וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שרשם את "החמצת חייו", ערן זהבי מודה: "אני מאשים את עצמי"

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 13:26

הישראלי עמד במוקד אחרי ההחמצה הגדולה שמנעה מפ.ס.וו העפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות והכנסה של 35 מיליון יורו. זהבי שחזר: "לא יודע אם הגול היה חוקי. בסופו של דבר ההרחקה שלהם רק פגעה בנו". בתקשורת ההולנדית ביקרו: "שיחק ברשלנות וחיפזון". בפורטוגל שמחו לאיד

תקציר 1:4 של פ.ס.וו איינדהובן על קאמבור עם שער של ערן זהבי/ספורט 1

פ.ס.וו איינדהובן הייתה הכי קרובה שאפשר לשלב הבתים של ליגת האלופות. סגנית אלופת הולנד שלטה בשני המפגשים עם בנפיקה בשלב הפלייאוף, אך ריבוי ההחמצות היה בעוכריה ובתום הפסד 2:1 בסיכום צמד המשחקים, הפורטוגלים השיגו את הכרטיס למפעל הבכיר על חשבונה. מי שעמד במוקד לאחר ה-0:0 אמש (שלישי) הוא ערן זהבי, שרשם החמצה גדולה במחצית השנייה שככל הנראה עשתה את ההבדל בין הדחה לכפיית הארכה לכל הפחות. בעקבות ההדחה, נמנעה מפ.ס.וו הכנסה מובטחת של 35 מיליון יורו.

"יש בעיקר אכזבה גדולה", ניתח זהבי את המשחק בסיום. "הגיע לנו לעלות אחרי שני המשחקים האלה, בנפיקה קבוצה טובה מאוד, אבל אני חושב שהיינו עדיפים. לצערי, לא הצלחנו להבקיע היום. אנחנו גאים בעצמנו, אבל בסופו של דבר לא עמדנו במטרות שלנו, אז יש אכזבה וגם תחושת גאווה".

זהבי שחזר את ההחמצה ואמר: "אני יכול להאשים את עצמי על כך שלא כבשתי. אני לא יודע אם היה נבדל או לא גם אם הייתי כובש, אבל תמיד עדיף לשים את הכדור ברשת ולראות אחר כך אם זה שער חוקי. לא ייצרנו מספיק מצבים, הייתה צפיפות גדולה בתוך הרחבה. אני חושב שבסופו של דבר ההרחקה שלהם פעלה נגדנו, כי הם הלכו אחורה והגנו עם 10 שחקנים מאחורי הכדור. היה קשה מאוד לשבור את ההגנה הזאת, ולא היינו מספיק חדים היום. לא הצלחנו להרוג את המשחק, וברמות האלה אתה חייב לעשות את זה".

זהבי חתם: "הם עשו כל מה שהיו יכולים כדי להשיג את התוצאה שהם רצו. כשאתה משחק עם 10 שחקנים אתה מנסה לעשות הכל כדי לשמור על התוצאה, וזה בסדר. אנחנו מצידנו היינו חייבים להיות חכמים יותר בהתקפה שלנו. היה עליי הרבה לחץ בבעיטה החופשית האחרונה. הרגשתי שבעטתי היטב, אבל הכדור לא עבר את החומה. רציתי לעשות את זה, אבל הכל הלך נגדנו היום".

רגע ההחמצה של זהבי

באתר "Voetbal Primeur" נתנו לישראלי את הציון 5 וניתחו: "אחרי 60 דקות שבהן שמר על פרופיל נמוך, הוא סוף סוף הופיע מול שער ריק ובדיעבד, הבעיטה שלו למשקוף עשתה את ההבדל בין הארכה לכישלון במשימת ההעפלה לליגת האלופות". באתר הגדירו את הפספוס של זהבי כ"החמצת חייו", וטענו שפ.ס.וו חייבת להחתים חלוץ בכיר לצידו, "אם היא רוצה לעשות משהו באירופה".

"לליגה ההולנדית מצבת החלוצים הנוכחית יכולה להספיק, אבל אם פ.ס.וו באמת רוצה לעשות דברים גדולים השנה, היא חייבת להחתים חלוץ עם נוכחות פיזית", ניתחו.

ב"דה סטנטור" מיהרו להחיות את הדיון על חזרה אפשרית של לוק דה יונג, שכידוע סומן כמועמד לשוב לפ.ס.וו הקיץ. "מה עם דה יונג עדיין היה משחק בפ.ס.וו? או חלוץ אחר שיכול לפרוץ הגנה בדקות האחרונות?", תהו בהולנד. "שחקן מטרה שכזה היה נותן יתרון לסגנית האלופה. גם ללא אחד כזה, היו המון הזדמנויות".

על זהבי נכתב: "הוא שחקן מנוסה, אבל שיחק בחיפזון, ברשלנות, לא החזיק מספיק את הכדור מקדימה. הוא רק היה צריך לגלגל את הכדור פנימה, אבל במקום נגיעה רכה, הוא בעט בכזו עוצמה שזה הלך למשקוף".

בפורטוגל חגגו את ההעפלה ושמחו לאידו של זהבי. "ההחמצה של זהבי שווה זהב", כתבו באתר הפופולרי "אבולה".

עוד בוואלה! ספורט

"החמצה שתעלה לפ.ס.וו מיליונים": הרשת בהלם מהפספוס של זהבי

לכתבה המלאה

מי שספג ביקורות לא פחות חריפות היה המאמן רוג'ר שמידט. קפטן פ.ס.וו מרקו ואן חינקל אמר: "לקראת הסיום לא היו לנו רעיונות איך לכבוש. אני הייתי שולח כמה שחקנים קדימה, אבל החבר'ה הגבוהים נותרו מאחור. היינו חייבים להכריח קצת וזה לא קרה".

שחקן העבר ווסלי סניידר היה הרבה יותר תקיף כלפי שמידט: "השחקנים לא עמדו במקומות הנכונים. סנגרה שיחק כחלוץ לעיתים, זהבי ירד אחורה לקישור. זה כישלון גדול של המאמן שהוא לא מצליח להעמיד את השחקנים במקום. וגם בחילופים, מדואקה יכול לשחק מעולה על שטחים קטנים, תשאיר אותו על המגרש גם אם הקרסול שלו פגוע. מה שהיה חשוב כאן זה להעפיל לליגת האלופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully