וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרצופה של המדינה: הדפוס החוזר שמאיים על הכדורגל הישראלי

2.5.2023 / 10:30

האנשים שמשווקים את הענף כבידור להמונים אובדי עצות מול עוד אירוע אלימות חסר תקדים, אז למה מול יעקב שחר ואלונה ברקת האצבע קשה על ההדק ומה הקשר למניפולציה הגאונית לגבי עונש הרדיוס?

המהומה על הדשא בסיום המשחק של הפועל באר שבע מול מכבי חיפה (חלק 2)/ספורט1

"בזמן ירידת השחקנים והצוותים המקצועיים לחדרי ההלבשה, התפתח עימות המוני בין שחקנים ואנשי צוות מקצועי מצד שתי הקבוצות...שחקן מכבי חיפה X קילל את אנשי הפועל באר שבע, דבר שהצית את הלהבות וגרם לעימות".

הדוח של השופט חד משמעי. הוא צופה, הוא מדווח, הוא מזהה. הזמן ינואר 2022, אצטדיון טרנר, הפועל באר שבע מול מכבי חיפה, השופט רועי ריינשרייבר. העתק-הדבק. תקראו את הדוח של לירן ליאני מהדרבי החיפאי בפברואר 2021, על בעלי תפקידים שמתקוטטים, או את הדוח מהמשחק של הפועל באר שבע מול קראיובה הרומנית בטרנר באוגוסט האחרון. אתם תגלו את אותם דפוסים: יותר מדי אנשים על הדשא, יותר מדי מהומות, יותר מדי התגרויות בקהל, יותר מדי התגרויות בשחקני יריבה, ולא משנה מי יותר ומי פחות.

אוהד בית"ר ירושלים כתב אתמול בסרקזם באחת הרשתות החברתיות שבעקבות המהומות אמש בטרנר, יופחתו מבית"ר ירושלים 5 נקודות וייגזר עליה קנס של 100 אלף שקל. הסרקזם שלו מובן: אם זו בית"ר ירושלים, האצבע של הדיינים קלה על ההדק. אם זו מכבי פתח תקוה שב-2013 בעלי תפקיד שלה היכו את עלי חטיב מהפועל חיפה, אפשר להפחית לה 3 נקודות ולהוריד אותה בדיעבד ליגה. כשמדובר ביעקב שחר ואלונה ברקת, האצבע קשה על ההדק, האצבע בכלל לא על ההדק, האקדח בנדן, האקדח בכלל בבית. אין בכלל אקדח.

את הגועל אתמול בסיום המשחק בין שתי הקבוצות הטובות ביותר בעונת 2022/23, אחרי מותחן אדיר ושער על הבאזר, יכולנו לראות אתמול בשידור ישיר (כמעט שידור חוזר למשחק בין טמרה לבועיינה ביום שישי על הזכות לשחק בליגה א', אותו ביצוע, אותה רמה) וזה עוד אחרי שיש הנחייה - מטופשת אם יותר לי - לא להקרין את כל הסחל'ה בפני קהל המנומסים שיושב בבית ומחר או מחרתיים ייצא לרחובות כדי להפגין בעד או נגד הרפורמה המשפטית. לפני 40 שנה שרה "תיסלם" על "פרצופה של המדינה", ואז עוד היה נחמד יותר.

אלונה ברקת, יעקב שחר. דורון שיינר, אתר רשמי
איתם הסיפור שונה? ברקת ושחר/אתר רשמי, דורון שיינר

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

אם אני בית הדין, אני לא מחכה לתובע ניר רשף שייתן לי כיוון: 3-5 נקודות הפחתה לכל קבוצה העונה, או 10 בעונה הבאה - תבחרו. כאן לא מדובר בפריצת קהל אורח, שבה הקבוצה נענשת באחריות שילוחית, וסופגת עונש על התנהגות של אחרים. כאן זו אחריות ישירה: בעלי תפקידים לא ביצעו את תפקידם, שחקנים במגרש ושחקנים מחוץ לסגל השתתפו בתגרה. מה בסאם זערורה עשה על הדשא? למה שאפי סוליימאנוב מסיים עונה עם שני אדומים כשהם כתוצאה מאלימות? איך זה שסולימייאנוב מקבל אדום אחרי השריקה ועבדולאי סק עם אצבע משולשת לקהל, לא מקבל?

אי אפשר לשווק את הכדורגל כאמצעי לבידור המונים ולהבריח את ההמונים בגלל השחקנים בזירה. שני המועדונים האלה מזרימים ביניהן בשנים האחרונות דם רע. את הערוץ הזה צריך לייבש, את הדם צריך לנקות, את הקבוצות צריך להעניש בחומרה: זה הפרצוף של הכדורגל שלנו, אלה הקבוצות שייצגו אותנו בקיץ באירופה. חלאס!

ובשולי הדברים, התלוננו אתמול צופים שהפשיטו אותם בכניסה לטרנר וחיטטו להם היכן שחיטטו כדי למצוא אבוקות. גבורה גדולה. אנשי האבטחה האלה שהתעמרו בקהל של 10,000 איש באצטדיון, נתנו לכמה עשרות אנשים להתקוטט במגרש עצמו ולבזות את הענף כולו. לא ראינו אותם על הדשא או לפחות לא הרגשנו. זה התפקיד שלהם: לשמור על הסדר, לא רק לחטט בקרביים של הקהל.

האירוע הזה חייב להסתיים דרמטי כמו שהתחיל: עונשים, קנסות, מסקנות פרסונליות, שימועים ופיטורים. אם לא יבינו כולם שיש גרזן בסוף האירוע, יהיו פה אירועים כל שני ושלישי, בדיוק כמו שהוזכר למעלה.

עימות בין שחקני הפועל באר שבע לשחקני מכבי חיפה. דני מרון
הענישה חייבת להיות הולמת. הקטטה בטרנר/דני מרון

כן, ולצערנו הקטע הפותח בסיכום המשחק אתמול הוא קטע שלא קשור לכדורגל, כי מבחינת כדורגל קיבלנו כאמור את הדרמה שרצינו: לא זו בלבד שמכבי חיפה לא חגגה אתמול אליפות, הצלחת שלה אפילו מתנדנדת במשרדי המנהלת.

השער של באריירו הוא שתי מנורות אזהרה בוהקות למכבי חיפה ולפסטיבל הפרידה מברק בכר: מנורה אחת על כך שהקבוצה שומטת פעמיים תוך שבועיים יתרון ומפסידה משער בזמן פציעות; פעם אופק ביטון מהפועל ירושלים ופעם באריירו. שערים די דומים: הכדור מסתובב ברחבה ונבעט/ננגח ללא הפרעה.

המנורה השנייה היא על הדרך שבה חיפה ספגה אתמול שני שערים: שער כתוצאה מריבאונד התקפה ושגיאת שוער (לכדור יוצאים אם יש זמן ומקום כדי להגיע לכדור. לא יוצאים לפקעת של שחקנים, אלה יודעים לקפוץ לכדור לבד) ושער שני כתוצאה משתי נגיחות בתוך הרחבה במרחק קטן מהשער - ללא הפרעה. מהללים פה - מדי פעם בצדק - את עבדולאי סק, אבל הוא היה על המגרש בשני המקרים. יותר מזה, חיפה ספגה העונה בליגה 32 שערים, שער למשחק. באר שבע ספגה רק 26, מכבי תל אביב רק 19.

באר שבע של אליניב ברדה הוכיחה אתמול שהיא מסוגלת לנצח משחק עונה אחרי חמישה הפסדים כאלה העונה, ובוודאי שהוכיחה שהיא יכולה לנצח את מכבי חיפה בתום 90 דקות, אבל השאלה אם זה היה ניצחון של באר שבע או יותר הפסד של מכבי חיפה. עשה רושם אחרי הלחץ שמכבי חיפה הפעילה, לחץ שבאר שבע, בביתה, התקשתה להתמודד מולו, חיפה פשוטו חיכתה לשריקת הסיום, כמו שהיא מחכה בערך מאז סיום משחקי שלב הבתים של ליגת האלופות. חיפה מתגלגלת לאליפות, אתמול היא חיכתה לנקודה מיוחלת, וחטפה מהלומה. בחיפה אוהבים לקרוא לאליפות של הפועל תל אביב בעונת הקיזוז, אליפות עם כוכבית. כאן מכבי חיפה מתעקשת לקזז בעצמה את ההפרש מהדולקות אחריה.

ועוד לפני המשחק צריך לזכור: הוא התקיים בטרנר כיוון שבית הדין העליון החליט לבטל את עונש הרדיוס שפסק בית הדין המשמעתי בעקבות אירועי שריפת המנואלה במשחק מול מכבי תל אביב. ההתאחדות לכדורגל לא ביקשה ערעור על הערעור, היא הסתפקה בכך שהגנה על ההחלטה בבית הדין העליון. העניין הוא שבין שני משחקי הבית היו לבאר שבע שלושה שבועות להתמודד עם ההשלכות, די זמן כדי להפעיל את המניפולציה הגאונית: לא רוצים שהמשחק יהיה בטרנר? הוא יהיה במקום יותר קטן - באשדוד. ואל תגידו שהפופוליזם לא חודר לחדרי בית הדין העליון - חודר גם חודר. פוטנציאל הנפיצות - וראינו את זה אתמול גם בלי עונש רדיוס - במקום כל כך קטן, וצר, ובין בתים וסמטאות, בלי חנייה ובלי יכולת של משטרה לבנות מעגלי אבטחה, הפוטנציאל הזה עמד באוויר. מי שהחליט להעביר את המשחק לאשדוד חשב על הערעור, ולא על כמויות הקהל שיגיעו או לא יגיעו לטדי. ובזה הוא עשה בית ספר לכולם.

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגה. רובי קסטרו, ראובן קסטרו
תקלות שמוציאות את החשק עוד לפני המהומות. ארז כלפון/ראובן קסטרו, רובי קסטרו

ועוד משהו שלא קשור לכדורגל (כמו גם הכדורגל עצמו): מחצית שלמה לא היה לריינשרייבר תקשורת חזותית עם חדר ה-VAR בו ישב זיו אדלר. כלומר, אם נחדד את זה, שפטו במשחק ריינשרייבר וזיו אדלר, בעזרת עומר ברבאירו, עידן ברנשטיין ואלי קספו. ברגע שהעיניים שלך הם לא שלך, גם ההחלטה הסופית היא לא שלך, בוודאי שהיא על דרך ההמלצה.

כשארז כלפון עושה נו-נו-נו לענף אחרי כל התפרעות, שיזכור: הסיפור של ה-VAR, תקצובו, יכולותיו הטכנולוגיות, יכולת הכיסוי שלו - הוא על המנהלת. אם משיתים את זה על הקבוצות, לא פלא שמתקמצנים וסובלים. מישהו צריך לסבסד את ההפרש בין הרצוי למצוי. המנהלת לא קיימת רק בשביל נו-נו-נו, היא קיימת כדי לשדרג את הענף ולהפוך אותו לחגיגה. תקלות מהסוג הזה, בוודאי במשחק כזה, מוציאות את החשק עוד לפני שהמהומות מוציאות אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully