וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי רוטנשטיינר בריאיון: "אמרתי לזהבי: 'אתה לא רוצה שיזכרו מהקריירה שלך את סרט הקפטן'"

13.10.2021 / 11:30

העתיד? "ההחלטה אם להישאר תהיה דו צדדית. יש כל הזמן הצעות". הביקורת? "אני צנטרליסט? דברו עם העוזרים שלי. גם פפ וקלופ צנטרליסטים?". ספיגת השערים? "צריך לטפל בזה מהילדים. הנבחרת צריכה 6 שחקני הגנה טובים באירופה". אחרי סקוטלנד ומולדובה, וילי רוטנשטיינר פורק

בבוקר שאחרי הניצחון על מולדובה הפתיע וילי רוטנשטיינר והבהיר כי ההחלטה אם להישאר בנבחרת ישראל לקדנציה נוספת תהיה הדדית ולא חד צדדית, ושגם אם בהתאחדות לכדורגל ירצו שהוא יישאר, לא בטוח שהוא יבחר להמשיך. "חשוב לי להדגיש שזה לא מעסיק אותי בכלל ובטח לא העסיק אותי בשבועיים האלה שהייתי עם הנבחרת בהכנות למשחקים מול סקוטלנד ומול מולדובה", תיאר רוטנשטיינר. "אתם בתקשורת כותבים על זה ומדברים וזה בסדר, אבל אני לא עוסק בזה בכלל. אורן חסון ואני סיכמנו בצורה הכי מקצועית שיש שרק בתום הקמפיין בחודש הבא אנחנו ניפגש וננתח את מה שעברה הנבחרת בקמפיין הזה ואז גם אשמע מה ההתאחדות רוצה לעשות בסיום ההסכם שלי בחודש מאי 2022. בכל מקרה ההחלטה תהיה גם שלי".

יכול להיות מצב שההתאחדות תרצה שתישאר ואתה תחליט לעזוב?

"הכול יכול להיות. בהחלט. אלה דברים שקורים בכדורגל. לפני שהגעתי לישראל עבדתי 20 שנים בהתאחדות האוסטרית. יש לי את המוניטין שלי באירופה ויש הרבה הצעות".

בנקודת הזמן הזו יש לך הצעה לבוא לעבוד במקום אחר בתום החוזה שלך בישראל בעוד כחצי שנה?

"בכדורגל יש תמיד הרבה הצעות".

צפו בתקציר ה-1:2 של ישראל על מולדובה

תקציר ניצחונה של נבחרת ישראל 1:2 על מולדובה במוקדמות המונדיאל/ספורט1
מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר. ברני ארדוב
ראוי לצ'אנס נוסף? רוטנשטיינר/ברני ארדוב

אתה כועס?

"על מי? על האנשים שאני עובד איתם ממש לא. יש ביני לבין אנשי ההתאחדות לכדורגל ובראשם אורן מערכת יחסים נהדרת. כבוד הדדי, מקצועיות. אני מאוד מרוצה מאיך שהדברים מתנהלים, כך שאם בסוף לא נמשיך יחד, ניפרד בידידות גדולה ואני מבטיח להיות האוהד מספר אחת של ישראל בכל מקום. אני לוקח איתי משלוש שנים שאני עובד כאן המון רגעים מאושרים וחברות עם הרבה אנשים שאני מעריך".

השחקנים רוצים שתישאר.

"זה תמיד מחמיא ששחקנים מעריכים מאמן ומביעים את דעתם כשהם נשאלים. מה עדיף למאמן, ששחקנים לא ירצו אותו ויהיו נגדו בחדר ההלבשה? אבל אסור למאמן להישען רק על השחקנים כי תמיד יהיו שחקנים שלא משחקים והם לא ירצו את המאמן. התמיכה במאמן היא דבר שיכול לקחת אותך לשני כיוונים".

הביקורת החדשה עליך היא שאתה צנטרליסט.

"מה זה אומר?".

שאתה רוצה לקבוע הכל לבד.

"אז גם גווארדיולה וקלופ הם צנטרליסטים. אני בחברה טובה".

ובכל זאת.

"שמע, אתה הרי מדבר עם אנשי הצוות שלי בנבחרת. תשמע מהם אם אני משתף אותם, נעזר בהם, מתייעץ איתם. ברור שמאמן בסוף צריך לקבל את ההחלטות. מי רוצים שיקבל את ההחלטה, אם לא המאמן? אבל אני מאוד מכבד ומעריך דעה של כל אנשי הצוות שלי. בשביל מה בחרתי בהם, אם לא כדי להיעזר בהם?".

עוד בוואלה!

לצאת מהקווים: וילי רוטנשטיינר לא הצליח לשפר את הנבחרת

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל, ניר ביטון, עם המאמן וילי רוטנשטיינר. רויטרס
זוכה לאמון מלא מהשחקנים. רוטנשטיינר וניר ביטון/רויטרס

איך אתה רואה את סיכויינו בשני המשחקים שנותרו?

"אני מאוד רוצה שננצח את אוסטריה ואת איי פארו ואולי תהיה איזו הפתעה וסקוטלנד תמעד בשני המשחקים שלה. בכדורגל הכול יכול לקרות. אבל גם אם נסיים במקום השלישי אני רוצה שזה יהיה עם 19 נקודות או לפחות 17 נקודות. אני רוצה ניצחון על איי פארו וניצחון על אוסטריה. ניצחון חוץ על אוסטריה במשחק הבא יהיה דבר גדול להתפתחות של הנבחרת".

כבשנו 18 שערים בשמונה משחקים שזה נתון נהדר אבל ספגנו 15 שזה המון.

"אתה צודק. זו בעיה שצריך לטפל בה מלמטה לקראת העתיד של הכדורגל הישראלי. נושא ספיגת השערים ובמיוחד הספיגה ממצבים נייחים זו המשימה של נבחרות ישראל מגיל הנערים. זה הדבר הכי חשוב שצריך לטפל בו מגיל צעיר. עד שלא יהיו לנבחרת ישראל 6 שחקני הגנה איכותיים מאוד שמשחקים באירופה, הבעיה הזו לא תיפתר בנבחרת הלאומית".

היה לך רק מה להפסיד אמש.

"בוודאי. הרי מי בכלל ספר כאן את מולדובה? אנחנו באנו אחרי האכזבה בסקוטלנד והמשחק הזה אמש בטרנר היה מאוד מסוכן מבחינתנו. אמרתי לשחקנים שמולדובה גם ידעה בעבר לעשות הרבה בעיות לנבחרות לא פחות טובות מישראל ושאם לא נבוא למשחק בשיא המוכנות והמוטיבציה, אנחנו עלולים להיות בבעיה".

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. ברני ארדוב
"ערן הוא משהו מיוחד. הרעב, המקצועיות, הרצון לכבוש בכל משחק וכמובן היכולת. זה משהו בקנה מידה עולמי"/ברני ארדוב

הסיפור הגדול היה כמובן ערן זהבי שכבש את שערו ה-33 בנבחרת ושבר את השיא של מוטל'ה שפיגלר. בתקופתך יש לו 27 שערים ב-29 משחקים. זה נתון מדהים.

"כל הברכות לערן על מה שעשה. אני צחקתי איתו בסיום המשחק ואמרתי לו שהוא קבע שני שיאים אמש. גם שבר את השיא של שפיגלר וגם שבר שיא באיבודי כדור במשחק אחד מאז שאני בישראל. ערן הוא משהו מיוחד. הרעב, המקצועיות, הרצון לכבוש בכל משחק וכמובן היכולת. זה משהו בקנה מידה עולמי".

אתה עוד זוכר איך החזרת אותו?

"בוודאי. כשהגעתי כמנהל טכני לנבחרות ישראל לפני קצת יותר משלוש שנים ראיתי את השערים שלו בסין וראיתי מה הוא עשה בעבר במכבי תל אביב ואמרתי ששחקן כזה חייב להיות בסגל. ביקשתי משינו זוארץ ומרותם קמר אור ירוק לפנות אליו בשיחת טלפון. ערן היה בסין ואז צלצלתי והצגתי את עצמי בשיחה הראשונה בינינו".

מה אמרת לו?

"משפט המפתח שאמרתי לערן היה: 'אתה לא רוצה שיזכרו מהקריירה שלך את זריקת הקפטן'. אני ידעתי שאם ערן זרק את הסרט זה אומר שאכפת לו. זה אומר שדברים נכנסו ללב שלו והוא נפגע. זה כמו ששחקן כועס על המאמן שלא נותן לו לשחק. אני יכול להבין כעס כזה. ערן היה פגוע מאיך שהתנהגו כלפיו ואני הרגשתי שזה בא ממקום שאכפת לו. אמרתי לו עוד: 'אני יודע שאתה אוהב את המדינה שלך. אתה לא תרצה שבעתיד ידברו רק על סרט הקפטן שזרקת. תשנה את כל הדעה הזו'".

וזה הספיק?

"לא, ערן רצה לבוא רק בחודש אוקטובר. אמר שהוא יעשה את הקאמבק באוקטובר 2018. אני אמרתי לו שאין דבר כזה. שהוא צריך להיות איתנו מהתחלה במשחקים מול אלבניה ומול צפון אירלנד. כשמינינו את אנדי אחרי חודש וחצי בערך, גם אנדי דיבר איתו והוא חזר".

ערן אהב את המעבר לאנשי צוות זרים במכבי תל אביב תחת ג'ורדי קרויף ואחת הסיבות שהוא הלך איתך זה כי אתה ואנדי זרים.

"אמרתי לו בשיחה הראשונה: 'אני אשנה הרבה דברים בנבחרת בכל מה שקשור לגישה ולמקצוענות ואתה תראה שאתה מאוד תאהב לבוא לנבחרת כל עוד אני נמצא'. לשמחתי זה עבד. הוא עשה דבר מדהים. לכבוש 27 שערים ב-29 משחקים בשלוש שנים? זה נתון מדהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully