וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה קטנה על דור פרץ, אבל אולי עדיף לכוכב מכבי תל אביב להישאר

14.3.2021 / 13:30

העמדה הלא מוגדרת, היכולות הכלכליות של גולדהאר ובעיקר העטיפה המפנקת. יניב טוכמן מזכיר לכל מי שקורא לקשר האלופה לברוח לאירופה מה הרים אותו לרמה אליה הגיע, תוהה האם ימצא תנאים דומים מעבר לים ומסביר מדוע שאלת עתידו היא גם שאלת העתיד של מכבי תל אביב. דעה

תקציר: עירוני קרית שמונה - מכבי תל אביב 2:0/ספורט 1

בואו נתחיל מהמסקנה, מהשורה התחתונה. הליגה הישראלית קטנה על דור פרץ, אבל לא בטוח שהוא צריך לעזוב אותה לאירופה. שנה וכמה חודשים אחרי הפציעה הקשה שחווה באימון נבחרת ישראל בשפיים, דור פרץ הפך למפלצת כמו ששחקני כדורגל אוהבים לכנות מישהו שהוא ברמה אחרת. לעתים נראה שהוא אפילו לא מתעייף במשחק. מי שזיהה אותו ראשון היה שוטה ארבלדה. לא ברמת הקרדיט שנתן לו, אלא באותו משפט שאמר כאן בריאיון לוואלה! ספורט אחרי פיטוריו אז פשוט ביקש הגיאורגי להודות להורים של פרץ ש"יצרו כזה ילד".

זה היה בתקופה שפרץ לא חווה נחת מהיציעים של מכבי תל אביב. הפריצה הגדולה שלו היתה אצל ולדאן איביץ'. דור מיכה נבחר לשחקן העונה הראשונה של הסרבי, אבל פרץ היה לא פחות טוב. ואז באה הפציעה הקשה בעונה שעברה שהשביתה אותו ליותר מחצי שנה ואיימה להחזיר אותו שחקן פחות טוב. בריאיון שנתן כאן סיפר פרץ בגילוי לב שדווקא הקורונה הוציאה ממנו את כל הפחדים שהיו לו מהכדורגל אחרי שחזר מהשיקום הארוך שעבר.

שחקן מכבי תל אביב דור פרץ. מאור אלקסלסי
השער היפהפה אתמול הראה שהביטחון שלו בשיא. דור פרץ/מאור אלקסלסי

מפתיחת העונה פרץ פנטסטי, אבל החודשים האחרונים תחת פטריק ואן לוון הפכו אותו למישהו שהוא מעל הליגה. השער היפהפה שלו אמש בקרית שמונה הראה שהביטחון העצמי שלו בשיא וזה לא דבר של מה בכך אצל בחור שהודה לא פעם שהוא צריך חיזוקים מנטליים. כמה שפרץ הוא קילר במגרש, כך הנפש שלו רכה ולא מחוספסת. כדי להוציא מעצמו את כל הטוב הזה שמקבלים כעת אוהדי מכבי תל אביב, הוא היה צריך להרגיש ממש טוב בקרית שלום והוא בדיוק בנקודה הזו. במקום אחר, ספק אם יקבל את כל העטיפה המפנקת שיש לו ממכבי תל אביב.

בקרוב הוא יהיה בן 26 ובסוף העונה הוא יהיה שחקן חופשי. על פניו, אין זמן טוב מזה כדי לצאת לאירופה. בשבוע שעבר פירסמנו כאן על הצעה שהוא אמור לקבל מא.א.ק אתונה היוונית, אבל זו לא אמורה להיות הצעה שתגרום לו לעזוב את הבית. מיטש גולדהאר מסוגל להשוות את הסכום היווני שינוע סביב 500 אלף יורו נטו לעונה ולפרץ מגיע. כדי שפרץ יעזוב, צריכה להיות הצעה כספית כבדה יותר שיקבל ובעיקר אתגר משמעותי יותר מהליגה היוונית שנשלטת בכלל על ידי אולימפיאקוס. אבל לא בטוח שגם אז הוא צריך לארוז את דבריו ולעזוב. יש בעיה לשחקנים בתפקיד שלו. נכון שביברס נאתכו עשה קריירה נהדרת והרוויח הרבה אבל נאתכו לא עזב מועדון מחבק כמו מכבי תל אביב שמשלמת כמו מועדונים בינוניים באירופה.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב מהללת את דור פרץ: "זה מזכיר את התלות שהייתה בערן זהבי בזמנו"

לכתבה המלאה
מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מסוגל לשלם כמו מועדונים בינוניים באירופה. מיטש גולדהאר/ברני ארדוב

גם אם הכסף הוא לא העניין המרכזי כאן ויש כאן שאיפה ואתגר מקצועי, לא בטוח אם זה יהיה נכון לפרץ לחפש הרפתקה במועדון שירצה ממנו תוצאות מיידיות וספק אם ייתן לו את אותה תחושה ביתית שיש לו במכבי תל אביב. בתפקיד הנוכחי שלו הוא לא לגמרי קשר אחורי ולבטח לא פליימייקר. הוא הכלאה מושלמת עבור הליגה הישראלית ורמתה, אבל לא בטוח שזה יספיק לליגות הטובות באמת באירופה.

אם פרץ לא יעזוב, יתכן שזה יציק לו לכל החיים. אם הוא לא ייתן לעצמו צ'אנס הוא אולי לא יסלח לעצמו. אבל גם אם יחליט להישאר ולהיעתר להצעה ממכבי תל אביב, זו תהיה החלטה סבירה ונכונה עבור מי שהרים את עצמו כל כך גבוה קרוב מאוד להשפעה שהיתה לערן זהבי על הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully