וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב נקנסה על הקריאות ההומופוביות לעברו של דני עמוס

7.4.2022 / 17:37

לאחר מספר ערעורים וכמעט שלושה חודשים מאז שהקבוצות נפגשו בבלומפילד והמועדון הועמד לדין, הוחלט בדעת רוב בבית הדין העליון של ההתאחדות לקנוס את הצהובים ב-3,000 שקלים בגין אחריות שילוחית לעבירה של התנהגות בלתי הולמת

תקציר: מכבי נתניה - מכבי תל אביב 1:1/ספורט1

כמעט שלושה חודשים אחרי שמכבי תל אביב אירחה את מכבי נתניה במסגרת העונה הסדירה בליגת העל, היום (חמישי) נערך דיון נוסף בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל ובסיומו התקבל ערעור ההתאחדות לכדורגל ומכבי תל אביב הורשעה בעקבות שירת אוהדיה "דני עמוס ההומו".

בדעת רוב של שלושה מול שניים (פרופ' מיגל דויטש והשופטים בדימוס ד"ר עדי זרנקין והשופטת בדימוס אסתר קובו) התקבל ערעור ההתאחדות והוחלט לקנוס את מכבי תל אביב ב-3,000 שקלים בפועל בגין אחריות שילוחית לעבירה של התנהגות בלתי הולמת.

דני עמוס שוער מכבי נתניה. ברני ארדוב
החלטה תקדימית בעקבות הקריאות לעברו. עמוס במפגש בבלומפילד/ברני ארדוב

כזכור, מכבי תל אביב כבר זוכתה בבית הדין על אותן קריאות הומופוביות מהיציעים לעברו של השוער דני עמוס בטענה ש"אף שהקריאות האמורות של האוהדים הן בזויות, המצב התקנוני הקיים אינו מאפשר את הרשעת הקבוצה" וגם ערעור שהגישה ההתאחדות נדחה, אלא שערער נוסף הוביל את הצדדים לדיון היום בבית הדין העליון שבו גם דנו על לשינוי התקנון בכל הנוגע לקריאות על רקע נטייה מינית, אך טרם ברור מתי ואם כלל יבוצע שינוי בשלב זה.

הסיבה להפיכת ההחלטה והרשעת מכבי תל אביב, בהתאם לדעת הרוב ובניגוד לעמדת את בית הדין השופט בדימוס אמנון סטרשנוב ועו"ד אסף הדסי, היא כי "הקריאות המשפילות של אוהדי מכבי תל אביב כלפי שחקן מכבי נתניה על רקע העדפותיו המיניות היו לא רק בבחינת התנהגות בזויה, כפי שקבע, בצדק, בית הדין העליון, בפסק דינו נשוא הדיון הנוסף, אלא אף היוו עבירה של התנהגות בלתי הולמת מצד האוהדים, אשר בגינה ניתן לבוא חשבון עם המשיבה במסגרת אחריותה השילוחית", כפי שניסח זאת בטענתו עו"ד זרנקין.

שעה קלה לאחר פסק הדין, עו"ד עמית פינס, היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, אמר בריאיון ב-103FM: "אני מקבל את זה בסיפוק גדול מאוד. השקעתי הרבה מאמץ ומחשבה בהליך הזה, אני שמח שבסופו של דבר הוא נגמר כפי שהוא נגמר. הקריאות מצד הקהל כלפי דני עמוס לא נועדו כדי לברך אותו, הן נועדו כדי לפגוע בו ולבזות אותו. אני חושב שהמטרה הכללית שצריך להשיג זה שאנשים שהם משתייכים לקהילה הזו לא ייפחדו או ירגישו לא נעים במגרשי הכדורגל. ששחקנים שנמצאים בארון יפחדו לצאת ממנו, וכנ"ל כל מי שקשור ועוטף את משחק הכדורגל. זו מטרה מדרגה עליונה".

"אסור לפגוע באדם על רקע גזע, על רקע נטייה מינית או מגבלה כלשהי", המשיך פינס, "יש אוכלוסיות שצריך להגן עליהן. יש אוכלוסיות שצריכות לקבל הגנה משפטית. אי אפשר להגביל את זה רק לגזענות או לקריאות שואה, זו צריכה להיות רשימה פתוחה. כשקהל שלם מתעמר בשחקן - פה עוברים את הגבול".

בתוך כך, הערב מכבי תל אביב הזהירה פעם נוספת את אוהדיה כי מכירת כרטיסים לאוהדי מכבי חיפה או קבוצות אחרות לאחד מיציעי מכבי תל אביב במשחק ביום שני, הינה אסורה ועל כן אוהדים שייתפסו יוצאו מהאצטדיון וינקטו סנקציות כלפי מוכרי הכרטיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully