וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הברירה היחידה של גולדהאר": מה יחזיר את ערן זהבי למכבי תל אביב?

21.12.2021 / 8:00

מלאדן קרסטאיץ' יערוך מחר את משחק הבכורה שלו בליגה (ד', 20:00, ספורט3), אבל עם כל הכבוד לסרבי, אוהדי הצהובים שמים את עתידם בכף של כוכבם לשעבר. הכשירות בדובאי, החזרה הקרובה להולנד והחיבור הבלתי נמנע עם גולדהאר בקיץ הקרוב

השער של ערן זהבי במדי פ.ס.וו איינדהובן מול טוונטה/ספורט1

תשעה ימים עברו מאז הפריצה השנייה לביתו של ערן זהבי בפרברי אמסטרדם ושאלת עתידו המקצועי היא הסוגייה הכי מעניינת בכדורגל הישראלי, כל שכן כשזה בא לפתחם של אוהדי מכבי תל אביב שמשוועים לחזרתו למועדון.

זהבי נזקק לכמה ימי התאוששות בדובאי אחרי האירוע המטלטל שעבר, אבל בימים האחרונים הוא שוב על גל האימונים במדינה שהפכה שלשום לאדומה עבור התייר הישראלי. עם מאמן הכושר הצמוד אליו ערן שדו הוא עורך אימונים אישיים עם התמקדות בברך שנפגעה, אבל הוא כבר על הדשא במגרש האימונים עליו גם דיא סבע וקבוצתו מתאמנים בשעות נפרדות.

זהבי כבר בועט רגיל, רץ עם שינויי כיוון בלי מגבלה ומדי פעם אנשים מקבוצת אל נסאר עומדים ומביטים בו בהשתאות כשהוא יורה את הכדורים שלו לשער. על פי ההערכות זהבי אמור להיות כשיר בחודש הבא ויוכל להתחיל להתאמן עם פ.ס.וו אינדהובן במחנה האימונים שמתוכנן לה בספרד אחרי שפגרת חג המולד תסתיים.

התכנית לשוב להולנד בעוד שבועיים בעינה, אם כי האירוע הדרמטי שחוו שוב עדיין יושב בלב ולבטח יהיה עוד יותר בוער כשערן, שי וילדיהם יצטרכו להיפרד מדירת הפנטהאוז המושכרת באמירויות. כך או אחרת, בשלב הזה אין שום שינוי בתכניות וזהבי יחזור כדי לסייע לפ.ס.וו לזכות באליפות. מי שחלם מבין אוהדי מכבי תל אביב שהוא יחזור לישראל בחלון הקרוב בגלל מה שקרה בהולנד, יצטרך להמתין.

עוד בוואלה!

ערן זהבי יהיה כשיר לצמד המשחקים מול מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
מיטש גולדהאר, ערן זהבי, מכבי תל אביב. מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
יודע מה חסר לו. מיטש גולדהאר עם ערן זהבי/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל

בשבוע שעבר קיים מיטש גולדהאר מסיבת עיתונאים יוצאת דופן. בעלי מכבי תל אביב נמנע מלדבר עם התקשורת, אבל ההחתמה של מלאדן קרסטאיץ' והצגתו בבלומפילד, חייבה את גולדהאר לכבד את הסרבי ולדבר בעצמו. אחת השאלות שנשאל היתה על זהבי. גולדהאר ענה ממש כשם שענה ברק יצחקי יומיים קודם באותו אולם באיצטדיון הביתי. שניהם, אולי מתואמים אולי לא, הבהירו כי זהבי הוא שחקן תחת חוזה ולא יהיה ראוי לדבר עליו ועל מכבי תל אביב באותה נשימה כשהוא שחקן של קבוצה אחרת.

אם זהבי די מגובש עם ההחלטה לשוב להולנד למרות כל עניין הפריצות ולסיים את העונה, הקיץ הקרוב הולך להיות מאוד לוהט מבחינתו והוא בסימן שאלה. אופצית החזרה למכבי תל אביב תהיה על השולחן בווליום אחר ממה שהיה לפני שנה וחצי כשסיים עם סין. אז, מכבי תל אביב לא היתה שם. גם זהבי לא רצה לשוב לארץ. הוא היה בן 33 והרגיש בשיאו. הפנים היו לאירופה והוא רצה לחוות אותה דרך קבוצה שתתמודד על תארים. במכבי תל אביב הבינו שהוא לא שוקל לשוב לארץ ולא ניסו לפתות בשום הצעה. זהבי חתם בפ.ס.וו וסגר את הסיפור לאכזבתם של אוהדי מכבי תל אביב.

בקיץ הקרוב זה יהיה אחרת. גם זהבי שיהיה כבר בן 35 יצטרך לחשוב על חזרה לארץ ואם לארץ אז למכבי תל אביב. אתמול הבהירו גורמים המעורים בפרטים שזה תסריט ריאלי. שמכבי תל אביב תהיה אחרי שנתיים ללא אליפות וגולדהאר, שהצהיר בשבוע שעבר שהוא עדיין רוצה להיות ראשון בכדורגל הישראלי, יבין שהדרך חזרה לשם עוברת דרך ההחתמה של זהבי.

ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן חוגג שער. רויטרס
הקיץ הוא כבר יצטרך לשקול ברצינות חזרה לארץ. ערן זהבי/רויטרס

למביני הדבר ברור כי לו היה ג'ורדי קרויף נוחת מחר במכבי תל אביב במטרה להחזיר את המועדון לימיו הגדולים, המהלך הראשון שהיה עושה היה להחזיר את זהבי. כדי שזה יקרה ברק יצחקי יצטרך להיות בנעליים של קרויף ולהפציר בגולדהאר לסגור את המעגל כל זמן שזהבי עוד מסוגל לתת למכבי תל אביב 25 שערים בעונה ולחבר את הקבוצה סביבו. "אם ערן יחליט לחזור לארץ, זה יהיה למכבי תל אביב", הצהירו אתמול שניים שקרובים לזהבי. "גם מיטש יבין שזו הברירה היחידה שיש לו ולמכבי".

כל השנים במכבי תל אביב, גולדהאר ידע לפתוח לזהבי את החוזה ולתרגם את התרומה שלו לשכר הולם. זה התחיל בחוזה ראשון בגובה של 360 אלף דולר כשחזר מאיטליה והגיע עד 1.3 מיליון דולר נטו לעונה. סכום כמעט דמיוני לכדורגלן בליגת העל. כשעזב לסין זה היה אחרי שהונח בפני זהבי חוזה בגובה של 3 מיליון דולר לחמש שנים. את המספר הזה זהבי לא יקבל כשיחזור למכבי תל אביב, אבל החוזה האחרון עליו היה חתום הוא החוזה שסביבו ודאי ידברו כאשר הנושא יעלה. זהבי לא ירצה לשחק בפחות ממיליון זה בטוח.

כשעזב את ישראל, איצטדיון בלומפילד החדש היה רק בתכניות. היום כשתכולתו 30 אלף צופים, זהבי יודע שרק הוא מסוגל שוב למלא אותו באוהדים. גם גולדהאר שרואה במשחקים האחרונים איך אלפים נשארים בבתיהם למרות המינויים, יבין שכדי להיות סולד אאוט הוא צריך בחזרה את מספר 7 שלו.

מי ספורטאי השנה שלכם?

26%
יאניס אנטטוקומפו
13%
נובאק דג'וקוביץ'
6%
ז'ורז'יניו
43%
רוברט לבנדובסקי
6%
קרסטן ורהולם
6%
קיילב דרסל
הסקר הסתיים
17059 משתתפים

מי ספורטאית השנה שלכם?

22%
איליין תומפסון
7%
סיפאן חסן
10%
יולימאר רוחאס
11%
אמה מקאון
11%
אשלי בארטי
39%
סימון ביילס
הסקר הסתיים
12009 משתתפים

תאריכי פלייאוף הקונפרנס ליג

17.2: פ.ס.וו איינדהובן - מכבי תל אביב
24.2 מכבי תל אביב - פ.ס.וו איינדהובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully