וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצף נמשך, השני נקטע: 71:73 להפועל חיפה על הפועל ירושלים

המוליכה הפסידה לראשונה אחרי ארבעה משחקים, החיפאים רשמו ניצחון בית שביעי רצוף. קאמבק אדיר לגלבוע/גליל באילת, בני הרצליה גברה על הפועל תל אביב

המחזור ה-20 בליגת העל ננעל הערב (שני) עם שלושה משחקים: הפועל ירושלים הפסידה ברוממה להפועל חיפה, בני הרצליה ניצחה את הפועל תל אביב וגלבוע/גליל רשמה קאמבק אדיר כשגברה על הפועל אילת.

שחקן הפועל חיפה גרגורי ורגאס. מאור אלקסלסי
הצטיין מול המוליכה. גרגורי ורגאס/מאור אלקסלסי

הפועל חיפה - הפועל ירושלים 71:73

הקבוצה של אלעד חסין רשמה ניצחון בית שביעי ברציפות וחיסלה את רצף הניצחונות הארוך ביותר בליגה, שעמד על ארבעה ובו החזיקו הירושלמים עד הערב. הרכש הנוצץ ג'יימס אניס ערך הופעת בכורה בישראל ולא סיפק מספרים מרשימים, אבל קלע שלשה קריטית במאני טיים. מעל כולם הצטיין גרגורי ורגאס שקירב את חבריו להבטחת מקום בבית העליון. מנגד, רטין אובסואן רשם עוד משחק מצוין ברמה האישית, אולם ההתקפה של הפועל ירושלים לא הייתה בשיאה הערב.

מאמן הפועל ירושלים יותם הלפרין. מאור אלקסלסי
רצף הניצחונות נקטע. הלפרין/מאור אלקסלסי

קלעו להפועל חיפה: גרגורי ורגאס 20, ספנסר וייס 11, עמית שמחון וקאדים אלן 10 כל אחד, איגור נסטרנקו ואופק אביטל 7 כל אחד, ג'יימס אניס וג'יימס דיקי 4 כל אחד.

קלעו להפועל ירושלים: רטין אובסוהאן 22 (5 חטיפות), סולימאן בריימו 17 ו-8 ריבאונדים, קיי סי ריברס 11, אדם אריאל ועמית גרשון 7 כל אחד, ווילי וורקמן 4, איתי שגב 2, ג'יילן אדאמס 1.

שחקני הפועל חיפה אופק אביטל, גרגורי ורגאס, ג'יימס דיקי. מאור אלקסלסי
ניצחון בית שביעי רצוף. שחקני הפועל חיפה/מאור אלקסלסי
רטין אובסוהאן, הפועל ירושלים. מאור אלקסלסי
הבולט בירושלים. אובסוהאן/מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

ריברס פתח עם חמש נקודות מהירות, אניס נקלע לבעיית עבירות ואובסוהאן הריץ ביחד עם בריימו את הפועל ירושלים ל-5:12. שמחון התעורר עם שלשה וחדירה, נסטרנקו צימק ל-18:14 בסיום הרבע הראשון. אביטל ואלן הפכו בתחילת הרבע השני, ורגאס המשיך את המומנטום בחמש רצופות שלו ואחרי שריברס השיב בחטיפה וליי אפ, וייס תפר שלשה. האורחת הקטינה ל-27:26, אבל ורגאס היה בדקות מעולות ושלשה נוספת של וייס הורידה את הקבוצות להפסקה ב-30:38 להפועל חיפה.

סלים של דיקי ואלן העלו את המארחת לפלוס 12, ריברס הגיב בשלשה, אך נסטרנקו ו-וייס שמרו על הפער - 33:45. בריימו, אריאל וגרשון ניסו להעיר את הפועל ירושלים, אבל שלשות של וייס ו-ורגאס המשיכו את המומנטום של הפועל חיפה. לקראת סוף הרבע, האורחת הצליחה להקטין ל-55:49.

אביטל ואלן הגדילו בחזרה ל-49:60, שמחון סגר ריצת 0:9 אבל בריימו ו-וורקמן הורידו את ההפרש לשבע. בהמשך, אובסוהאן עם סל קשה צימק ל-64:60, אבל אז איבד כדור ואלן קלע אחת מהקו. רכז הירושלמים הוריד למינוס שלוש, אבל ורגאס ענה בשני סלים גדולים שקבעו 64:69 פחות מדקה לסיום, ואחרי שאריאל החזיר בשלשה, הוונצואלי סידר לאניס שלשה שסגרה עניין. בסיום, 71:73 חשוב להפועל חיפה.

עמית שמחון סוחב עם אופק אביטל את שחקן הפועל חיפה קאדים אלן. מאור אלקסלסי
אלן נפצע והדאיג, אבל חזר/מאור אלקסלסי

בני הרצליה - הפועל תל אביב 63:74

מחזיקת הגביע קטעה רצף של שני ניצחונות על חשבון הקבוצה שנכנעה לה בגמר לפני כחודש. האדומים הגיעו ללא ג'ייקובן בראון הפצוע ורדפו אחרי היריבה במשך כל הערב, אך למרות הופעה מצוינת של ג'יי פי טוקוטו, לא הצליחו להתמודד עם השליטה של צ'ינאנו אונואקו מתחת לסלים. מי שתפס פיקוד ברבע האחרון היה כריס באב, שירה באותו דקות ארבע שלשות מתוך שש במשחק כולו והוביל את בני הרצליה לניצחון. עבור הפועל תל אביב זה היה הפסד שני ברציפות.

קלעו לבני הרצליה: צ'ינאנו אונואקו 21, 11 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-2 חסימות, כריס באב 18 (6/10 לשלוש), שון דאוסון 11, די ג'יי קופר (11 אסיסטים) ואנדי ואן וליט 6 כל אחד, מוריס קמפ וסנדי כהן 5 כל אחד.

קלעו להפועל תל אביב: ג'יי פי טוקוטו 23 ו-6 ריבאונדים, ג'יימס יאנג 11, בר טימור וג'וש אוונס (7 ריבאונדים) 10 כל אחד, גיל בני 5, עידן זלמנסון 2, איגור קולשוב ורז אדם 1 כל אחד.

מהלך המשחק

כל שחקני החמישייה של הרצליה קלעו בדרך ליתרון 6:14, יאנג צימק במהלך של ארבע נקודות אבל דאוסון עלה חד מהספסל ויחד עם קופר הוביל את בני הרצליה ל-16:24 בתום הרבע הראשון. ריצת 0:7 של האדומים קירבה אותם, אך אונואקו ודאוסון הגדילו שוב ל-21:29. טוקוטו צימק עם חמש רצופות, אבל שלשה של באב וסל של אונואקו קבעו 26:36. למרות שהסנטר המשיך לחגוג, הפועל תל אביב נשארה צמודה ובמחצית זה 37:42 להרצליה.

המארחת ברחה ליתרון 12, אבל דווקא אז שחקניו של דני פרנקו ענו בריצת 0:14 בכיכובו של בר טימור, בדרך למהפך ו-51:53. דאוסון הרגיע במהלך של סל ועבירה, טוקוטו קבע 54:55 אדום בסוף הרבע. באב ירה שתי שלשות והפך, אך הספסל של הרצליה ספג טכנית אחרי שיאנג סחט עבירה בזריקה לשלוש, וכוכב הפועל דייק בארבע הזריקות מהקו, לפני שטוקוטו קלע עוד שתיים - 62:62. באב הלוהט תפר עוד שתי שלשות והרצליה ברחה ליתרון דו ספרתי, שממנו האורחת כבר לא הצליחה להתאושש. בסיום - 63:74.

כריס באב, שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
להט ברבע האחרון. באב/ברני ארדוב

הפועל אילת - הפועל גלבוע/גליל 97:94 בתום הארכה

במחזור שעבר אילת שמטה יתרון של 15 נקודות בדרך להפסד בגליל העליון, אבל מה שקרה לה הערב היה הרבה יותר גרוע. החבורה של אריאל בית הלחמי שלטה לחלוטין במשחק במשך שלושה רבעים, והובילה 55:75 במהלך הרבע האחרון, אבל ספגה ריצת 3:23 ואפשרה לגלבוע לכפות הארכה, שבה טיוס באטל סגר עניין לטובת האורחת. הקבוצה של גיא קפלן חוזרת לנצח ומתרחקת מהמקום האחרון, בעוד הדרומיים סופרים שלושה הפסדים רצופים.

קלעו להפועל אילת: רועי הובר 20 ו-6 אסיסטים, בריון אלן 18, כריסטיאן דוליטל (9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים) וטוני דגלאס (6 ריבאונדים) 16 כל אחד, נועם אביבי 11, ג'סטין פאטון 7 ו-9 ריבאונדים, חואקין שוכמן 4, מירון רוינה 2.

קלעו לגלבוע/גליל: מייקל בריסקר 29 (5/11 לשלוש), רוני הארל 20 ו-8 ריבאונדים, טיוס באטל 16, דרק קוק 12 ו-7 ריבאונדים, אור קורנליוס 11, לונדון פראנטס 4, חן כלפון 3, יותם חנוכי 2.

ביום רביעי יתקיים משחק השלמה מהמחזור ה-14, בו מכבי תל אביב תארח את עירוני נס ציונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully