וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות של עשרים: ניקיטה רוקאביציה יסיר את החלודה בדרך לשיא היסטורי?

6.4.2021 / 9:30

חלוץ מכבי חיפה ישמור כמעט בוודאות על תואר מלך השערים, אבל צריך לחזור לעצמו כדי לכבוש עוד שלושה ולהפוך לראשון אי פעם שעובר את רף 20 השערים בשתי עונות בירוק. האם יעבור את המחסום בו נעצרו ארמלי, רביבו והאווירון? צעד ראשון עשוי להיות מול היריבה האהובה עליו

צפו בתקציר ה-2:2 בין מכבי חיפה למכבי תל אביב במשחק העונה הראשון/ספורט 1

את העונה הקודמת סיים ניקיטה רוקאביציה כמלך השערים - הראשון זה עשור שעושה את במדי מכבי חיפה. במהלך העונה הנוכחית הוא נכנס לרשימת 10 הכובשים המובילים בהיסטוריה של המועדון, וכעת, במשחקי הפלייאוף העליון, הוא יוכל לקבוע תקדים ירוק ולהיות שחקן מכבי חיפה הראשון אי פעם שמסיים שתי עונות עם 20 שערים לפחות.

הבעיה? מאז שחזר מהפציעה ומחלת הקורונה שהשביתו אותו ליותר מחודש, החדות נעלמה לה. המיקום פחות טוב, הרגש אבד והכדור בורח בדיוק ברגע הלא נכון. 16 שערים היו לרוקאביציה ב-17 המשחקים שלפני הפציעה במחצית הראשונה בהפסד באשדוד, כולל רצף כיבושים ב-13 משחקים בכל המסגרות בתחילת העונה, אבל רק שער אחד מאז החזרה למגרשים.

החלוץ האוסטרלי סיים את העונה שעברה עם 22 כיבושים ב-36 משחקי ליגה והעונה עומד כאמור עומד על 17 (ב-21 משחקים). סך הכול יש לו 62 שערי ליגה מאז הגיע למכבי חיפה, ובשער הבא הוא ישתווה לאלון מזרחי במקום השמיני בכל הזמנים. צמד חסר לו כדי להשתוות לאברהם מנצ'ל וארבעה כדי להגיע ליוסי בניון המדורג שישי.

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה חוגג שער. ., מאור אלקסלסי
הפציעה והקורונה עצרו אותו, אבל השיא בהישג יד. ניקיטה רוקאביציה/מאור אלקסלסי, .

זאהי ארמלי, מלך שערי מכבי חיפה בכל הזמנים, כבש כמות דו-ספרתית בכל אחת משש העונות שלו בקבוצה, אבל רק ב-1987/88 חצה את רף ה-20 עם שיא אישי של 25 שערי ליגה.

חיים רביבו, שהיה שחקן מכבי חיפה היחיד שסיים פעמיים ברציפות כמלך שערי הליגה הבכירה, כבש 26 שערים ב-1995/96, אחרי 17 בעונה הראשונה. לפניו, האווירון מצא את הרשת 28 פעמים בעונת האליפות ללא הפסד ב-1993/94, אבל אז עזב, חזר, שוב עזב ובקדנציה השלישית בירוק סיפק 18 שערים.

הלאה. סרג'יי קלשצ'נקו כבש 22 שערים ב-1999/00 ועונה לאחר מכן הסתפק בתשעה. בניון ורוברטו קולאוטי הגיעו ל-19 בעונות הכי פוריות שלהם ושלומי ארבייטמן, מלך השערים האחרון שהצליחה לייצר מכבי חיפה לפני רוקאביציה, סיים את עונת 2009/10 עם 28 שערים ואז עבר לגנט.

לרוקאביציה יש תשעה מחזורים כדי להוסיף למאזנו שלושה שערים ולעשות את מה שאף אחד משחקני ההתקפה המחוננים האלה לא הצליח במדי מכבי חיפה.

אלון מזרחי שחקן העבר במשחק בין מכבי חיפה לבין בני יהודה. אדריאן הרבשטיין
עשה 28 ו-18, בקדנציות שונות בירוק. אלון מזרחי/אדריאן הרבשטיין

הזדמנות ראשונה להתאושש ולהתקרב לרף ה-20 תהיה במשחק העונה מול מכבי תל אביב, אותה הירוקים לא הצליחו לנצח בבית מאז דצמבר 2012. 15 ניסיונות היו מאז, ובאחרון רוקאביציה גם כבש והעלה ל-0:2 במחזור הרביעי, אבל זה לא הספיק כשהאלופה השוותה ל-2:2.

בכלל, מכבי תל אביב היא היריבה האהובה על רוקאביציה (יחד עם הפועל באר שבע). הוא כבש מולה תשעה שערים ב-18 משחקים בכל המסגרות וגם תרם שני בישולים, אבל מצד שני ניצח אותה רק פעמיים לעומת 11 הפסדים. עם מכבי חיפה הניצחון היה בשמינית גמר הגביע ב-2018, אז כבש ובישל ב-0:3, ובמדי בית"ר ירושלים זה היה במשחק הראשון שלו בליגת העל מול הצהובים מתל אביב, אז חגג את השלושער היחיד שלו בקריירה.

זו היריבה שתעיר את מלך השערים ואולי גם תסדר לו חוזה חדש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully