וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזר ועומר: אצילי הוא אחד השחקנים הדומיננטיים בתולדות ליגת העל

16.5.2023 / 11:30

חמש אליפויות רצופות, כנראה שוב שחקן העונה ואולי שוב גם מלך השערים. אצילי ממשיך לזלול תארים קבוצתיים ואישיים כאחד, הפך לראשון בתולדות מכבי חיפה שחוצה את רף 20 הכיבושים בשתי עונות רצופות ונמצא בצמרת רשימה אירופית שאפילו הולאנד ואמבפה לא נכנסו אליה

כל שעריו של עומר אצילי בעונה הסדירה/פלייר

באליפות הראשונה של מכבי חיפה בשושלת הנוכחית, החמיץ ניקיטה רוקאביציה שני פנדלים וכך פספס הזדמנות להיות השחקן הראשון בתולדות המועדון שמגיע ל-20 שערים בשתי עונות רצופות. הוא שמר על תואר מלך השערים בו זכה עונה לפני כן עם 22 כיבושים, אבל ב-2020/21 נעצר על 19, בין היתר בגלל בצורת ארוכה אחרי פציעה והתאוששות מקורונה, ונתקל במחסום אותו פגשו לפניו זאהי ארמלי, אלון מזרחי וחיים רביבו.

מי שפרץ אותו הוא עומר אצילי. אחרי מאזן מרשים של 20 שערים בעונה הקודמת, שחקן הכנף שיפר את שיא הקריירה שלו בשער אחד והפך לראשון בהיסטוריה של מכבי חיפה שחוצה את רף ה-20 בשתי עונות עוקבות.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה חוגג. לירון מולדובן
אוסף תארים קבוצתיים ואישיים בזה אחר זה. עומר אצילי/לירון מולדובן

וזה רק נתון אחד שמלמד על קפיצת המדרגה של אצילי מאז הצטרף למכבי חיפה בינואר 2021. בחצי העונה הראשונה שלו הספיק להפוך למלך הבישולים של הליגה ולסייע בהחזרת צלחת האליפות לכרמל אחרי עשור; בזכייה השנייה סיים כמלך השערים, מלך הבישולים ושחקן העונה; ובאליפות השלישית אולי איבד את הבכורה בקטגוריית הבישולים, אבל הוא שוב המועמד המוביל לפרסי שחקן העונה ומלך השערים.

כשכל זה מהווה תוספת לחמש אליפויות רצופות, אפשר כבר להגיד שאצילי הוא אחד השחקנים הדומיננטיים בהיסטוריה של ליגת העל.

עוד בוואלה!

מכבי חיפה זכתה באליפות שלישית ברציפות: כל החדשות והדיווחים

לכתבה המלאה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
מעל כולם. עומר אצילי/ברני ארדוב

לפני כשלושה חודשים חתם אצילי על חוזה משודרג עד 2026 במכבי חיפה, שכלל סעיף מיוחד של מענקים על שערים ובישולים. הסעיף הזה עיכב את החתימה הרשמית במשך תקופה וכוכב הירוקים ידע מדוע התעקש אליו' כשהצליח אפילו להתעלות על המספרים מהעונה שעברה.

אחרי 20 שערים ו-10 בישולים ב-2021/22, העונה יש לו 21 ו-10 כשיהיה לו עוד משחק אחד לשפר (החמיץ את מכבי נתניה בגלל צהובים, יוכל לחזור מול הפועל ירושלים במחזור הסיום). הוא השלישי בעידן ליגת העל שרושם דאבל-דאבל בשתי עונות רצופות (אחרי יוסי בניון ומאור בוזגלו) והנתונים שלו הם בין הטובים באירופה.

למעשה, רק עוד שני שחקנים בכל היבשת הצליחו לכבוש מעל 20 שערי ליגה ולהוסיף גם כמות דו-ספרתית של אסיסטים, וכדי למצוא אותם צריך להגיע עד לליגה הנידחת של לוקסמבורג. מדובר בריאן פיליפ (31 שערים ו-26 בישולים) ודומיניק שטולץ (28 ו-17) שמשחקים יחד במדי הספראנז' והובילו אותה לאליפות היסטורית.

אצילי ניצב אחריהם ומקדים למשל את מלקום, אקס ברצלונה שמככב בזניט סנט פטרסבורג וזקוק לעוד אסיסט אחד כדי להצטרף (23 שערים ותשעה בישולים). ארלינג הולאנד, בדרך הבטוחה לזכייה בפרס נעל הזהב האירופית, צריך עוד שלושה בישולים כדי להיות היחיד באירופה עם דאבל-דאבל שגם חצה את רף 30 השערים (כבש עד כה 36 בפרמיירליג והכין עוד שבעה).

עוד קרובים: טיירון קונראד מסוטייסקה המונטנגרית עם 23 שערים ותשעה בישולים, מרקו ליבאיה מהיידוק ספליט עם 19 ו-12, פאביו בוריני מפאתיח קרגומרוק עם 19 ותשעה בישולים ואולי גם קיליאן אמבפה שאמנם כבש 26 שערים, אבל הכין רק חמישה.

עוד על האליפות של מכבי חיפה

ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי חוגג שער. רויטרס
נעל הזהב תהיה שלו, אבל בשביל דאבל-דאבל מפלצתי צריך לבשל עוד קצת. ארלינג הולאנד/רויטרס

בגיל 29, אצילי עומד כעת על 89 שערים בליגת העל ומבין השחקנים הפעילים בליגה מקדימים אותו רק ערן זהבי ואיתי שכטר. רוקאביציה ושלומי אזולאי (החלוץ) שווים לו.

אם אכן ייבחר לכדורגלן העונה, הוא יצטרף לחיים רביבו (1994/95 ו-1995/96) ויהיה שחקן מכבי חיפה השני אי פעם שזוכה בתואר האישי שנתיים ברציפות. פרט לרביבו, גם ערן זהבי נבחר פעמיים ברצף (2013/14 ו-2014/15) ועוד לפני כן עשו את זה אמציה לבקוביץ', מוטל'ה שפיגלר ועודד מכנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully