וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירכיב ממשלה? המנהיגות של דור פרץ יכולה להוביל את מכבי תל אביב לעוד אליפות

6.4.2021 / 12:00

חוסר האמון מתוך מכבי תל אביב, ההשאלה להפועל חיפה, הבוז מהאוהדים והפציעה שאיימה לחסל לו את הקריירה. דור פרץ חווה המון תהפוכות ושינויים עד הרגע הזה בו הפך למנהיג הבלתי מעורער של האלופה. במשחק העונה (20:00, ספורט 5) הוא יכול להוביל לניצחון שיסגור את הליגה

תקציר ה-1:2 של מכבי תל אביב על הפועל באר שבע/ספורט1

24 בנובמבר 2017. מכבי תל אביב מסיימת עוד משחק רע בשלב הבתים של הליגה האירופית עם ג'ורדי קרויף על הקווים. הפעם סלביה פראג מכה בצהובים שסופרים עוד משחק בבית האירופי בלי לכבוש שער. זה היה ערב לא נעים באיצטדיון בנתניה. הרבה שריקות בוז נשמעו מהאוהדים. הרבה מדי ורובן לעברו של דור פרץ. שום קרדיט לא ניתן לקשר הבית של מכבי תל אביב. זה לא היה המשחק הראשון בו פרץ לא נהנה מהקהל. קדמו לו עוד רבים כאלה. חוסר הסבלנות של האוהדים היה בולט. כשלא מסר טוב, נשמעו רטינות. כשבעט רחוק מהמסגרת הורגש היטב שהקהל לא מרוצה. לא היתה שם כימיה בכלל.

פרץ היה אז רק עם שער אחד כשחקן בוגר של מכבי תל אביב ואחרי חצי עונה בה הושאל שנה קודם להפועל חיפה, וגם במדיה לא מצא את הרשת. הוא לא היה מתוכנן להיות גולר מלכתחילה, אבל הוא ידע להגיע למצבים מהפוזיציה שלו בקישור וסבל מאוד מחוסר דיוק. "אני אמשיך לבעוט ואמשיך לנסות", אמר באותו לילה צורם של נובמבר 2017 אחרי שמכבי תל אביב הפסידה לסלביה פראג 0:2. "הקהל יכול לשרוק בוז. זו זכותו המלאה. אני אמשיך לתת את הכל כדי שהדברים ייראו יותר טוב בהמשך".

שחקני סלביה פראג חוגגים מול דור פרץ שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חוסר הסבלנות של האוהדים בלט. דור פרץ מול סלביה פראג/ברני ארדוב

חצי שנה בדיוק אחרי אותו ערב בליגה האירופית, פרץ מצא את הרשת עם השער הכי מפורסם שלו בבאר שבע לרשת של ברק בכר ושחקניו. זה היה גם אקורד הסיום לשלוש שנות שליטה של הפועל באר שבע. פרץ דאג באותו כדור שהתלבש לו ממרחק וטס למשקוף ופנימה לסמן את הדרך לשינוי. השינוי שיביא ולדאן איביץ' שנה לאחר מכן למכבי תל אביב והשינוי שיעבור פרץ בעצמו. עד שהגיע איביץ' למכבי תל אביב לפרץ היו שני שערים בלבד. לפרקים שיחק בלם, אפילו מגן ימני וכשהוצב כקשר זה היה לרוב כקשר אחורי. איביץ' זיהה בו את עצמו. קשר פיפטי פיפטי גבה קומה עם הרבה נוכחות. הסרבי התאהב. ופרץ לקח את הקרדיט ולא עזב. שמונה שערים היו לו באליפות הנהדרת שהביא הסרבי כבר בעונה הראשונה שלו. רבים בחרו בדור מיכה לשחקן העונה. אבל היו גם כאלה שחשבו שפרץ היה מספר אחת.

בקיץ 2019 כשפרץ בן 24, אפשר היה כבר להבין שמכבי תל אביב גידלה שחקן בית שעומד להיות שובר שוויון. גם בנבחרת ישראל הבינו צמד האוסטרים שיש להם שחקן אירופי בליגת העל. אנדי הרצוג ווילי רוטנשטיינר הלכו איתו עד הפציעה הקשה באמצע חודש אוקטובר 2019. נבחרת ישראל שבה מהמשחק בוינה מול אוסטריה שם הובסה והתכוננה למשחק שאמור היה להיות קל מול לטביה בארץ. האימון שהחל בבית הנבחרות בשפיים ביום שבת היה מתוכנן להיות קליל, אבל דווקא במהלכו הגוף החסון של פרץ בגד בו. בעיטה בכדור זיעזה את רגלו.

בתחילה חשבו כי מדובר בקרע בשריר הארבע ראשי. צילומים והדמיות יומיים לאחר מכן לימדו כי האבחנה קשה הרבה יותר: קרע בגיד המחבר את האגן לשריר הארבע ראשי. פציעה מסוג אחר לגמרי. אורוש ניקוליץ' על פציעה דומה לא משחק כדורגל כבר שנתיים וחצי כמעט. במכבי תל אביב הבינו שיש להם כאן סיפור שמצריך היערכות אחרת לגמרי.

עוד בוואלה!

משחק העונה הערב: מכבי חיפה - מכבי תל אביב (20:00, ספורט 5)

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ישראל דור פרץ, ביברס נאתכו. ברני ארדוב
הרצוג ורוטנשטיינר הבינו שיש להם שחקן אירופי בליגת העל. דור פרץ בנבחרת/ברני ארדוב

פרץ יצא לתקופה ארוכה מאוד בחוץ. הוא שהה בשיקום מיוחד בלונדון והחמיץ כמעט את כל העונה הסדירה. בריאיון כן וגלוי סיפר כאן בוואלה! ספורט שבזכות הקורונה הוא ניצח את כל פחדיו. שדווקא הנגיף הארור שהשתלט על העולם וגרם להשבתת הכדורגל לחודשיים וחצי, הוביל לכך שהוא יתגבר על רוב החששות שלו. הזמן במקרה הזה ריפא גם את הפציעה הפיזית, אבל גם את הפציעה הנפשית של מי שעד אז לא חווה שום פציעה רצינית בחייו. פרץ הכיר פציעות מהבית שם אחיו הבכור ריף שגם היה שחקן מבטיח במכבי תל אביב קרע פעמיים את הרצועה הצולבת בברכו ונאלץ לפרוש, אבל עדיין שום דבר לא הכין אותו באמת להתמודד עם היעדרות של חצי שנה.

כשנפתח הפלייאוף בעונה שעברה פרץ כבר היה בסגל. במשחק הראשון חזר לשחק, אבל נכנס רק כמחליף לדקות ספורות. במשחק השני של הפלייאוף לא ויתר איביץ' והעלה אותו בהרכב מול מכבי חיפה במשחק העונה וההזדמנות האחרונה של מרקו בלבול להישאר במירוץ. פרץ הוחלף רק בדקה ה-69. לא רבים האמינו כמה חודשים קודם שהוא יוכל לשחק כך אחרי הפציעה המורכבת שחווה. מכבי תל אביב ניצחה באותו ערב ופתחה פער גדול מהירוקים. האליפות השנייה ברציפות הובטחה.

לואיס הרננדס עם דור פרץ שחקני מכבי תל אביב חוגגים. אריאל שלום, אריאל שלום
היום השיר שלו הוא המועדף על האוהדים. דור פרץ/אריאל שלום, אריאל שלום

פרץ נכנס לעונה הזו טוב, אבל הוא לא היה קרוב בחודשים הראשונים לתקופה האחרונה. מאז שפטריק ואן לוון לקח את הקבוצה, מדובר בשחקן שעלה מדרגה ונוגע היום במעמד שהיה לערן זהבי בקבוצה. רחוק כל כך משריקות הבוז ההן מאוהדי מכבי תל אביב, פרץ הוא האתרוג הצהוב של הטריבונות. כשהוא מחמיץ, האוהדים משקיטים מי שאומר מילת ביקורת. כשהוא מוסר פחות טוב, נשמעות קריאות עידוד. השיר שלו מושר יותר מכל שיר באיצטדיון וקריאות 'תישאר תישאר' מהדהדות לא מעט.

בשבת האחרונה כשמכבי תל אביב הובילה 0:2 על הפועל באר שבע, כולם התחננו שואן לוון יוציא אותו כדי לתת לו לנוח אחרי ששיחק מלא את כל משחקי הנבחרת ובכל זאת פתח גם בשבת. כששגיב יחזקאל צימק ל-1:2 כולם ביציעים חששו שפרץ יוחלף לבל מכבי תל אביב תסיים בסוף בתיקו. עד כדי כך הנוכחות שלו קריטית בעיני האוהדים. כשהוא נפצע ושכב בתוספת הזמן מחזיק את הרגל, רבים מרטו שערות ראשם כי היו בטוחים שמספר 42 מתח את השריר. אבל פרץ סיים את המשחק על הרגליים והערב בחיפה הוא שוב יהיה השחקן הדומיננטי של מכבי תל אביב.

דור פרץ שחקן מכבי תל אביב מול נטע לביא שחקן מכבי חיפה. דני מרון
מה הוא מכין לירוקים הערב? דור פרץ/דני מרון

לא בטוח שפרץ עצמו עוד מעכל מה שעבר עליו. התהפוכות, השינויים, המעמד שהתחלף. בסוף העונה יהיה בן 26 עם כרטיס ביד ואופציה לצאת הלאה לכבוש את אירופה. מצד שני הוא כל כך קשור למכבי תל אביב וחוזה משודרג מאוד יכול אפילו להשאיר אותו. כדי להתרכז במה שהוא צריך לעשות עכשיו, הוא ביקש שלא ידברו איתו מילה על הצעות שיגיעו. הפציר בסוכנו אבי נמני ובאביו יעקב פרץ לא לערב אותו בשום דבר, למעט המשימות שיש למכבי תל אביב העונה בליגה ובגביע המדינה.

ארבע שנים אחרי ששיחק על הדשא בחיפה כשחקן מושאל להפועל חיפה ואפילו לא ידע מה מחכה לו בבית במכבי תל אביב, יעלה הערב (20:00, ספורט 5) דור פרץ למשחק העונה על המשטח שהוא מכיר מצוין כשהוא בעל הבית של האלופה. האיש שכאשר הוא במגרש כל אוהד של מכבי תל אביב מרגיש הרבה יותר בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully