וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מהללת את דור פרץ: "זה מזכיר את התלות שהייתה בערן זהבי בזמנו"

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 9:46

שחקן באלופה ניסה להסביר את חשיבות הקשר הנהדר: "כשהוא טוב אנחנו מנצחים, ולשמחתנו הוא מעולה כבר שלושה חודשים ורק משתבח". וגם: ההירדמות אחרי האדום של קרית שמונה, הגדולה האמיתית של פטריק ואן לוון והלחץ שעובר למכבי חיפה: "במירוץ הזה, אף אחת לא יכולה למצמץ"

תקציר: עירוני קרית שמונה - מכבי תל אביב 2:0/ספורט 1

גם ערן זהבי שכבר כבש כל סוג אפשרי של גול, היה מכניס לדיסק ההיילייטס שלו את השער שכבש אמש (שבת) דור פרץ בניצחון 0:2 על עירוני קרית שמונה. לא בהגזמה אמר אמש שחקן במכבי תל אביב: "דור הופך למשמעותי כל כך עבורנו וזה מזכיר אפילו את התלות שהיתה בזמנו למכבי תל אביב בערן זהבי. כשדור טוב, מכבי תל אביב מנצחת ולשמחתנו הוא מעולה כבר שלושה חודשים ואפילו משתבח ממשחק למשחק".

שחקני מכבי תל אביב, דור פרץ, מתן חוזז חוגגים. מאור אלקסלסי
משתבח משבוע לשבוע. פרץ/מאור אלקסלסי

עיקרי הדברים

  • האלופה מהללת את דור פרץ הלוהט, אולי בדרך לתואר שחקן העונה
  • מכבי תל אביב נרדמה דווקא אחרי האדום של קרית שמונה
  • הסגל העמוק והניהול של ואן לוון שוב הוכיחו את עצמם
  • הלחץ עובר למכבי חיפה: "אנחנו עמדנו במבחני האופי שבוע אחר שבוע"
seperator

רגע לפני השער המבריק של פרץ בצ'יפ מעל ברטקוס, הוא היה קרוב לכבוש מבעיטה אדירה מ-16 מטר. פעם הכדורים האלה של פרץ היו פוגעים בחבורת אוהדי מכבי תל אביב שלא הצליחה להשיג כרטיס ועמדה מחוץ למגרש על גבעה שכאילו נוצרה כדי שממנה אפשר יהיה לראות את המשחק. אבל הכדור של פרץ העוצמתי היה רק המתאבן לשער בקלאסה שכבש כמה דקות לאחר מכן. וכדי להסיר דאגה מקרב אוהדי מכבי תל אביב שזוכרים עד כמה הוא בעיקר מגן טוב, פרץ חילץ בהמשך שער בטוח כשגלש לרגלי שחקן של קרית שמונה שהיה קרוב מאוד לכבוש. דולב חזיזה הוא שחקן החלק הראשון של העונה. דור פרץ הוא שחקן החלק האמצעי של העונה ומי מהם שיבלוט בפלייאוף ויסחוב את הקבוצה שלו לאליפות, יהיה גם זה שיקטוף את התואר האישי.

מכבי תל אביב גמרה אתמול לשחק דווקא אחרי שקרית שמונה נותרה בעשרה שחקנים. לא ברור אם מדובר בעניין פסיכולוגי. בפועל, האלופה לא עלתה לשחק במחצית השנייה ובעיקר העבירה את הזמן עד שמתן חוזז סחט את הפנדל וכבש בעצמו מהנקודה הלבנה. במכבי תל אביב היה מי שהודה אמש שהקבוצה לא היתה צריכה בכלל להגיע למצב בו הפנדל הזה נהיה אישיו, בטח עבור מי שמשוכנע שהצהובים נהנים מהחלטות שיפוט. "היינו צריכים לגמור את המשחק הרבה קודם", הודה אמש שחקן בקבוצה. גם המאמן פטריק ואן לוון היכה על חטא כשניתח מקצועית והסביר: "לא לחצנו אותם גבוה. חיכינו יותר מדי מאחור". בדקות ארוכות כלל לא הורגש שקרית שמונה עם שחקן פחות וזו קבוצה ששיחקה אפילו יותר ממכבי תל אביב באחרונה, כך שעם כל העייפות שחשים שחקני האלופה בשלב הזה של העונה, השחקנים של קובי רפואה היו אפילו יותר תשושים.

הבוקר יותר מתמיד מבינים במכבי תל אביב עד כמה נכון היה לבנות סגל כה עמוק לעונה הזו. רשימת הנעדרים כוללת את הפצועים הוותיקים יונתן כהן ועדן קארצב, את דן גלזר שלצערו יסבול עוד הרבה משרירי הבטן, את אלכסנדר פשיץ' שרק חוזר מקורונה ואת הפצועים הטריים אנדרה ז'ראלדש ואנריק סבוריט. טל בן חיים המוצהב הצטרף אתמול וסגר שבעה שחקני הרכב ראשון שלא משחקים. עם הנתון הזה מכבי תל אביב צריכה להתמודד, אבל מה שיש לה זה מאמן שלא נותן לרגע לשחקנים המחליפים להרגיש שהוא חושש מפניהם. הגדולה של ואן לוון היא שהוא לא מחפש אליבי לאיבוד נקודות או תירוץ לכישלון. אם רוצים עוד הסבר למאזן המטורף של 40 נקודות מתוך 42 אפשריות, הוא נמצא בפרטים הקטנים שבין המאמן לשחקניו. ההולנדי לא נותן לאיש בסגל הזה להרגיש שהוא נחות ובינתיים זה עובד לו מצוין.

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון. מאור אלקסלסי
י לא נותן לאיש בסגל הזה להרגיש שהוא נחות ובינתיים זה עובד לו מצוין. ואן לוון/מאור אלקסלסי

מכבי תל אביב הגיעה אמש לקרית שמונה כשהיא לראשונה העונה במקום הראשון. זו לא סיטואציה זרה לה בשנים האחרונות, אבל העונה לקח לה הרבה זמן ומאמץ כדי להגיע לפוזיציה הזו. עם הלחץ המסוים הזה היא ידעה אמש להסתדר והבוקר כל הלחץ עובר למכבי חיפה שצריכה לנצח את בני יהודה כדי לחזור ולהיות שוב בפיגור של נקודה אחת בלבד. "אנחנו עברנו את מבחן האופי הזה שבוע אחרי שבוע. עכשיו התור של מכבי חיפה לרדוף וזה ממש לא קל", היה מי שאמר אמש במכבי תל אביב. "במירוץ הזה אף אחת לא יכולה למצמץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully