וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סק ושרי 8, אצילי 9 ומי קיבל 10? ציוני האליפות של מכבי חיפה

15.5.2023 / 22:27

הזרים ששדרגו, המנהיגים שהתגלו, הכוכב הגדול והמאמן שנכנס לספרי ההיסטוריה. ציוני האליפות השלישית בשושלת הירוקה

תקציר: מכבי נתניה - מכבי חיפה 5:1/ספורט1

ג'וש כהן - 7

השוער היהודי-אמריקאי נעדר אמנם תקופה לא מבוטלת בשל פציעה, אך גילה את היציבות הנדרשת בדרך לעונה היסטורית של שלב הבתים בצ'מפיונס ואליפות שלישית ברציפות של המועדון, כולל עצירת פנדל מכרעת של מנשה זלקה בתוספת הזמן ועוד פנדל במהפך מול אשדוד בפתיחת הפלייאוף העליון.

רועי משפתי - 6

בניגוד לעונה שעברה בה שיחק אך ורק בגביע, שוער המשנה רשם מעל 700 דקות ליגה, שמר שלוש פעמים על רשת נקייה והוכיח שיש על מי לסמוך כשהשוער הראשון פצוע.

דניאל סונדגרן - 8

עם כל הכבוד לאליפות, הוא קודם כל ייזכר מהעונה הזאת בזכות השער המצמק בבלגרד לאחר החטאת הפנדל של דולב חזיזה, שער שבזכותו מכבי חיפה הגיעה בסופו של דבר לשלב הבתים. שידרג משמעותית את עמדת המגן הימני בירוק, היה חסר מאוד כשנפצע. למרות דעיכה בשבועות האחרונים, יחד עם קורנו המגנים הם החיזוק הטוב ביותר שחיפה עשתה בקיץ האחרון.

עבדולאי סק - 8

לא התחיל טוב בירוק, נראה חסר ביטחון, לא מרוכז ועצבני. היו דיבורים על נפילה גם כשהבקיע צמד בפריז, אבל עם הזמן ולאחר התאקלמות, הפך לשחקן הכי יציב ובטוח בהגנת הקבוצה ואחד השחקנים האהובים ביציע. וזה רק התחזק אחרי אירועי טרנר.

דילן בטובסינקה - 6

מי שהיה אמור להיות הבלם המוביל של הירוקים, נכנס מהר לעניינים כמחליפו של בוגדן פלאניץ', אך בהמשך חווה ירידה ביכולת, נפצע, וגם כאשר חזר לא הפך לעוגן ואיבד את הבכורה לטובת חברו סק.

ג'וש כהן שוער מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הפנדלים שוב היו גולת הכותרת מבחינתו. ג'וש כהן/מאור אלקסלסי

עוד על האליפות של מכבי חיפה

עוד בוואלה!

מכבי חיפה זכתה באליפות שלישית ברציפות: כל הדיווחים

לכתבה המלאה

שון גולדברג - 7

עונה קצת מוזרה לבלם/מגן, שכללה כמה פציעות ואולי גם שערי חובה שהיו לו חלק משמעותי בהם, אך בסך הכול הוא ביסס עצמו בעמדת הבלם במכבי חיפה ובנבחרת, והיציבות שלו היא אחת הסיבות לכך שהקבוצה חוגגת אליפות שלישית ברציפות.

פייר קורנו - 8

שדרג את עמדת המגן השמאלי בחיפה בצורה משמעותית. הפציעה שעבר עצרה אותו מעט וחסרונו הורגש מאוד, אך עדיין, עונה מצוינת עם הגבהות שהפחידו כל הגנה, חמישה בישולים בליגה ויתרון גדול למכבי חיפה בעמדה הזו.

רמי גרשון - 6

לרמי גרשון יש העונה קרוב ל-500 דקות ליגה עם הרבה אמון מברק בכר שסומך עליו כגיבוי מהספסל וגם בהרכב. זה לא פשוט לשבת בצד בחלק גדול מהעונה ולדעת לעשות את העבודה כשאתה נקרא לדגל, במיוחד לאחר שנים של פציעות ומחסור בזמן משחק. אולי הוא לא בשיאו אך המקצוענות, האישיות והאופי הבריא משאירים את גרשון בחיפה שנה אחר שנה.

רז מאיר וסאן מנחם - 6

הפציעות של סונדגרן וקורנו אפשרו לשניים הזדמנות לדקות משחק. הם עשו עבודה לא רעה על אף שאי אפשר היה להתעלם מחסרונם של שני הזרים. ועדיין, הם חלק ממרקם ואליפות שלישות ברציפות בירוק. במקרה של סאן מנחם, נאחל לו בריאות לפני הכול.

פייר קורנו, מכבי חיפה. אריאל שלום
נשק ייחודי. פייר קורנו/אריאל שלום

נטע לביא - 8

הקפטן לשעבר כבר ביפן, אך יש לו משמעות אדירה בהישגים של הקבוצה בעונה הנוכחית, מאירופה ועד הליגה. לא במקרה נעשו כל כך הרבה מאמצים להשאירו במועדון בחוזה משודרג בידיעה שלא פשוט למצוא קשר ברמתו, אך הוא העדיף לשנות אווירה.

מוחמד אבו פאני - 8

השחקן הכי תלוי מוטיבציה במכבי חיפה. אם אבו פאני באנרגיות הנכונות, הוא הטוב ביותר בארץ בתפקידו. אפשר היה לראות אותו מגלה עליונות על קשרים של פריז סן ז'רמן ויובנטוס במרכז השדה, סוג של ברומטר במשחקים גדולים. יחד עם זאת, חווה יותר מדי עליות וירידות בליגה שפוגעות בו, ואולי גם עוצרות את החלום להגיע לליגה בכירה באירופה.

עלי מוחמד - 8

אליפות שניה של מוחמד עם הירוקים. באירופה (כולל צמד לרשת אפולון) ובתחילת העונה בליגה הוא הפגין יכולת פנומנלית שהפכה את מכבי חיפה לקבוצה מפחידה. כמו כולם, חווה ירידות מנטאליות ופציעות קטנות והגיע לקו הסיום קצת עייף, אך עדיין - הדינמו של הקבוצה במרכז השדה.

מחמוד ג'אבר - 6

ג'אבר נפצע בחודש יולי וחזר אחרי יותר מחצי שנה לקבוצה רצה ומצליחה. הוא השתלב, קיבל דקות משחק וגם חזר לנבחרת ישראל. כשחקן משלים לאליפות הזאת, הוא עשה את עבודתו.

מוחמד אבו פאני שחקן מכבי חיפה חוגג שער. ברני ארדוב
כשהוא באנרגיות הנכונות, הטוב בארץ בתפקידו. מוחמד אבו פאני/ברני ארדוב

דולב חזיזה - 7

הקשר התזזיתי היה מהשחקנים הבולטים בחיפה במסע האירופי, אך בליגה סבל מפציעה ארוכה והחזרה לכושר הייתה איטית. ציפה לסיים את העונה עם כמות שערים ובישולים גדולה יותר מאשר שני גולים ואסיסט בודד, אך סלל את הדרך למהפך מול מכבי תל אביב ועדיין, כשחושבים על מכבי חיפה ושלוש האליפויות, חזיזה בצמרת רשימת השחקנים שאחראיים לשושלת.

צ'ארון שרי - 8

באיזשהו שלב בעונה הוא היה השחקן הטוב ביותר במכבי חיפה. מה שהוא הביא לקבוצה בשלוש האליפויות האלה מציב אותו בטופ 5 הזרים הטובים ביותר שדרכו בישראל. זר ששינה את הקבוצה ולקח אותה כמה דרגות קדימה, גם אם לפעמים נראה שהוא מתחיל קצת להישחק.

דיא סבע - 7

הקשר-חלוץ הגיע בינואר כדי לשדרג את החלק הקדמי. בשביל מה שברק בכר היה צריך, הוא נתן את התוספת והרעננות לחלק הקדמי, ולקראת הסיום גם סיפק מספרים. אם יצליחו לשמור עליו, זה רק יילך וישתפר.

עומר אצילי - 9

כמו כולם, גם אצילי עבר עליות וירידות ביכולת בעונה העמוסה, אבל במקרה שלו אך ורק המספרים מדברים. 21 שערים ו-10 בישולים, כולל מקרים בהם הכריע משחקים במו רגליו. האיש מספק את התוצרת שמביאה תארים שנה אחרי שנה.

שחקן מכבי חיפה דין דוד, כובש עם העקב מול שחקן מכבי תל אביב שחר פיבן. מאור אלקסלסי
את השער המתוחכם בעקב אי אפשר לשכוח. דין דוד/מאור אלקסלסי

פרנזי פיירו - 6

במסע האירופי הוא היה נראה כשחקן התקפה שיהיה מעל הליגה ויכבוש כאן כמות אדירה של שערים. בפועל, אכזב לאורך מרבית משחקי הליגה, לא נתן להתקפת הקבוצה את הערך המוסף, לא פיזית ולא טכנית. כבש שמונה שערים בליגה וניצח פעמיים את באר שבע, אבל אלמלא אירופה הוא על משבצת אכזבה קשה.

דין דוד - 7

התחיל את העונה כחלוץ שני כשהקרדיט ניתן לפיירו. איבד את ביטחון והיכולת, אך עם הזמן חזר לעצמו עם תשעה שערים בליגה, חלקם מכריעים, ואי אפשר לשכוח את העקב נגד מכבי תל אביב בחיפה.

מאוויס צ'יבוטה - 5

השינוי שהביא מהספסל בניצחון הדרמטי באשדוד, עם בישול וכדור רוחב שהוביל לפנדל, נתן מבחינתו טעם טוב לעונה בה לא תרם יותר מדי. עדיין לא הצדיק את ההשקעה הגדולה.

ניקיטה רוקאביציה - 5

רוקאביציה חזר לחיפה כשהוא יודע את מקומו - חלוץ שלישי או רביעי בסגל. לקח חלק ב-17 משחקים, רובם כמחליף, הבקיע שער בודד ורושם עוד אליפות בשלהי הקריירה.

אוהדי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מעל כולם. אוהדי מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

ברק בכר - 9

שלב בתים בליגת האלופות, אליפות שלישית ברציפות בעונה של צ'מפיונס וזה כשהקבוצה על אדי הדלק בעונה שיריבותיה השקיעו והעמידו תקציבים מטורפים כדי לקחת את ההגמוניה. פשוט להסיר את הכובע. אחרי הפרסומים על הכוכב האדום, ידע שאיבוד האליפות יהיה אך ורק עליו, אבל השלים את המשימה ונכנס לספרי ההיסטוריה.

הקהל - 10

בדרך כלל אין כאן ציון לקהל, אך מה שקורה עם אוהדי מכבי חיפה בשנים האחרונות בכלל ובשנה הנוכחית בפרט זה בלתי נתפס. בעונת צ'מפיונס, השחקנים בשלב מוקדם כבר נפלו מהרגליים, היו בלא מעט משחקים חסרי אנרגיות ונתנו ליריבות פתח לקחת את האליפות, אבל הם שאבו את האדרנלין מהקהל בבית ובחוץ. אם זה ה-30 אלף בכל משחק בסמי עופר כשיש ביקוש ל-50, קרוב ל-18 אלף כרטיסים שנמכרים למשחק חוץ בטדי נגד הפועל ירושלים, 12 אלף צופים נגד הפועל תל אביב בבלומפילד עם ביקוש לכמות כפולה. קהל שסחב קבוצה בפיניש על אדי הדלק בדרך לעונה היסטורית.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully