וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטר בוס: "השחקנים בישראל לא עובדים קשה אם מודיעים להם מראש על ההרכב"

עודכן לאחרונה: 13.3.2021 / 10:59

מאמן מכבי תל אביב לשעבר סיפר על הלקחים שלמד מג'ורדי קרויף: "כשרציתי לעשות שני אימונים ביום הוא הסביר לי, 'זה בלתי אפשרי כאן''. הוא חכם ויצירתי, אין לי ספק שיצליח בברצלונה"

תקציר: מכבי תל אביב - בית"ר ירושלים 1:4/ספורט 1

המינוי המתקרב של ג'ורדי קרויף למנהל הספורטיבי של ברצלונה מעורר עניין רב לא רק בקטאלוניה, אלא גם בהולנד. אמש (שישי) פורסמה כתבת פרופיל נרחבת אודות קרויף, שצפוי לעזוב בקרוב את תפקידו כמאמן שנז'ן הסינית ולהצטרף לפרוייקט השאפתני של ז'ואן לאפורטה, בתפקיד הגדול ביותר שקיבל בקריירה.

בכתבה מוקדשת התייחסות ארוכה לתקופה של קרויף במכבי תל אביב, כולל התייחסות של מאמן הצהובים לשעבר פטר בוס, שעמד על הקווים בקרית שלום ב-2016.

"אין לי צל של ספק שג'ורדי יכול להיות מנהל ספורטיבי מצוין עבור ברצלונה", אמר בוס, ונזכר: "הוא בחור מאוד אינטליגנטי עם ראייה יחודית. הוא היה כל הזמן בטלפונים, היו לו אנשי קשר בכל רחבי העולם והייתה לו היכרות מדהימה עם הענף בכל הגלובוס. הוא חכם, מקורי ויצירתי, בדיוק כמו אבא שלו. לפעמים כשהוא היה מדבר, הייתי עוצם עיניים ושומע את יוהאן מדבר. עד כדי כך החשיבה שלהם דומה".

פטר בוס עם ג'ורדי קרויף. יוסי ציפקיס
לימד אותו על העצלות של הכדורגלן הישראלי. קרויף עם בוס/יוסי ציפקיס

בוס סיפר שלמד רבות מקרויף בתקופתו בישראל. "כשהגעתי למכבי תל אביב, לג'ורדי כבר הייתה היכרות עמוקה עם הכדורגל המקומי. כשניסיתי לקבוע שני אימונים ביום הוא אמר לי, 'לא עושים את זה כאן. מספיק אימון אחד אינטנסיבי, שניים זה יותר מדי בשבילם'. היו עוד דברים שהוא לימד אותי. בתור מאמן, נהגתי להודיע לשחקנים על ההרכב יומיים לפני המשחק, כדי שנוכל להתכונן ליריבות באופן נקודתי. ג'ורדי אמר לי, 'כאן זה שונה. אם תודיע על ההרכב יומיים לפני משחקים, השחקנים שלא פותחים לא יעבדו קשה באימונים ואלה שפותחים גם כן לא יעשו יותר מדי'. הבנתי שככה אני מפסיד שני ימי אימון בכל שבוע, אז הפסקתי עם זה".

הבוקר התייחס גם ערן זהבי למינוי המתקרב של קרויף במסגרת ראיון שהעניק ל"טלחרף". "יש ביני לבין ג'ורדי יחסים מצוינים. כששיחקתי במכבי תל אביב, היו לו המון שיחות והמון התייעצויות, כך שאני יודע טוב מאוד איזה איש מקצוע הוא. לדעתי, הוא מסוגל לעשות את התפקיד הזה ברמה הכי גבוהה שיש. הוא יהיה האיש הנכון במקום הנכון כדי לפתח את המועדון וכדי לקחת אותו קדימה. אני חושב שהוא תמיד ידע שיום אחד הוא יגיע לבארסה. כשזה יקרה, אהיה הכי מאושר בעולם בשבילו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully