וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הביסה 73:94 את וילרבאן והבטיחה מקום בפלייאוף

הקבוצה של אבי אבן רשמה ניצחון רביעי ברציפות ביורוליג והבטיחה מקום בין שמונה הראשונות בתום העונה. אנטה ז'יז'יץ' השווה שיא קריירה עם 24 נקודות

מכבי תל אביב הבטיחה הערב (חמישי) את מקומה בפלייאוף היורוליג לעונת 2021/22. הצהובים, ששוב שיחקו בלבן, ניצחו 73:94 את וילרבאן, הנחילו לה הפסד עשירי ב-11 משחקי היורוליג האחרונים, השלימו דאבל עונתי על הצרפתים וחוזרים לפלייאוף לראשונה אחרי שבע שנים (לא כולל עונת הקורונה שבוטלה לקראת סופה ואחרי שהקבוצה כבר הבטיחה את מקומה בין שמונה הראשונות).

זו הייתה ועודנה עונה מוזרה מאוד, שכללה לא מעט דחיות משחקים, הפסדים מביכים ותבוסות, אבל בסופו של דבר הפלישה הרוסית לאוקראינה היא זו ששלחה שלוש קבוצות רוסיות עם מאזן טוב מאוד הביתה ואפשרה למכבי תל אביב להשיג את המקום בפלייאוף ועוד כמה משחקים לפני סיום העונה.

אנטה ז'יז'יץ' שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
השווה שיא קריירה, סידר למכבי תל אביב ניצחון קל והיא בפלייאוף. ז'יז'יץ'/דני מרון
אבי אבן מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
ניצחון רביעי ברציפות והמקום בפלייאוף מובטח. אבי אבן/דני מרון
אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
יכולים לחגוג פלייאוף. אוהדי מכבי תל אביב/דני מרון

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם סקוטי ווילבקין, קינן אוואנס, ג'יימס נאנלי, דרק וויליאמס ואנטה ז'יז'יץ'.

האורחת עלתה ל-2:5 בפתיחה אחרי שלשה של כריס ג'ונס. האורחת הצליחה להמשיך לשמור על היתרון כשוויקטור וומבניאמה בן ה-18 נראה טוב בשני הצדדים של המשחק. אחרי שתי קליעות עונשין של וויליאמס זה 9:11 לאורחת. המארחת הצליחה לאט לאט להפוך את הפיגור ליתרון כשיפתח זיו קבע 15:17 ובסוף הרבע סקוטי ווילבקין הגיע ל-10 נקודות אחרי שריקה לא ברורה לעבירה שקיבל ובתום הרבע זה 18:21 למכבי תל אביב.

האורחת פתחה טוב את הרבע השני אחרי נקודות של מכבי תל אביב ורצה 0:9 בדרך ל-23:27. מכבי תל אביב הצליחה לחזור לעניינים למרות תצוגה לא מבריקה במיוחד כשז'יז'יץ' מוביל את החזרה עם 9 נקודות וג'יימס נאנלי מגיע ל-8. במחצית זה 37:42 לבן.

אנטה ז'יז'יץ' שחקן מכבי תל אביב מול ויקטור וומבניאמה שחקן וילרבאן. דני מרון
חסם את ז'יז'יץ' שלוש פעמים ברבע הראשון. וומבניאמה/דני מרון
ויקטור וומבניאמה שחקן וילרבאן. דני מרון
הכישרון הגדול של הכדורסל הצרפתי לא ממש הרשים והסתבך בבעיית עבירות. וומבניאמה/דני מרון

מכבי תל אביב פתחה את הרבע השלישי טוב ועלתה ל-45:54 כששתי עבירות מפוקפקות מאוד נשרקות לחובתו של וומבניאמה, שספק אם ביצע אותן. כך או אחרת, המארחת בדרך לבריחה גדולה. המארחת המשיכה לברוח בקלו ועלתה כבר ל-48:62 ואחר כך 50:64 כשז'יז'יץ' מטביע ומגיע ל-21 נקודות מול בעיית עבירות של האורחת, שנגדה נשרקו כבר 18 עבירות מול 9 בלבד לחובתו של מכבי תל אביב. וילרבאן חזרה עם שלשה של קאהודי מהפינה ונקודות קלות של פאל בצבע, זה רק 58:64 ואבי אבן הזעיק פסק זמן. מכבי תל אביב נעלה את הרבע בריצת 0:6 והיא ב-58:70 אחרי שלושה רבעים וככל הנראה בדרך לניצחון רביעי ברציפות ולהבטחת המקום בפלייאוף.

וילרבאן הצליחה לצמק מעט בתחילת הרבע, אבל ז'יז'יץ' המשיך לחגוג בצבע, הצרפתים המשיכו להתמלא בעבירות, אפילו סקוטי ווילבקין הטביע ומכבי תל אביב ב-68:82 ובדרך להבטחת מקום בשמינייה הראשונה. אחרי עוד כמה דקות של גאברג' טיים והרבה צבירת נקודות של ג'יילן ריינולדס ואלי אופים שלו זה 73:94.

ג'יימס נאנלי שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
חוגג עלייה אל הפלייאוף. נאנלי/דני מרון

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: אנטה ז'יז'יץ' 24 נקודות ו-5 ריבאונדים, ג'יימס נאנלי 16 (4 מ-6 לשלוש), ג'יילן ריינולדס 15, סקוטי ווילבקין 14 (5 מ-15 מהשדה), ג'ון דיברתולומאו 5, דרק וויליאמס 5, קיירי תומאס 2, יפתח זיו 2, ג'ייק כהן 1. אנג'לו קלויארו (09:38 דקות) ורומן סורקין (02:42) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לווילרבאן: שארל קאהודי 12 נקודות, קוסטאס אנטטוקומפו 10, כריס ג'ונס 9, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ג'יימס גיסט 9, וויליאם הווארד 8 ו-6 ריבאונדים, דייויד לייטי 6, אלי אוקובו 6, וויקטור וומבניאמה 5, אנטואן דיו 3, מתיו סטראזל 3, יוסופה פאל 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully