וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשינו עסק: ברצלונה, מילאן והגדולות שיש להן ספקיות שחקנים קבועות

18.12.2020 / 15:00

ר.ב. לייפציג רכשה את השחקן ה-19 שלה מזלצבורג, אבל שתיהן שייכות לאותו קונצרן. לקראת המפגש בין ברצלונה לספקית הרכש הראשית שלה בעשור האחרון, חזרנו גם לפשיטה של ליברפול, לקו הפורטוגלי של אתלטיקו ולמועדפת של מילאן. ומהי הגרסה הישראלית השונה?

תקציר: חגיגת שערים מהבונדסליגה מחזור 12/ספורט 1

את יריית הפתיחה של חלון ההעברות החורפי של אירופה - גם אם יתחיל רשמית רק ב-2 בינואר - סיפקה ר.ב. לייפציג שהשלימה אתמול (חמישי) את רכישתו של דומיניק סובוסלאי. היהלום ההונגרי נרכש ב-25 מיליון יורו והפך לשחקן ה-19 מאז שנת 2010 שעושה את המעבר מרד בול זלצבורג לאחות מגרמניה, הקבוצה הבכירה של הקונצרן.

במקרה הזה, הכול נשאר במשפחה. 120 מיליון יורו שעברו בין קבוצות הנמצאות תחת אותה בעלות. הדברים דומים לעסקאות של אודינזה עם שתי הקבוצות האחרות בבעלות משפחת פוצו: 17 שחקנים בעשור האחרון מגרנאדה (שכבר נמכרה) ועוד 16 מווטפורד.

אבל יש גם דוגמאות אחרות, בלי בעלות משותפת או קבוצות-בת.

רגע לפני שברצלונה מארחת את ולנסיה, ספקית השחקנים הראשית שלה בעשור האחרון, הנה עוד כמה מקרים של מועדוני פאר שמעדיפים לצרף שחקנים מכתובת מסוימת וגרסה ישראלית שמספרת סיפור אחר.

ריקי למברט מוצג כשחקן ליברפול. טוויטר, צילום מסך
הקדוש הנשכח שסלל את הדרך. ריקי למברט/צילום מסך, טוויטר

ליברפול - 6 שחקנים מסאות'המפטון

מעל 205 מיליון יורו העבירה ליברפול לסיינטס בעשור האחרון. למעשה, המהלך הראשון היה בקיץ 2014, עם רכישתם של ריקי למברט ואדם ללאנה ולאחר מכן הצירוף של דיאן לוברן. שנה לאחר הפשיטה האדומה הזו על הסגל של סאות'הפטון, הגיע גם נת'ניאל קליין, ב-2016 נרכש סאדיו מאנה וגולת הכותרת הייתה בקיץ 2018, עם הבאת וירג'יל ואן דייק בכ-85 מיליון יורו.

ללאנה שירת נאמנה את המועדון למרות הפציעות הרבות, לוברן גם עשה את שלו ושני האחרונים הם כבר הצלחה מסחררת ומהווים סיבה מספיק טובה לחשוב על העסקה הבאה עם סאות'המפטון.

עוד בוואלה!

דומיניק סובוסלאי חתם ל-5 שנים בר.ב. לייפציג

לכתבה המלאה
ג'ורדי אלבה עם דויד וייה, ברצלונה 2013. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
הגיע לברצלונה בעקבותיו. ג'ורדי אלבה עם דויד וייה ב-2013/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

ברצלונה -7 שחקנים מוולנסיה

השער והבישול של ג'ורדי אלבה ביום רביעי מול ריאל סוסיאדד, היוו תזכורת נוספת להיותו המניה הכי בטוחה של ברצלונה (פרט לליאונל מסי, כמובן) מאז הגיע בקיץ 2012. אלבה הלך אז בדרכו של דויד וייה, שנרכש על ידי ברצלונה ב-40 מיליון יורו בקיץ 2010. בזכות השנים הארוכות והיציבות שלו, הוא ייזכר גם כרכש מוצלח אפילו יותר מהחלוץ המצוין שעזב אחרי שלוש שנים לצד מסי.

לעומתם, ז'רמי מתיו, אנדרה גומש, פאקו אלקאסר וג'ייסון מוריו לא הותירו חותם ממשי במקרה הטוב, והיו פלופים במקרה הרע. השוער הברזילאי נטו הוא האחרון שעשה את המעבר ולפני כמה חודשים הוזכר המגן חוסה גאיה כמועמד לרשת את אלבה בבארסה. אולי בקיץ הבא.

שחקן אינטר מילאן שקריניאר חוגג. רויטרס
האחרון שנמכר מסמפדוריה לאינטר. מילאן שקריניאר/רויטרס

אינטר - 8 שחקנים מסמפדוריה

העסקה הראשונה של מאסימו פררו כבעלים של סמפדוריה הייתה עם אינטר, כשקיבל מהמועדון בהשאלה את אלפרד דאנקן בקיץ 2014, אבל הקשר הטוב בין המועדונים החל עוד לפניו. הנראזורי רכשו את ג'אמפאולו פאציני ב-2011 ואחרי שנתיים שילמו 13 מיליון יורו בלבד עבור מאורו איקרדי. העסקה היקרה ביותר הייתה האחרונה, בקיץ 2017, עם הבאת הבלם מילאן שקריניאר ב-34 מיליון יורו. בתווך הגיעו עוד כמה שחקנים, ובצד השני סמפ המשיכה לקבל מושאלים, כולל אנטוניו קנדרבה בחלון האחרון.

רדאמל פלקאו עם רובן מיקאל, פורטו 2010. Francisco Seco, AP
אתלטיקו רכשה את שניהם יחד ב-2011. רדאמל פלקאו עם רובן מיקאל במדי פורטו/AP, Francisco Seco

אתלטיקו מדריד - 14 שחקנים מהפורטוגליות הבכירות

הסקאוטים של הקולצ'ונרוס התמקדו בליגה הפורטוגלית שהפכה למעין ליגת פיתוח עבורם במיוחד. הסחורה בעשור האחרון: 6 שחקנים מפורטו, 4 מבנפיקה, 2 מספורטינג ו-2 מבראגה. הכול התחיל בקיץ 2011, עם תשלום של 47 מיליון יורו לפורטו עבור רדאמל פלקאו ורובן מיקאל. האחרון הושאל מיד, לא שיחק מעולם באתלטיקו ובהמשך קפץ גם לגיחה קצרה במכבי תל אביב, אבל פלקאו הפך לאחד השחקנים הגדולים בתולדות המועדון, הוביל לתארים ונתן סיבה להמשיך במדיניות.

כרגע יש בסגל של דייגו סימאונה ארבעה שחקנים שהגיעו ישירות מהגדולות של פורטוגל, ובראשם כמובן ז'ואאו פליקס, השחקן השלישי הכי יקר בהיסטוריה, והשוער יאן אובלק שנחשב לאחד הטובים בעולם.

קשישטוף פיונטק, שחקן מילאן. רויטרס
העסקה שלו העיבה על היחסים? קשישטוף פיונטק במדי מילאן/רויטרס

מילאן - 17 שחקנים מגנואה

"יש לנו קשר מיוחד עם מילאן", אמר נשיא גנואה אנריקו פרציוזי עוד ב-2008, כאשר מכר לרוסונרי בחזרה את מרקו בוריילו. החלוץ היה אז בבעלות משותפת של שני המועדונים, כיכב במדי גנואה עם 15 שערים ונקנה על ידי מילאן ב-7.5 מיליון יורו. החיבור הזה המשיך עם עשרות מהלכים בין המועדונים בעשור האחרון - בימי אדריאנו גליאני וגם אחריו - עד לעסקת קשישטוף פיונטק בינואר 2019 שאולי העיבה על היחסים.

בצד הנכנס בלבד, מילאן רכשה לא פחות מ-17 שחקנים מגנואה בעשור האחרון. חלקם עברו לרגע, היו כמה שאפילו לא שיחקו במדי הרוסונרי, אבל היו גם כאלה שהשפיעו כמו קווין פרינס בואטנג שהיה שותף לאליפות האחרונה ב-2011 או סטפן אל שעראווי.

אנדריי פיליאבסקי שחקן בית"ר ירושלים (ימין) עם חיים מגרלשווילי. אדריאן הרבשטיין
הושאלו באותה עונה ממכבי חיפה לבית"ר. אנדריי פיליאבסקי עם חיים מגרלשווילי/אדריאן הרבשטיין

וכאן אצלנו: בית"ר ירושלים - 10 שחקנים ממכבי חיפה

לא מדובר במקרה דומה לדוגמאות מאירופה, כאשר אחת הבכירות לוקחת שחקנים מקבוצה פחות חזקה ועשירה. כך עשתה למשל מכבי חיפה עם הפועל פתח תקוה בשנות ה-90' ולאחר מכן גם עם מכבי נתניה.

הקשר בין בית"ר להפועל באר שבע הוא הבולט ביותר בשנים האחרונות - רק בעידן משה חוגג היו שישה שחקנים שהגיעו לירושלים ועוד ארבעה שעברו לקבוצה מבירת הנגב - אבל ספקית השחקנים העיקרית של בית"ר נותרה מכבי חיפה. 10 שחקנים בעשור האחרון עשו את המעבר מהירוק לצהוב-שחור, כשהראשון בתקופה הזו היה אנדריי פיליאבסקי (קיץ 2011) והאחרון היה ירדן שועה לפני כחודשיים. המשותף לכולם: לא מצאו את מקומם בחיפה והמשיכו הלאה.

ספורטאי השנה של 2020

רוברט לבנדובסקי
ארלינג הולאנד
סאדיו מאנה
סרחיו ראמוס
לברון ג'יימס
לואיס המילטון
רפאל נדאל
פטריק מהומס
ג'ושוע צ'פטגאי
ארמנד דופלנטיס
25581 משתתפים

ספורטאית השנה של 2020

סופיה קנין
איגה שביונטק
אדה הגרברג
ויויאן מידמה
בריאנה סטיוארט
אג'ה ווילסון
לטסנבט גידיי
סיפאן חסן
12618 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully