וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הביסה את הפועל חיפה, הפועל חולון טיילה בהרצליה

האלופה לא התקשתה בדרך ל-75:92, תומאס ואוואנס בלטו. הסגולים גברו 82:91 על מחזיקת הגביע, אך ג'ונסון פונה לבית חולים

המחזור ה-22 והאחרון בעונה הסדירה בליגת העל נפתח הערב (שבת) עם שני מפגשים מסקרנים בין ארבע קבוצות שישחקו בבית העליון: מכבי תל אביב הביסה בחוץ את הפועל חיפה, בעוד הפועל חולון חזרה לנצח עם תצוגה מרשימה בהרצליה.

הפועל חיפה - מכבי תל אביב 92:75

למרות ששיחקה פעמיים ביורוליג בשבוע החולף, בו הבטיחה את מקומה בפלייאוף, האלופה לא הראתה סימני עייפות ושייטה לניצחון שהעלה אותה למקום השני וקטע ליריבה רצף של שמונה ניצחונות ביתיים. הפועל חיפה הצליחה לחזור מפיגור דו ספרתי בשני מקרים, ואף התקרבה למרחק נקודה בלבד, אבל מכבי תל אביב נהנתה מערב התקפי נפלא עם 13 שלשות ב-40%, 27 אסיסטים ושישה שחקנים שקלעו בספרות כפולות. ביום שני יחפשו אבי אבן ושחקניו ניצחון רביעי ברציפות, כשיארחו את הפועל גלבוע/גליל.

קלעו למכבי תל אביב: קיירי תומאס וקינן אוואנס 13 כל אחד, ג'ייק כהן 12, אנג'לו קלויארו ורומן סורקין 11 כל אחד, סקוטי ווילבקין 10, יפתח זיו 7, 9 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, עודד ברנדוויין 6, ג'ון דיברתולומאו 5, עוז בלייזר ואנטה ז'יז'יץ' 2 כל אחד.

קלעו להפועל חיפה: וויל ריימן 17, גרגורי ורגאס 14, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, קאדים אלן 12, סקוטי ג'יימס 11, ג'יימס דיקי וספנסר וייס 8 כל אחד, אופק אביטל 5.

שחקן מכבי תל אביב קינן אוואנס מול הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
חזר לאולם בו כיכב אשתקד, והצטיין גם הערב. קינן אוואנס/מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

רבע 1:

זיו פתח עם אסיסטים לסורקין וז'יז'יץ', דיקי קלע סל ראשון לחיפאים אבל אוואנס הוביל בריחה ל-11:2. ורגאס העיר את המארחת עם מהלך של שלוש נקודות, ג'יימס הטביע ושלח את מכבי לפסק זמן, ממנו היא חזרה עם אליי אופ של זיו לסורקין, הרכז הוסיף שלשה ועוד אחת של ג'ייק כהן קבעה 8:20. ריימן וורגאס הורידו למינוס תשע ואחרי שתומאס תרם חמש רצופות מהספסל, רכז הפועל חיפה סגר את הרבע על 28:16.

רבע 2:

קלויארו, תומאס ודיברתולומאו הובילו את האורחים ל-19:34. שלשות של אביטל וריימן הקטינו עבור החיפאים, אלן הוסיף מהלך של ועבירה וקבע 36:30 אחרי ריצת 0:9. ווילבקין עצר אותה, אך ריימן ואלן עם שלשות צימקו ל-38:36 בלבד. ווילבקין השיב בשתי שלשות משלו, כאשר בשנייה גם סחט עבירה, ובהמשך הרים את סורקין לדאנק - 38:47. אוואנס רץ לקרש-סל במתפרצת, סל של ורגאס חתם את המחצית על 40:49 למכבי תל אביב.

עוד בוואלה!

יונתן אלון: "בשביל גליל עליון בית עליון זה הישג אדיר, להפועל תל אביב זה מובן מאליו"

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. מאור אלקסלסי
ממשיכים לנצח. שחקני מכבי תל אביב/מאור אלקסלסי

רבע 3:

אחרי שלשה של אוואנס, ריצת 0:11 של הפועל חיפה בהובלת ג'יימס הורידה ל-52:51, אבל המהפך לא הושג וכהן הצעיד את האלופה לריצת 0:9 מנגד. ריימן ודיקי צימקו ל-63:55, תומאס התעורר ודיברתולומאו עם שלשה העלה ל-60:72 בסוף הרבע.

רבע 4:

למרות סל יפה של ורגאס, אוואנס וקלויארו הרחיקו את מכבי ל-62:78 ואחרי תיקון החטאה של דיקי, קלויארו דייק מהקו. אלן קלע עוד שתיים, זיו רשם מהלך של שלוש נקודות והמשיך באסיסט לאליי אופ של סורקין. גם עודד ברנדוויין שעלה מהספסל הצטרף מיד לחגיגה עם שלשה, ורגאס נחסם על ידי סורקין, בלייזר קלע בצד השני וברנדוויין הוסיף עוד אחת מרחוק בגארבג' טיים וספנסר וייס קבע את תוצאת הסיום, 75:92 למכבי תל אביב.

גרגורי ורגאס, הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
בלט בהפועל חיפה. ורגאס/מאור אלקסלסי

בני הרצליה - הפועל חולון 91:82

מחזיקת הגביע שמטה רצף של ארבעה ניצחונות אחרי שספגה מטח שלשות מהסגולים, שצלפו 20 קליעות מחוץ לקשת מתוך 36 זריקות - שיא עונתי בליגה כולה - והתאוששו מההפסד למוליכה הפועל ירושלים. התוצאה קבעה כי הפועל חולון תסיים את העונה הסדירה במקום השלישי, בעוד בני הרצליה ירדה למקום הרביעי. הבשורה הרעה מבחינת הקבוצה של גיא גודס, היא שכריס ג'ונסון פונה לבית חולים במהלך המשחק אחרי שנפגע בראשו מהתנגשות עם אנדי ואן וליט, זאת כשביום רביעי ממתין לחולוניה המשחק הראשון נגד שטרסבורג ברבע גמר ליגת האלופות של פיב"א.

קלעו לבני הרצליה: מוריס קמפ 18 ו-7 ריבאונדים, צ'ינאנו אונואקו 17, כריס באב 16, סנדי כהן 14, אנדי ואן וליט 7, די ג'יי קופר 6, יאיר קרביץ ודורי סהר 2 כל אחד.

קלעו להפועל חולון: אדם סמית' 19 (5/8 לשלוש), גיא פניני וטיירוס מגי 14 כל אחד, רפי מנקו 12 ו-13 ריבאונדים, היידן דלטון 10, כריס ג'ונסון וסטיב זאק 7 כל אחד, עומר טל 5, פרדריק בורדיון 3.

כריס באב, שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
בני הרצליה נעצרה. כריס באב/ברני ארדוב

רבע 1:

שלשות של מנקו ומגי העלו את הסגולים ל-2:6 אחרי שאונואקו קלע מנגד, ואן וליט צלף מחוץ לקשת אבל מגי השיב באותו מטבע ואחרי דאנק של אונואקו, סמית' קבר את השלשה הרביעית של חולון וג'ונסון הגדיל ל-7:15. זאק מהקו וג'ונסון בשלשה נוספת המשיכו את המומנטום של האורחת, סמית' ומנקו העלו את ההפרש ל-16 ולמרות נקודות של ואן וליט וסנדי כהן, פניני ענה בחמש רצופות משלו בדרך ל-15:30 לחולון בסוף הרבע.

רבע 2:

דלטון הצטרף לחגיגה עם מהלך של ארבע נקודות, ואחרי טכנית לאהרוני בורדיון קבע 15:35 מהקו. סמית' צלף עוד שלשה, בורדיון השיב לסל של קמפ עם נקודות משלו - 17:40. קמפ המשיך להזריק אנרגיות להרצליה, אונואקו תרם שני סלים בצבע וצימק ל-42:26. שלשה של באב נענתה באחת של סמית', אבל דורי סהר סידר לקמפ שתי נקודות. באב הפציץ עוד אחת מרחוק מאוד וסגר את המחצית ב-45:34 לחובת הרצליה.

רבע 3:

ג'ונסון התנגש עם ואן וליט ואחרי שהשניים טופלו, פורוורד חולון פונה לבית חולים בעקבות פגיעת ראש עוצמתית. קרביץ קירב את הרצליה, סמית' ופניני דאגו לשמור על טווח דו ספרתי - 38:51. סנדי כהן ואונואקו קיזזו, אלא שפניני ירה שתי שלשות ודלטון הוסיף עוד אחת בדרך ל-45:60. לאחר פסק זמן הרצלייני, מנקו חזר עם נקודות ומגי וסמית' הגדילו את הפער ל-19. קמפ החזיר בארבע נקודות רצופות, אבל מנקו המשיך את מסכת הקליעות של חולון מעבר לקשת ועומר טל קבע 20 הפרש, לפני שקופר סידר לקמפ מהלך של סל, ובתום הרבע 55:73 לחולון.

רבע 4:

קופר פתח את הרבע עם ארבע נקודות מהירות, טל צלף לשלוש מנגד, אבל באב החזיר באותו מטבע והוריד ל-76:62, לפני שהשלים ריצת 0:10 בשלשה נוספת. עם זאת, זאק קלע פעמיים בצבע ופתח שוב פער דו ספרתי, מגי תרם עוד שלשה לסגולים ששברה את השיא העונתי בליגה, כהן ואונואקו צימקו ל-83:73. מנקו ודלטון התכבדו בשלשות משלהם, מגי חתם את החגיגה עם הטבעה ובסיום - 82:91 להפועל חולון.

המשך המחזור ה-22:

הפועל באר שבע - הפועל אילת (ראשון, 19:00)
הפועל גליל עליון - הפועל תל אביב (ראשון, 19:40)
מכבי ראשון לציון - הפועל ירושלים (20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully