלחת.

מנחם שנחשב לאחד השחקנים הכי דומיננטיים ומשמעותיים בחדר ההלבשה של הירוקים, לא משחק ולא מתאמן באופן מלא כבר תקופה ארוכה, אך נחשב לקפטן השני כשהוא משחק. בסביבתו של שרי סיפרו שהוא יעשה את המחווה למנחם, שעדיין לא בטוח בנוגע לעתידו המקצועי.

"הקבוצה הזאת עברה מהפך מנטלי בעונה הראשונה של ברק אחרי הפסד להפועל כפר סבא. ברגע ההוא נטע לביא, צ'ארון שרי ובוגדן פלאניץ' החליטו לקחת את העניין הזה על עצמם, הפכו לאחים והרימו את המועדון הזה", סיפר המאמן המנטלי של הקבוצה של דני ענבר.

"אני לא אוהב לדבר יותר מדי, אבל כשבאתי לחיפה אמרתי שאני בא כדי לקחת אליפות. בסוף הגענו לשלוש", אמר שרי בהתרגשות. "לי לא משנה סרט הקפטן, אני תמיד עצמי ואני שמח כל עוד אני על המגרש. אני גאה להיות קפטן של מכבי חיפה". כשנשאל מה הרגע הגדול שלו העונה, ענה בצחוק: "האליפות כבר מתחילה להרגיש כמו דבר רגיל. אבל ברצינות - הגול שלי מול פ.ס.ז' היה הרגע שחיכיתי לו כל החיים".

על החיבור עם הקהל אמר שרי: "אני אוהב כדורגל וכשאני על המגרש, אני נהנה ולא אכפת לי מה אומרים עליי. הקהל רואה את זה, זה קהל אדיר". מלבד משחק ההכתרה, בקרב אוהדי הקבוצה מחכים לדעת האם ייערכו גם חגיגות של עיריית חיפה. אם כן, העירייה תצטרך לעשות זאת בימים הקרובים שכן שחקנים רבים עוזבים את הארץ או יוצאים לחופשות בתחילת השבוע הבא.

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
רצה אליפות אחת, קיבל שלוש. שרי/ברני ארדוב

3. מיד לאחר המשחק מול הפועל ירושלים ייצאו השחקנים לפגרה, אבל בחיפה יודעים שיצטרכו לחזור לאימונים מהר מאוד כדי להתכונן למשחקי מוקדמות ליגת האלופות. בחיפה יצרפו לאימוני תחילת העונה חלק מהמושאלים, כאשר רועי אלימלך ועילאי חג'ג' שהושאלו להפועל עפולה יחזרו לסגל בעונה הבאה. חג'ג' אף חתם היום רשמית עד 2026, ועל פי ההודעה של מכבי חיפה, יפתח את האימונים עם הקבוצה בעונה הבאה. "אין ספק שההכנה לעונה הבאה צריכה להיות מהירה והמזל שלנו הוא שיש שלד רחב שנשאר".

הירוקים יגישו לבלם רמי גרשון הצעה לחוזה לעונה נוספת כאשר במועדון יודעים גם שיש לא מעט התעניינות סביב שחקני הקבוצה, בראשם פייר קורנו ודולב חזיזה. המגן השמאלי מבוקש על ידי לגיה ורשה הפולנית אך בחיפה מעריכים שהוא לא צפוי לעזוב את המועדון עבור קבוצה בסדר גודל כזה. בכלל, בקבוצה משוכנעים שמרבית הסגל יישאר.

חגיגות האליפות של מכבי חיפה יתקיימו ביום ראשון הקרוב ברחבת סמי עופר בהשתתפות שחקני הקבוצה, המאמן, הצוות המקצועי והאוהדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully