וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאו בחוץ: הבעיה של מכבי תל אביב במשחקי החוץ העונה

10.4.2023 / 8:45

למעט הפועל ירושלים, מכבי תל אביב לא הצליחה לנצח העונה בחוץ אף דיירת מהפלייאוף העליון. גם מחצית מקבוצות הפלייאוף התחתון עמדו בגבורה ולא אפשרו לה לחגוג אצלן. אחרי העקיצה למכבי חיפה, קראנקה צריך לחזור מטרנר עם קבלות

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי תל אביב 0:2/ספורט 1

אייטור קראנקה המשיך להפציץ אתמול (ראשון) ונראה כי אם יישאר איתנו לעונה נוספת, מסיבות העיתונאים איתו לא יהיו משעממות. הוא כבר ארבעה חודשים כאן ומרגיש משוחרר לגמרי. אתמול דיבר בזלזול על מכבי חיפה, העביר מסר ליוסי בניון ושלח עקיצה לעבר יונתן כהן. פוליטיקלי קורקט היא לא מבית מדרשו, וזה אחלה.

אבל את קראנקה לא הביאה מכבי תל אביב כדי לייצר כותרות לכלי התקשורת. אם זה היה תלוי במיטש גולדהאר, הוא היה רוצה אותו סולידי עם עדיפות ליבש. את קראנקה הביאה מכבי תל אביב כדי לזכות באליפות ואת זה הוא כבר לא יעשה. יש גביע המדינה, יש פלייאוף עליון ויש לו חוזה. מה שאין לו זה ניצחון חוץ על אחת הקבוצות שנמצאות איתו בפלייאוף העליון, למעט הפועל ירושלים.

מאמן מכבי תל אביב אייטור קראנקה. דני מרון
המקום היחיד מבין מגרשי הפלייאוף העליון בו ניצח כאורח. אייטור קראנקה בטדי/דני מרון

זיו אריה מועמד למאמן העונה בעיני רבים, אבל הוא גם יכול לקחת איתו הישג מאוד שלילי. הפועל ירושלים היא הקבוצה היחידה מבין דיירות הפלייאוף העליון שמכבי תל אביב ניצחה בחוץ, ואפילו פעמיים. גם ולאדן איביץ' ניצח בטדי את אריה וגם קראנקה. למעט הפועל ירושלים, מכבי תל אביב של איביץ' וקראנקה לא ראתה ניצחון חוץ על מכבי חיפה, הפועל באר שבע, מ.ס. אשדוד, מכבי נתניה ואפילו לא ניצחה בחוץ העונה שוכנות פלייאוף תחתון כמו בית"ר ירושלים והפועל חיפה.

בשני המקרים היא הייתה עם עשרה שחקנים בדקות רבות. גם מול הפועל באר שבע בסיבוב הראשון, כשהפסידה 2:0, היא נותרה בחיסרון מספרי אחרי הרחקתו של דן גלזר. משחקי החוץ הם באמת המכה ה-11 של מכבי תל אביב העונה. אפילו את הדרבי התל אביבי, אליו הגיעו הצהובים כאורחים, הם סיימו רק עם נקודה.

קראנקה יכול להסתלבט על מכבי חיפה שלוקחת נקודות ומנצחת בלי לשחק כדורגל גדול, או בלי לשחק בכלל, כפי שהתבדח אתמול, אבל הבעיות האלה הן החלום שלו ושל מכבי תל אביב. מתוך 14 משחקי חוץ, ניצחה מכבי תל אביב העונה רק בשישה. זה נתון רע מאוד.

עוד בוואלה!

אנסה צפוי להמשיך בהרכב באר שבע, עדיפות לניר ביטון במכבי תל אביב

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מול שחקן הפועל באר שבע שגיב יחזקאל. לירון מולדובן
בטרנר הסיפור מקבל מימד יותר עוצמתי. ערן זהבי מול שגיב יחזקאל בהפסד 2:0 באוקטובר/לירון מולדובן

מקובל להעריך שאם מכבי תל אביב הייתה עושה את מירב הנקודות דווקא בבלומפילד, היא הייתה יוצאת היום לטרנר למשחק עם משמעות לצלחת אליפות. אחרי הניצחון הנהדר על מכבי חיפה 0:3 באו שתי תוצאות תיקו מול בני סכנין והפועל תל אביב ואחרי הניצחון על הפועל באר שבע באצטדיון הביתי, בא ההפסד להפועל ירושלים. היה גם תיקו מול נס ציונה בתקופת איביץ' בבלומפילד, אבל הסיפור הוא משחקי החוץ ומול הפועל באר שבע, הוא אפילו מקבל מימד יותר עוצמתי.

יותר משנתיים שמכבי תל אביב לא מנצחת בטרנר. ארבעה משחקים היו לה שם והיא עשתה בהם רק תיקו אחד. דווקא לפטריק ואן לוון היה מאזן נהדר בטרנר. פעמיים הוביל את מכבי תל אביב לניצחונות האחרונים בפברואר 2021. פעם אחת בליגה עם שער של טל בן חיים ובפעם השנייה בגביע המדינה משער של דור פרץ.

ניצחון של מכבי תל אביב הערב (שני, 20:30), יקרב את מכבי חיפה אל צלחת שלישית ברציפות. את קראנקה והשחקנים שלו זה לא צריך לעניין. לקבוע מי תהיה האלופה זה הישג מאוד מפוקפק. אם יש למאמן הבאסקי סיכוי להמשיך, הוא יכול להגיע דרך ניצחונות חוץ על הפועל באר שבע ומכבי חיפה. שיתחיל קודם עם ניצחון ראשון במשימה שהפכה העונה עבור מכבי תל אביב לבלתי אפשרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully