וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דראפיץ' בריאיון: "אמרתי לחוגג ששועה לא שווה סכומים כאלה"

14.10.2021 / 14:00

הבייביסיטינג על החלוץ הסורר ("התפוצצתי מההתנהלות שלו"), ההימור על זרגרי ("חוגג מודה לי עד היום") והמצלמות בבית וגן ("הרגשתי כוכב ריאליטי"). אחרי השנה הקשה שעבר, דראפיץ' מסביר מה השתבש בבית"ר ומכריז על תום עידן סלובו-ברדה (אבל עדיין מחכה לחזור לקווים)

על שי ברדה: "כיום הוא מהמאמנים הטובים בארץ. זה הזמן שלו לעבוד לבד ולהצליח"

אחרי שנים בסיר הלחץ של הכדורגל הישראלי, סלובודן דראפיץ' החליף פאזה. מאמן בית"ר ירושלים, מכבי נתניה ובני סכנין בעבר משמש כיום כמנהל המקצועי של בית"ר טוברוק, ואת הזמן הפנוי הוא מעביר בהרצאות מנהיגות לחברות גדולות ששומעות ממנו על מסלול הקריירה הייחודי שעבר. אבל מחיידק האימון הוא לא מצליח להיפטר, גם ממרום שנותיו וניסיונו.

"אשקר אם אגיד שרע לי, אבל החיידק הזה תמיד נמצא. זה המקצוע שלנו, מה שאנחנו אוהבים ורוצים לעשות. זכיתי להיות חלק ממנו ואני בטוח שאחזור לאמן בוגרים בעתיד".

אפשר להכריז על סיומו של הצמד דראפיץ' וברדה?

"תראה, שי ברדה היום מאמן הרבה יותר טוב ממה שהיה כשהכרנו. הוא מהמאמנים הטובים בארץ וזה הזמן שלו לעבוד לבד ולהצליח. זה שאנחנו לא עובדים ביחד יותר לא אומר שאנחנו לא חברים טובים, אנחנו מדברים כל יום בטלפון, מתייעצים, עוזרים אחד לשני. החיבור בינינו מדהים, עשינו אחד את השני טובים יותר ואתה תראה את זה בעתיד כשהוא יאמן לבד".

סלובודן דראפיץ', יועץ מקצועי בית"ר טוברוק. בית"ר טוברוק, אתר רשמי
הרחק מסיר הלחץ של הכדורגל הישראלי. דראפיץ' בבני טוברוק/אתר רשמי, בית"ר טוברוק
על ירדן שועה: "אם הוא ייקח את עצמו בידיים הוא יוכל לעשות דברים גדולים. לפעמים שחקנים הופכים לרציניים בגיל יותר מתקדם, כמו ערן לוי. עוד לא מאוחר בשביל שועה, אבל הוא צריך לעשות חושבים ולהבין איך להתנהל אחרת"

העשור החדש לא האיר פנים לדראפיץ'. בסוף עונת 2019/20 הוא וברדה נפרדו ממכבי נתניה אחרי שסיימו את העונה במקום העשירי, וגם ההזדמנות השנייה שקיבלו בבית"ר ירושלים בספטמבר שנה שעברה לא שינתה את המומנטום, והסתיימה בהתפטרות בחודש מרץ האחרון - אחרי עוד ניסיון לא מוצלח לעלות לפלייאוף העליון.

עברת שנה טראומטית בבית"ר?

"תראה, אתה מכיר את הסיפור. כשחוגג פנה אליי אמרתי לו שייקח רק את שי ברדה. הייתה לי הרגשה לא טובה, זה סגל שלא בנינו, אבל הוא התעקש על שנינו. הייתה גם בעיה שבגלל הקורונה נתניה הייתה אולי מבטלת את ההסכם שלנו והיינו נשארים בלי פרנסה, אז בסוף הסכמתי אבל לא הייתי שלם עם ההחלטה. 50 אחוז מקבוצה זה בניית הסגל. זה מקצוע, ואנחנו לא היינו שם כשבנו אותו, קיבלנו סגל מוכן ועל זה נפלנו, לא הצלחנו לחבר את הדבר הזה".

אבל גם כשהגעתם יכולתם לשנות דברים. ביקשתם להחזיר את דן איינבינדר שעדיין היה בסגל, את שועה לא רציתם והוא הגיע על הראש שלכם. לא עמדתם על שלכם ושילמתם ביוקר.

"לגבי איינבינדר היה מצב נתון. כשהגענו ידענו שאין לנו אפשרות להשתמש בו, התקבלה החלטה עוד לפני שהגענו, זאת הייתה המציאות והמועדון מעל הכל. לגבי שועה, בשלב ראשון רציתי בכלל את שלומי אזולאי החלוץ, אבל הוא לא רצה להישאר. אחר כך רצינו זרים, אבל כלכלית אי אפשר היה להביא אותם. בנינו על פלייטר, אבל הוא נפצע ולא חזר אותו דבר. על שועה אמרתי לחוגג שהוא אחרי שנה רעה ועם בעיות ולא שווה את הכסף, אבל זאת הייתה האופציה היחידה. דיברתי עם שועה והחלטתי שניתן לו צ'אנס, אחרת אין לנו חלוץ נוסף בכלל".

עם שועה הייתם כמו בייביסיטר כל העונה. זה החליש אתכם מול השחקנים?

"יש DNA של שחקנים שמתאימים לנו, אבל שוב, לא אנחנו בחרנו את השחקנים. שועה שחקן מוכשר, אם הוא ייקח את עצמו בידיים הוא יוכל לעשות דברים גדולים. לפעמים שחקנים הופכים לרציניים בגיל יותר מתקדם, כמו ערן לוי. עוד לא מאוחר בשביל שועה, אבל הוא צריך לעשות חושבים ולהבין איך להתנהל אחרת. התפוצצתי כמה פעמים מההתנהלות שלו, אבל זה קורה בהרבה קבוצות. בנתניה פעם ערן לוי ואלחסן קייטה רבו על פנדל וכמעט שברתי את חדר ההלבשה בסיום. להתעסק עם בעיות כאלה זה חלק מהתפקיד. אז נכון שזה לא צריך לקרות כל כך הרבה פעמים עם שחקן, אבל זאת הייתה הסיטואציה".

עוד בוואלה!

שי ברדה: "שחקנים שהקשיבו לנו הסתדרו בחיים. אנחנו לא גננת"

לכתבה המלאה
ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים עם סלובודן דראפיץ'. דני מרון
גרם לו "להתפוצץ" בחדר ההלבשה. שועה עם דראפיץ'/דני מרון
על אביאל זרגרי: "לא גדלים כאן שחקנים שנראים ככה בגיל הזה, הוא הדבר הבא בכדורגל שלנו. חוגג מודה לנו עד היום שהתעקשנו עליו"

סגרת עם הבלם דומיניק צ'אנדה בינואר וחוגג הפיל את העסקה כי זה יצא לתקשורת. נפגעת?

"לא נפגעתי. אם הייתי סגור על השחקן הוא היה מגיע, זה היה שחקן ברגע האחרון ב-2,500 יורו, הוא היה אמור להגיע כתוספת לסגל, לא מעבר לזה. זה למעשה הסיפור של העונה - קבוצה בונים דרך הגנה. בנינו על קונטה ודגני ושניהם לא היו שם ברגע המכריע, דגני היה פצוע וקונטה ברח בינואר. אמרתי לחוגג שאם הוא היה מחתים אותנו חודש לפני, כל הסגל היה נראה אחרת, אבל זה חלק מהקריירה של מאמן. לפעמים אתה מקבל קבוצות במצב מסויים. לא במקרה הייתה לי הרגשה רעה והייתי מעדיף לא לקחת את העבודה הזאת".

לפחות היית חלק מסדרת טלוויזיה שלא יצאה לפועל בסוף.

כן, הרגשתי כוכב ריאליטי. אני לא אוהב את הדברים האלה, מצלמות בחדר ההלבשה, בפגישות, בכל פינה. זה לא בריא, אבל בלעתי את זה, אמרתי לעצמי לא להיות מיושן וזה לא משהו חדש בעולם. לי לא נוח לשבת בפגישות עבודה או בחדר הלבשה כשיש מצלמות, אבל אני אומר לך שעדיין בכל המצבים אמרתי את כל מה שאני חושב. לא בררתי מילים, הייתי הכי אמיתי".

על בן טיפוחיכם אביאל זרגרי מדברים בסכומים של 6-7 מיליון שקל. הוא שווה את זה?

"אביאל זרגרי זה הדבר הבא בכדורגל הישראלי, לא גדלים כאן שחקנים שנראים ככה בגיל הזה. כשהגענו לבית"ר חוגג היה סגור על קשר ברזילאי בשם סנדרו, בן 34, אמרתי לו שאנחנו לא רוצים שחקן מבוגר ושבע, אלא בונים על זרגרי. הוא אמר לנו, 'הוא לא מוכן, כל המדינה רואה שצריך קשר אחורי מנוסה'. אמרתי לו שיסמוך עלינו, ועד היום הוא מודה לנו על כך".

איך היה לעבוד עם חוגג?

"לפני הכל עבדנו עם אלי אוחנה, שהיה איתנו והיה הגב שלנו לאורך כל הדרך. הוא רצה שנצליח יותר מאיתנו. חוגג רצה טוב, באמת, הוא מביא כסף מהבית ורוצה שיהיה טוב, אבל לא תמיד זה מצליח. אני מקווה שדברים יסתדרו לבית"ר, זה מועדון עם קהל מדהים. הגענו לבית"ר בגלל הרצון של הקהל, הם החתימו אותנו".

אביאל זרגרי שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב. דני מרון
ההתעקשות השתלמה. זרגרי/דני מרון
על ארווין קומאן: "הוא יצטרך לחזק את הקבוצה בהמשך, ואם זה לא יתאפשר יהיה לו קשה. מה שיש שם כרגע לא מספיק"

איך אתה רואה את בית"ר הנוכחית?

"ארווין קומאן מאמן אירופאי עם המון ידע, אני שומע שהאימונים שם טובים, ברמה גבוהה, אבל הוא רק מתחיל כאן ולא מכיר, וזה לא פשוט. יש שם סגל שמי שאמור למשוך אותו אלו רק הזרים, חסרים להם ישראלים ושחקנים בתפקידים מסויימים. הוא יצטרך לחזק את הקבוצה בהמשך, ואם זה לא יתאפשר יהיה לו קשה להתמודד ולנסות לעמוד במטרות של בית"ר ירושלים. מה שיש שם כרגע לא מספיק".

מה דעתך על וילי רוטנשטיינר, הוא צריך להמשיך בנבחרת?

"אני אוהב את מה שהוא עושה. אהבתי את השינויים שעשה כמנהל טכני, עכשיו יש לו תכנית לשנות ברמת שחקני ההגנה והבלמים יחד עם טל בן חיים, לבנות את ההגנה של העתיד. אני מאמין בדרך שלו ואוהב אותה, הוא איש מקצוע איכותי, אבל אני לא זה שמחליט".

ארווין קומאן מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
מטרה בלתי אפשרית? ארווין קומאן/דני מרון

בני לם הוא האיש המתאים למכבי נתניה?

"בני עבר הרבה בקריירה, הגיע הזמן שהוא יגיע לקדמת הבמה ויאמן בליגת העל. הוא מאמן טוב שמגיע למקום שאוהבים אותו ורצו אותו. יש קבוצה לא רעה בכלל בנתניה והחיבור הזה יכול לעשות רק טוב אחרי מה שהקבוצה עברה השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully