וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים אחר תקדים? הדרך של מכבי חיפה לשלב הבתים של ליגת האלופות

15.5.2023 / 22:26

פחות חופש, יותר שלבים ומשחקים מדי שבוע: זה מה שצריכים לעבור הירוקים כדי לקבוע תקדים ישראלי עם הופעה שנייה ברציפות בבתי הצ'מפיונס ליג. הדירוג, היריבות האפשריות ומועדי המשחקים

תקציר: מכבי נתניה - מכבי חיפה 5:1/ספורט1

מכבי חיפה קבעה תקדים בכדורגל הישראלי כשהפכה לקבוצה הראשונה שזוכה באליפות בעונה בה השתתפה בשלב הבתים של ליגת האלופות. האתגר הראשון שלה בעונת 2023/24, כבר ללא ברק בכר, יהיה ליצור תקדים נוסף: קבוצה ישראלית ראשונה שמעפילה פעמיים ברציפות לבתי ליגת האלופות. אבל הדרך לשם תהיה מפרכת אפילו יותר.

בעונה החולפת נהנתה אלופת ישראל מהרחקת רוסיה ממפעלי אופ"א ומהתזוזות שגרמה הזכייה של ריאל מדריד בליגת האלופות, וכך התקדמה אוטומטית לסיבוב השני של המוקדמות. הפעם תיכנס מכבי חיפה למעגל המשחקים כבר בסיבוב הראשון ב-11-12 ביולי, כך שגם זמן החופשה יהיה קצר יותר.

מה שכן, הדירוג של החיפאים קפץ בזכות הקמפיין האירופי המוצלח מ-7 נקודות ל-13 וזה אומר שהם יהיו מדורגים בסיבוב המוקדמות הראשון ואולי גם בשני, אם לודוגורץ לא תזכה באליפות בולגריה וקופנהאגן לא תוכתר בדנמרק.

שחקן מכבי חיפה עומר אצילי חוגג. מאור אלקסלסי
רוצה עוד חוויות בליגת האלופות. עומר אצילי/מאור אלקסלסי

לא בכל הליגות כבר הוכתרו אלופות, אבל מבין אלו שידועות וגם ברור כי לא יהיו מדורגות, ניתן לסמן את ראקוב שעשתה היסטוריה בפולין ואת האקן השבדית כיריבות מסוכנות בסיבוב הראשון. גם פארול שמובילה את הליגה הרומנית היא יריבה לא מדורגת שעדיף להימנע ממנה בשלב הזה. אופציות נוחות הרבה יותר הן ואלמיירה שעשתה היסטוריה בלטביה, סטרוגה שזכתה לראשונה באליפות צפון מקדוניה, לארנה שחגגה גם היא אליפות ראשונה בצפון אירלנד או סוויפט הספראנז' שחיקתה אותן בלוקסמבורג. גם קלאקסוויק מאיי פארו והמרון ספרטנס ממלטה ברשימה.

גם בסיבוב השני האפשרויות יהיו דומות, עם אלופות שצלחו את הסיבוב הראשון. הגרלת הסיבוב הזה תיערך יום אחרי הגרלת הסיבוב הראשון, כך שכל קבוצה תדע מאיזה מפגש תגיע היריבה הבאה שלה. הלסינקי הפינית, שמרוק רוברס האירית ואולימפיה לובליאנה הסלובקית הן בין האופציות החדשות כאן, אם מכבי חיפה תהיה מדורגת. אם לא, יש סיכוי לפגוש את דינמו זאגרב, פרנצווארוש ומולדה.

בסיבוב המוקדמות השלישי, כאמור, מכבי חיפה כבר לא תהיה מדורגת ואז הסיפור יהיה שונה. יאנג בויז ברן וא.א.ק אתונה מצטרפות בשלב הזה, ויחכו גם אלופת טורקיה ובכירות אחרות שיצלחו את הסיבובים הראשונים. בפלייאוף יתווספו לחבורה הזו גם אלופות בלגיה ואוקראינה.

עוד בוואלה!

מכבי חיפה זכתה באליפות שלישית ברציפות: כל הדיווחים

לכתבה המלאה

עוד על האליפות של מכבי חיפה

אוהדי מכבי חיפה בליסבון. שלמה וייס, ליסבון, מערכת וואלה!
הותירו חותם ברחבי אירופה. אוהדי מכבי חיפה בליסבון/מערכת וואלה!, שלמה וייס, ליסבון

הדחה כבר בסיבוב הראשון תשלח את הירוקים למוקדמות הקונפרנס ליג, כפי שקרה בעקבות ההפסד לקייראט לפני כשנתיים. אם תודח בסיבוב השני במוקדמות האלופות, מכבי חיפה תעבור למפעל המשני ותשחק בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית. הדחה בסיבוב השלישי במוקדמות הצ'מפיונס ליג משמעותה מעבר לפלייאוף הליגה האירופית ובכל מקרה חורף חם, שכן הדחה בפלייאוף שווה כרטיס לשלב הבתים במפעל שמתחתיו.

כידוע, זו תהיה השנה האחרונה של המפעל במתכונתו הנוכחית. ב-2024/25, שלב הבתים של ליגת האלופות יגדל ל-36 קבוצות ומבחינת ישראל, מדובר בעוד כרטיס שמתפנה לטובת המשתתפות במוקדמות: כיום רק ארבע אלופות יכולות להעפיל דרך המוקדמות ובעקבות השינוי תגדל הכמות לחמש.

מהו שער העונה בליגת העל?

12%
עומר אצילי (הפועל ת"א – מכבי חיפה 1:0)
5%
יוני סטויאנוב (נס ציונה – בית"ר י-ם 3:2)
9%
יון ניקולאסקו (הפועל ק"ש – בית"ר י-ם 3:0)
43%
דין דוד (מכבי חיפה – מכבי ת"א 0:2)
5%
גרגורי מורוזוב (בית"ר י-ם – הפועל ת"א 1:2)
4%
זקאריה מוגיס (הפועל ת"א – מ.ס. אשדוד 2:1)
22%
פטריק טוומאסי (מכבי נתניה – מכבי ת"א 1:2)
הסקר הסתיים
30234 משתתפים

מיהו מאמן העונה בליגת העל?

38%
ברק בכר
11%
אליניב ברדה
11%
זיו אריה
39%
רן קוז'וך
1%
שרון מימר
הסקר הסתיים
41007 משתתפים

פריצת העונה בליגת העל

12%
שגיב יחזקאל
68%
אוסקר גלוך
8%
יוני סטויאנוב
5%
אופק ביטון
7%
הישאם לאיוס
הסקר הסתיים
22569 משתתפים

התאריכים

הגרלת סיבוב המוקדמות הראשון: 20 ביוני
המשחקים: 11-12 ביולי, 18-19 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השני: 21 ביוני
המשחקים: 25-26 ביולי, 1-2 באוגוסט

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 24 ביולי
המשחקים: 8-9 באוגוסט, 15 באוגוסט

הגרלת הפלייאוף: 7 באוגוסט
המשחקים: 22-23 באוגוסט, 29-30 באוגוסט

הגרלת שלב הבתים: 31 באוגוסט
משחקי שלב הבתים: 19 בספטמבר עד 13 בדצמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully