וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייגו מראדונה מת, עדכונים שוטפים | מחוות מרגשות בנאפולי, סערה מתמונות סלפי עם הגופה

עודכן לאחרונה: 26.11.2020 / 22:35

שחקני נאפולי עלו עם החולצה 10, האוהדים הקיפו את האצטדיון באבוקות. המשטרה פתחה שוב את הגישה לאזור עבור אנשים שרוצים לחלוף על פני ארונו של מספר 10 האגדי. עובד במכון הלוויות צילם סלפי ליד הכוכב ששכב בארון פתוח ופוטר. ביקורת על המשפחה. עדכונים חיים

מהומות בתורים שבהם אנשים מחכים כדי לחלוף על פני ארונו של דייגו מראדונה/רויטרס

בעולם הכדורגל מנסים לעכל את מותו של דייגו מראדונה, מוות שימשיך להסעיר את ארגנטינה עוד תקופה ארוכה מאוד. גם היום (חמישי) נחשפות עוד ועוד עדויות ומתגלים פרטים לגבי נסיבות מותו של מי שנחשב לדעת רבים ככדורגלן הגדול בכל הזמנים. אנחנו נמשיך לעדכן אתכם עם דיווחים חיים לאורך כל היום.

שחקני נאפולי לובשים חולצה של מראדונה במשחק הליגה האירופית. GettyImages
כולם עם מספר 10. נאפולי/GettyImages

22:00: שחקני נאפולי עלו למשחק מול רייקה בליגה האירופית כשכל השחקנים לובשים את החולצה מספר 10 עם השם מראדונה על גבם. בהרכב פתח דייגו דמה הגרמני, שאביו האיטלקי בחר לו את השם דייגו כיוון שהיה מעריץ של מראדונה. מחוץ לאצטדיון, שצפוי להיקרא על שם מראדונה, אוהדי נאפולי הדליקו אבוקות ויצרו מחזה מרהיב.

עוד בוואלה! ספורט

כשדעה הופכת לעובדה: דייגו מראדונה היה הגדול מכולם

לכתבה המלאה
שחקני נאפולי לובשים חולצה של מראדונה במשחק הליגה האירופית. GettyImages
שחקני נאפולי לובשים חולצה של מראדונה במשחק הליגה האירופית/GettyImages
דייגו מולינה מצטלם ליד גופתו של דייגו מראדונה. טוויטר, אתר רשמי
עשה סלפי עם גופתו של מראדונה, איבד את עבודתו וקיבל איומים על חייו. דייגו מולינה/אתר רשמי, טוויטר

20:43: חוסה בסואלדו, ששיתף פעולה עם מראדונה בנבחרת ארגנטינה במונדיאל 1990 ו-1994 מתח ביקורת על סביבתו הקרובה של הכוכב המנוח. "זה היה מאוד מורכב ולא קל להיות מראדונה, ואני חושב שחברים שלו הובילו לזה", אמר קשר בוקה לשעבר. "צר לי על האנשים שהקיפו אותו, שגרמו לכך שהוא היה לבדו בסוף".

20:31: "לא רציתי להאמין", אמר פרס גרסיה קפטן חימנסיה לה פלטה בה עבד מראדונה. "הגעתי הבייתה והתחלתי לראות הכול. אני חושב שמה שעבר עליי, זה גם מה שעבר על כולם. פשוט לא רציתי להאמין. היום אנחנו צריכים להיות יותר מאוחדים מאי פעם, כשאנחנו יודעים איזו פריבילגיה עצומה הייתה לנו שבילינו את התקופה האחרונה יחד איתו. ראינו אותו מאושר על המגרש, וזה מה שהוא העביר לנו בכל אימון שהוא היה איתנו".

20:20: המשטרה פתחה מחדש את הגישה לאזור, כשכניסת מבקשרים אשר רוצים לעבור על פני ארונו של מראדונה ולעשות לו כבוד, יוכלו לעשות זאת עד השעה 19:00 (00:00 לפי שעון ישראל), אז אמורה להתחיל ההלוויה אשר מועד פתיחתה נדחה כבר פעמיים.

20:02: זעם גדול בארגנטינה על עובד מכון הלוויות בו הוצב ארונו של מראדונה, לאחר שזה העלה לרשת תמונה שלו עושה סלפי ליד הארון הפתוח כשפניו של מספר 10 המנוח גלויות. העובד, ששמו דייגו מולינה, פוטר מעבודתו וקיבל מאז מספר איומים על חייו.

צפו בשידור החי מקאסה רוסאדה

19:42: סגנית נשיא ארגנטינה לשעבר כריסטינה פרננדס הגיעה גם היא למתחם כדי לחלוק כבוד אחרון לדייגו מראדונה. אנשים רבים החלו להגיע למקום לקראת ההלווייה שאמורה להתחיל סביב השעה 21:00. לפי הדיווחים המשטרה חסמה את הגישה לאיזור.

19:39: המועדון האחרון בו עבד דייגו מראדונה, חימנסיה לה פלאטה העלו ביממה האחרונה לרשת מספר מחוות לזכרו של מי ששימש כסמכות המקצועית במועדון, כולל דקת דומיה לזכרו בפתיחת האימון. אנשי הקבוצה הגיעו גם הם למתחם קאסה רוסאדה כדי להביע כבוד למראדונה.

19:10: מרסלו גז'ארדו, מאמנה של ריבר פלייט, הגיע לקאסה רוסאדה כדי לחלוק כבוד אחרון למראדונה והתחבר ממושכות עם הגרושה קלאודיה.

19:05: על פי העיתונאי מרטין ארבאלו, מראדונה הותיר בקשה בכתב לחנוט את גופתו.

18:27: ברויטרס טוענים כי הלווייתו של מראדונה תצא לדרך לפי ההערכות ב-16:00 לפי שעון ארגנטינה, כלומר 21:00 לפי שעון ישראל.

17:34: משפחתו של מראדונה מעוניינת לקבור את הכוכב שהלך אמש לעולמו בהקדם האפשרי. המשפחה כבר הודיעה כי מראדונה צפוי להיקבר בשעה ארבע אחר הצוהריים לפי שעון ארגנטינה, אך בעקבות כמות האוהדים האדירה שמציפה את המקום כדי לחלוק כבוד אחרון למספר 10 האגדי, ייתכן כי מראדונה ייקבר בשישי בצהריים, זאת לאחר ששעת ההלוויה נדחתה כבר בשעתיים.

16:32: בצרפת הודיעו כי ייערכו מחוות למראדונה במחזור הליגה הקרוב בשתי הליגות הראשונות, וכי כל טקס פתיחת המשחקים ישתנה בהתאם. "כדי לכבד את דייגו מראדונה, שהעניק לכולנו כל כך הרבה רגעי שמחה - נחרוג באופן מובהק מהפרטוקול הנהוג בפתיחת המשחקים כדי לכבד את זכרו", נכתב בהודעה רשמית שיצאה ממנהלת הליגה הצרפתית.

15:34: טרגדיה נוספת בכדורגל הארגנטינאי? אלחנדרו סאבלה, מאמן האלביסלסטה לשעבר, אושפז במצב קשה בבית חולים בבואנס איירס עם חשש לחייו. סאבלה בן ה-66 לא אימן מאז שהוביל את ארגנטינה לגמר מונדיאל 2014 בו הפסיד לגרמניה. קודם לכן שימש כעוזר מאמן הנבחרת ומאמן אסטודיאנטס. כשחקן רשם שמונה הופעות במדים הלאומיים, ושיחק בריבר פלייט ובאסטודיאנטס, ואף רשם שתי קדנציות באנגליה, במדי שפילד יונייטד ולידס.

14:38: בארגנטינה מדווחים שמראדונה ייקבר היום בבית הקברות חארדין דה פאס שבפאתי בואנוס איירס. הוא ייטמן לצד הוריו.

13:38: בלגן גדול נרשם מחוץ לביתו של הנשיא, שם התכנסו מאות אלפי אנשים שהמתינו בתור כדי להיכנס פנימה, על מנת לחלוק כבוד אחרון למראדונה, שארונו הוצב במשכן. על פי דיווחים בארגנטינה, תגרת ענק התפתחה במקום בין מעריציו של מראדונה שהמתינו לתורם לבין המשטרה המקומית. "היו דחיפות, מכות, מהלומות וגדרות עפו באוויר. הכאוס שלט במקום", נכתב ב"אולה". "המשטרה הצליחה להרגיע את האזרחים העצבניים, ובסופו של דבר הסדר שב על כנו". יש לציין שהשערים למקום בו הוצב ארונו של מראדונה נפתחו ב-6:00 והתכנון היה שהם יישארו פתוחים עד 16:00. בשעה הראשונה הדברים עוד התנהלו בצורה טובה, כשמאות אנשים השכימו והגיעו לקאסה רוסאלדה עם עלות השחר ונכנסו בזה אחר בזה. אלא שבסמוך לשעה 7:30 התורים התחילו להתארך והסבלנות התחילה לפקוע, ואז החלו עימותים בין האזרחים לשוטרים.

12:51: דגלי ברצלונה מחוץ למשרדי המועדון, הורדו לחצי התורן בשל האבל על מותו של מראדונה.

11:26: רבים הגיעו לביתו של מראדונה לאחר הבשורה המרה כדי לחלוק לו כבוד אחרון. אחת מאותם אנשים היו רוסיו אוליבה, האקסית של אגדת העבר, שרק רצתה להיפרד מהאיש שאהבה במשך שנים ארוכות. אלא שמשפחתו של מראדונה סירבה לאפשר לה להיכנס. "כולם נכנסו, חוץ ממני", היא אמרה לתקשורת המקומית. "כאב לי מאוד כשלא אפשרו לי להיכנס. בכך שמנעו ממני להיפרד ממנו, הם פגעו גם בדייגו. אני אשתו האחרונה ואף אחד לא מבין את זה. זו פשוט בושה ואני לא יודעת למה הם עושים לי את זה. רציתי רק להיפרד מדייגו, האקס שלי. רציתי להגיד לו שלום".

אוהדים מתאבלים על דייגו מראדונה. GettyImages
אוהדים מתאבלים על דייגו מראדונה/GettyImages

צפו במעריצים חולפים על פני ארונו של מראדונה

10:05: מאמן מארסיי, אנדרה וילאש בואש: "הייתי רוצה שפיפ"א תקבל החלטה להפריש את המספר 10 מכל הקבוצות והנבחרות. זו תהיה מחווה ראויה".

9:44: גם האפיפיור פרנציסקוס, ארגנטינאי ששמו הוא חורחה מריו ברגוליו, אבל על מותו של מראדונה. באתר של הוותיקן נכתב: "האפיפיור זוכר בחיבה את הפעמים בהן נפגש עם מראדונה בשנים האחרונות ויזכיר אותו בתפילותיו, כפי שעשה בימים האחרונים, כשנודע לו על מצבו הבריאותי".

9:07: חורחה ולדאנו שבכה אמש בשידור חי כשהתראיין לטלוויזיה הספרדית, כתב טור פרידה ארוך ממראדונה. ולדאנו שהיה חלק מנבחרת ארגנטינה שזכתה במונדיאל 1986, כתב בין היתר: "זה היה מסע קטלני בו דייגו הפך מאדם שמגיע מלמטה, למיתוס. המסע הזה חילק אותו לשניים: מצד אחד דייגו ומנגד מראדונה. עם דייגו הייתי נוסע עד קצה העולם, אבל עם מראדונה לא הייתי הולך אפילו לפינת הרחוב... אלו מאיתנו שהכירו אותו אישית, יבכו בעיקר על דייגו האדם, שבבוא השנים כמעט נעלם תחת משקל האגדה. להתראות קפטן גדול".

חורחה ולדאנו לא מצליח לעצור את הדמעות

עשרות אלפי אוהדים הגיעו להיפרד ממראדונה מול ביתו של הנשיא

GettyImages

7:43: התמונה האחרונה של מראדונה עוררה סערה ברשת, במיוחד ביום שלאחר מותו. בתמונה נראה דייגו לאחר הניתוח שעבר בראש ביחד עם רופאו האישי לאופלדו לוקה. בעקבות פרסומה, הוא ספג ביקורות רבות הן ממעריציו של דייגו והן בתקשורת, על כך שהפר את פרטיותו של כוכב העבר. "ראשית, אני רוצה להתנצל", אמר לוקה אחרי המתקפה שספג ברשתות. "לא התכוונתי לגרום למהומה כשהעליתי את התמונה. הייתי בטוח שהתמונה הזו תגרום לאנשים לשמוח. אני מבין שזה לא המצב ואני מתנצל בפני מי שנפגע. אני רוצה להבהיר שדייגו אישר לי להעלות את התמונה וזו לא הייתה רק ההחלטה שלי לפרסם אותה. ברור שלא חשבתי שהיא תגרום לכזה בלגן".

7:33: בארגנטינה חשפו איך נראו הדקות האחרונות בחייו של מראדונה. "האחרון שראה אותו בחיים היה אחיינו ג'וני אספוסיטו", נכתב ב"קלארין". "כשדייגו נשם את נשימתו האחרונה, אספוסיטו, ביחד עם עוזר רפואי ששהה במקום, ניסה להחיות אותו, אך זה כבר היה מאוחר מדי. דקות לאחר מכן, כבר ניצבו מספר אמבולנסים מחוץ לביתו, כשכל הצוות הרפואי שהגיע ניסה בדרך נס להחזירו לחיים, אלא שהפעם דייגו נכנע, בדרך לעולם הבא".

7:15: "אף אחד מעולם לא שיחק כמו שהוא שיחק, ואף אחד לעולם לא ישחק בצורה הזו", נפרד ממראדונה שחקן העבר חואן רומן ריקלמה. "לעולם לא אשכח איך הוא שיחק. זה היה יפהפה. תודה דייגו, תנוח על משכבך בשלום".

7:01: דוקטור אלפרדו קאה, הרופא המיתולוגי שליווה את מראדונה במשך כ-30 שנה, תוקף: "לא טיפלו בו כמו שצריך. הוא היה צריך לשהות במתקן אחר, הטיפול היה צריך להיות אחר. בכלל, לא הבנתי מה היה הלחץ לנתח אותו. אני בספק אם הוא היה צריך לעבור טיפול שכזה".

6:33: מאות אלפי ארגנטינאים הגיעו לחלוק כבוד אחרון למראדונה מול ביתו של הנשיא, שם הוצב ארונו. בארגנטינה מדווחים שכמיליון איש צפויים להגיע במהלך היום.

התמונה האחרונה של דייגו

מרתק: גארי ליניקר וריו פרדיננד על היכולת של מראדונה

אוהד ריבר פלייט בוכה על דייגו מראדונה. צילום מסך, צילום מסך
אוהד ריבר פלייט בתמונה נדירה עם אוהדי בוקה/צילום מסך, צילום מסך

גם חורחה ולדאנו נפרד בדמעות

איור יפהפה שהופיע הבוקר ב"לאקיפ" הצרפתי

השער של ה"מארקה"

06:15: דייגו מראדונה נחשב אומנם לסמל הכי גדול של בוקה ג'וניורס, אבל מותו גרם לאוהד ריבר פלייט היריבה המרה לעשות את הבלתי ייאומן ולהגיע לבומבונרה כדי להיפרד מהכוכב ולהצטלם לצד אוהדי בוקה.

06:00: ב"אולה" הארגנטינאי מתארים את סדר יומו של מראדונה בשעותיו האחרונות. על פי הדיווח של העיתון, מראדונה התעורר כמו ביום רגיל שלו. הוא אכל ארוחת בוקר, טייל קצת בחוץ ושכב שוב לנוח לקראת הצהריים, כאשר הוא היה צריך לקום כדי לקחת תרופות, אבל זה לא קרה. כשהאחות באה להעיר אותו, היא מצאה אותו במצב קריטי והזמינה אמבולנס, אבל זה היה מאוחר מדי וליבו של דייגו נדם לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully