וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפזר את הערפל: המבחן של נבחרת ישראל באיי פארו

1.9.2021 / 13:00

אחרי הנחיתה המפחידה, סערת ההתנצלות של אצילי וקבלת הפנים הקרירה לדאבור, הנבחרת מגיעה למשחק מול היריבה החלשה (21:45) בידיעה שאין לה מה להרוויח, אבל הרבה מאוד מה להפסיד, על המגרש ובחדר ההלבשה

מחזור 4הסתיים01/09/2021
איי פארו
    0
    • (12) זהבי
    • (44) זהבי
    • (52) דאבור
    • (90) זהבי
    נבחרת ישראל
    וילי רוטנשטיינר מדבר על עומר אצילי ומונס דאבור/צילום: יניב טוכמן, עריכה: אסף דרורי

    2 בספטמבר 2020, בדיוק שנה עברה. הנבחרת הצעירה של ישראל יוצאת למשחק חוץ באיי פארו. הצעירה, אז בהדרכת ניר לוין, היא לא אחת שתופסת כאן כותרות. צריך שתהיה איזו שערורייה עסיסית כדי שיכתבו עליה. על הדשא הסינטטי במדינה הצפון אירופית הנבחרת מובילה 0:1. הכל מתנהל על מי מנוחות עד המחצית השנייה. כאילו משום מקום מתהפך המשחק והנבחרת חוטפת שלישייה. תבוסה מהנבחרת החלשה בבית, אחת החלשות באירופה. אם לוין מצא את עצמו מחוץ לנבחרת זה היה הרבה בגלל המשחק הזה.

    הערב (רביעי, 21:45) תעלה הנבחרת הלאומית של ישראל למשחק מול איי פארו וכמו לוין, גם וילי רוטנשטיינר חושש מאוד. "בוא נודה על האמת, אין לך שום דבר להרוויח כשאתה יוצא למשחק מול איי פארו", אמר אתמול אחד משחקני הנבחרת לפני האימון המסכם. "הרי אם ננצח, יגידו את מי ניצחתם. אם נביס, יגידו טוב זו לא חוכמה ואם נוציא תיקו או חס וחלילה נפסיד, זה יהיה אסון לאומי. לא פחות".

    וילי רוטנשטיינר באימון נבחרת ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
    מכיר את הרוחות על האי. וילי רוטנשטיינר/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

    רוטנשטיינר כבר ביקר באיי פארו בעבר עם נבחרת אוסטריה בתפקידיו השונים. אף פעם לא ליקק דבש. הוא מכיר את הרוחות על האי, את הדשא הסינטטי ואת הגשם שניתז ישר לפנים בימי חורף. רוטנשטיינר גם יודע שרבים מחכים לכישלון שלו. ייהנו לראות אותו מתרץ הפסד.

    בסך הכל ראה את השחקנים יחד שלשום בפעם הראשונה אחרי חודשים ארוכים. הוא הגיע מישראל במטוס שחג מעל האי שעה וחצי כי הערפל היקשה על הנחיתה ובמטוס שהגיע מוקדם יותר מהולנד הגיעו הליגיונרים שמשחקים מחוץ לישראל. האימון שלשום בערב נועד בעיקר כדי להשתחרר מהלחץ ששרר במטוס בגלל הקושי לנחות. אתמול כבר היה האימון המסכם והערב חייבים לנצח. "באנו הנה רק למטרה אחת", סימן יושב ראש ההתאחדות לכדורגל אורן חסון את המטרה. "אנחנו כאן רק כדי לנצח. שום תוצאה אחרת לא באה בחשבון מבחינתנו אם אנחנו רוצים להתקדם".

    להתקדם עבור נבחרת ישראל זה לא לסיים את הבית הזה של מוקדמות הגביע העולמי בקטאר 2022 במקום הרביעי. לא לסיים אחרי דנמרק, אוסטריה וסקוטלנד ולפני מולדובה ואיי פארו. לסיים במקום השלישי לפני סקוטלנד ייחשב להישג. לסיים במקום השני לפני אוסטריה וסקוטלנד ייחשב לסנסציה. כדי שיהיה לנו סיכוי לכך, בהתאחדות לכדורגל הציבו לרוטנשטיינר מטרה לכינוס הנוכחי 6 נקודות מתוך 9. איש לא משלה את עצמו שאפשר לעשות משהו בחוץ מול דנמרק ביום שלישי הבא, אבל שלוש נקודות הערב באיי פארו ועוד שלוש מול אוסטריה שכבר חטפה בישראל לא פעם זו מטרה ריאלית.

    עוד בוואלה!

    רוטנשטיינר יזם שיחה עם נאתכו, דאבור וזהבי ליישור ההדורים

    לכתבה המלאה
    איתן טיבי, דן גלזר, אלי דסה ודור פרץ באימון נבחרת ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
    האימון נועד בעיקר כדי להשתחרר מהלחץ/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

    זו לא היתה הכנה רגילה לכינוס הנוכחי שכאמור קיבץ לתוכו שלושה משחקים בשישה ימים. בדרך כלל ההתעסקות התקשורתית בנבחרת היא יום או יומיים לפני המשחק הראשון. הפעם אתרי האינטרנט נתנו כותרות ראשיות לנבחרת כבר עשרה ימים לפני המשחק הערב בשל פרשות עומר אצילי ומונס דאבור.

    סוגיית אצילי זרקה את הציבור לשני הקטבים. היו כאלה שטענו שצריך לשכוח מהפרשה ההיא ולהתקדם הלאה. היו אחרים שטענו שהוא לא יכול לייצג אותם במדים הלאומיים. הרוב ביקשו התנצלות יותר כנה ועמוקה ולא היו מוכנים לקבל את הנוסח הרפה שפורסם. אבל אצילי לא היה לבד וזה אולי מזלו, כי בסיבוב הזה יש גם את תפוח האדמה הלוהט של דאבור שאפילו מאיים להתפרץ בחיפה בשבת כאשר החלוץ יעלה לשחק לראשונה בישראל מול הקהל המקומי אחרי אותו פוסט שפירסם בימי מבצע שומר החומות.

    מונס דאבור שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
    הקרירות של חבריו היתה בולטת. מונס דאבור/רויטרס

    לא היה נעים להיות דאבור שלשום. הקור באיי פארו מורגש אפילו בחודש אוגוסט, אבל הקרירות של חלק מהשחקנים כלפיו באימון הראשון בו הם פגשו אותו על הדשא, היתה אפילו בולטת יותר. דאבור לא הרגיש כל כך בנוח. הוא ודאי הבין עד כמה צדקו אורן חסון והמנכ"ל יוסי שרעבי שיעצו לו לנקות את השולחן מול חבריו מייד עם ההגעה לאיי פארו. לדבר איתם ולהסביר למה התכוון כאשר כתב שאלוהים רואה הכל ולא יסלח לבני העוולה.

    זה פצע פתוח, אולי פחות מדמם כי הכל כאן נשפט לפי צו האופנה, אבל הפצע רחוק מלהגליד. להתאחדות לכדורגל חשוב מאוד להחזיר את הספינה למסלול. גם אם מדובר בספינת פיראטים מקרטעת, נבחרת ישראל חייבת להיות של כולם ובטח שהמגזר הערבי חייב להיות חלק ממנה. אם שחקן ערבי היה זוכה להדרה בשל התבטאות מקוממת ככל שתהיה, זה היה פתח לפרידה מסוכנת מכל המגזר ולשם לא רוצים להגיע.

    ערן זהבי וטל בן חיים באימון נבחרת ישראל. ההתאחדות לכדורגל בישראל, אתר רשמי
    עדיין סוחב את ההחמצה מול בנפיקה? ערן זהבי/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל בישראל

    אז אחרי כל ההתעסקות בכל המסביב, יש כדורגל וצריך לייצר שלוש נקודות וגם על הדרך משחק חיובי. בסך הכל שחקנים בנבחרת מגיעים בכושר טוב ובמצב רוח מרומם. אולי למעט ערן זהבי שעדיין סוחב את ההחמצה ההיא מול בנפיקה וגם לזה נדרשו בנבחרת כשניסו לבדוק אם הכל תקין אצל השחקן הכי חשוב של ישראל. עם זהבי יש את מנור סולומון וכנראה דאבור ולא ליאל עבדה. וגם דור פרץ שנמצא כבר באיטליה ומרים רמה באימונים של הסרייה א' ואפילו ביברס נאתכו הווטרן מציג כדורגל לא רע בסרביה.

    ההתקפה שווה גול הערב, אולי אפילו שניים, אבל כדי לא ליפול למלכודת של הנבחרת הצעירה מלפני שנה, קו ההגנה של רוטנשטיינר צריך להיות מרוכז ומסונכרן בכל אחד מחלקיו. רוטנשטיינר מאמין בשלושה בלמים. "חצי מהנבחרות ביורו האחרון שיחקו כך", הוא הסביר במסיבת העיתונאים שלו ביום שישי בתא הכבוד של איצטדיון רמת גן.

    אופיר מרציאנו שוער פיינורד. ANP Sport, GettyImages
    רוטנשטיינר מאמין בו. אופיר מרציאנו/GettyImages, ANP Sport

    המגנים צפויים להיות אלי דסה בימין וסאן מנחם בשמאל ולצד איתן טיבי וניר ביטון שיפתחו כמעט בוודאות, אמור לעלות אוראל דגני. מאחור יצפה במתרחש אופיר מרציאנו שאולי לא מוביל קבוצה כשוער ראשון, אבל רוטנשטיינר גורס שהוא משתתף באימונים מהרמה הגבוהה ביותר ולכן הוא צריך להיות האפודה מספר אחת של ישראל.

    מראש היה ברור שמהבית הזה אי אפשר לעלות לגביע העולם. אבל שיבוץ המשחקים במקטעים של התכנסויות כאלה הופך את השבוע של הנבחרת לשבוע תקווה אבל גם לשבוע אימה בעיקר עבור המאמן. רוטנשטיינר רק רוצה לחייך הערב את אותו חיוך שהיה לו על הפנים כשהמטוס נחת שלשום על הקרקע באיי פארו וערפל הקרב פוזר.

    המשחקים הנוספים בבית הישראלי הערב:

    דנמרק - סקוטלנד (21:45)
    מולדובה - אוסטריה (21:45)

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      4
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully