וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב "לא מחפשת תירוצים", ווילבקין יודע: "ירינו לעצמנו ברגל"

15.10.2020 / 6:23

אחרי ההפסד הביתי לבאיירן מינכן בקבוצה שוב דיברו על ההכנה הקצרה כסיבה לחוסר התיאום. אלייז'ה בריאנט: "צריכים לחזור להיות אלה שנותנים את המכה הראשונה". וגם: מה קורה לווילבקין, ההבדל בין בנדר לז'יז'יץ', והסיכוי להפתעה בפיראוס

שחקן מכה שופט בברוטליות בליגת הותיקים באורוגוואי/טוויטר

1.

מכבי תל אביב המשיכה אמש (רביעי) בפתיחת העונה הצולעת שלה ביורוליג כשהפסידה 85:82 לבאיירן מינכן במסגרת המחזור השלישי במפעל. היה זה הפסד היורוליג הביתי הראשון של הצהובים, שאשתקד הפסידו בבית רק אחרי עשרה ניצחונות, והפעם הפסידו כבר במשחקם השני ביד אליהו הריק מקהל. הפנים של אנשי הקבוצה במסיבת העיתונאים היו מאוד רציניות, כשמנגד אנדראה טרינקיירי, המאמן המנצח של באיירן יוצא מחויך עם מכנס קצר שקצת לא מתאים למעמד.

מכבי הציגה את אחת המחציות החלשות ביותר שלה בשנים האחרונות כשקלעה רק 25 נקודות במחצית הראשונה, מתוכן 12 נקודות של אנטה ז'יז'יץ', נקודת האור של הצהובים לאורך כל 40 הדקות. היא ראתה את באיירן מחזיקה ביתרון דו ספרתי נוח, והצליחה לנגוס בו בזכות דקות טובות של סקוטי ווילבקין שצימק ל-5 בתום הרבע השלישי. הגרמנים שוב ברחו ליתרון דו ספרתי לפני שווילבקין וטיילר דורסי הורידו ל-2 נקודות בלבד, סמוך לסיום, אך לא יותר מכך.

"במחצית הראשונה הם שיחקו חזק יותר מאיתנו, איבדנו הרבה כדורים לא מחויבים, ירינו לעצמנו ברגל", סיכם סקוטי ווילבקין, "אנחנו עדיין לומדים אחד את השני, את תוכנית המשחק, הייתה לנו הכנה קצרה לעונה, זה עושה את זה קשה יותר, אבל צריכים למצוא את הקצב".

בקבוצה לא רצו לחפש אשמים אחרי ההפסד, ודיברו בעיקר על חוסר מוכנות מנטאלית שאפשרה לבאיירן לשלוט במשחק, "אין סיבה שאנחנו לא מספיק אגרסיביים, אנחנו צריכים להיות מוכנים יותר, באיירן הכו אותנו בפנים, אנחנו צריכים להיות אלה שנותנים את המכה הראשונה, צריכים ללמוד מזה ולהמשיך הלאה", ניסה אלייז'ה בריאנט להסביר מה קרה לקבוצתו.

שחקן מכבי תל אביב בכדורסל סקוטי ווילבקין. דני מרון
"ירינו לעצמנו ברגל". סקוטי ווילבקין/דני מרון

2.

אם יש דבר שחוזר בכל אחד ממסיבות העיתונאים והשיחות עם אנשי מכבי תל אביב זה תקופת ההכנה הקצרה של הקבוצה שמשפיעה על פתיחת העונה. בקבוצה לא רוצים להגדיר את הנושא כ"תירוץ" ליכולת, אך גם אמש דיבר המאמן יאניס ספרופולוס שתקופת הכנה נורמלית לעונה אורכת שישה שבועות, והצהובים החלו את האימונים שלהם בדיוק לפני שישה שבועות.

"אנחנו צריכים ללמוד איך לשחק ביחד, מה לעשות באיזה שלב, אלה דברים שנלמד עם הזמן", סיפר ווילבקין, "הייתה לנו הכנה קצרה לעונה, אנחנו צריכים כמה אימונים שאנחנו יכולים, ננסה לנצל כל אימון וכל משחק כדי להשתפר".

"אין תירוצים, זה העבודה שלנו, אנחנו יכולים להפיל את זה על ההכנה הקצרה, על המגפה, אנחנו צריכים להיות מוכנים לעלות על המגרש ולשחק את המשחק", ניסה אלייז'ה בריאנט להוריד את הלהבות ואחד מאנשי הקבוצה הסכים איתו אבל סייג: "ידענו שתקופת ההכנה הזאת עשויה לפגוע בנו, אבל האמנו שנצליח לעבור את שני המשחקים הביתיים האלה, נגד אלבה ובאיירן, ולא להכנס לבור גדול מדי. יש לנו לוח משחקים קשה, ויכול מאוד להיות שההפסד הזה יצור לחץ בהמשך".

בקבוצה ציינו שמלבד חוסר התיאום שגרם לכך שבלא מעט דקות שחקנים ניסו לקחת את המשחק עליהם במהלכים סוליסטיים, ההכנה הקצרה גרמה לשחקנים מסוימים להיות רחוקים מהכושר הטוב שלהם, כשבין היתר מי שלא בעניינים הוא אות'לו האנטר עם 6 נקודות ו-5.3 ריבאונדים עד כה העונה. "בעוד כמה שבועות יבינו את ההבדל לגביו", סיפרו במכבי.

שחקן מכבי תל אביב בכדורסל טיילר דורסי עם אלייז'ה בריאנט. דני מרון
"אין תירוצים". דורסי ובריאנט/דני מרון

3.

אם מסתכלים על שלושת המשחקים של סקוטי ווילבקין עד כה העונה, מגלים תבנית די ברורה - חוסר עקביות בולט בין רבעים ומחציות. במשחק נגד אלברה ברלין קלע ווילבקין 8 נקודות במחצית הראשונה, ולא קלע בכלל במחצית השנייה. נגד צסק"א מוסקבה קלע 5 נקודות ברבע הראשון, לא קלע בכלל ברבע השני והשלישי וקלע 15 נקודות ברבע הרביעי. אמש הוא לקח זריקה אחת במחצית הראשונה עם 2 נקודות בלבד, וקלע 25 נקודות במחצית השנייה.

"הייתי יותר אגרסיבי במחצית השנייה", ניסה ווילבקין להסביר, אלא שמלבד ההגנה המצוינת שוויל באלדווין וחבריו עשו על הגארד האמריקאי, נראה כי גם הוא סובל מהעובדה שהוא נאלץ להוביל את הכדור במשך דקות ארוכות ולהיות השחקן שירכז את המשחק. אמש עד הדקה השישית של המשחק אלייז'ה בריאנט הוביל את הכדור, ובמכבי ניסו לגרום לווילבקין לקבל את הכדור תוך כדי ההתקפה, אך מהר מאוד ירדו מכך. הוא שיחק מעט מאוד עם כריס ג'ונס, כשיאניס ספרופולוס מציין כי לא יכל לשחק עם שניהם כדי להעניק מנוחה לווילבקין.

"אני אוהב לשחק עם כריס, בזכותו אני יכול לשחק מחוץ לכדור. כקבוצה אנחנו לא עושים עבודה טובה מספיק כדי לשחק ביחד, וצריכים זמן כדי לעשות את זה", סיכם ווילבקין את הסיטואציה. במכבי מאמינים כי חזרתו של ג'ון דיברתולומיאו, שנמצא עדיין כמה שבועות מחזרה למגרשים, תשפר את הסיטואציה עבור הכוכב האמריקאי, ותאפשר לו לשחק גם עם כריס ג'ונס וגם עם הקפטן המתאזרח.

שחקן מכבי תל אביב בכדורסל כריס ג'ונס. דני מרון
ספרופולוס מתקשה לשלב בינו לבין ווילבקין. כריס ג'ונס/דני מרון

4.

כאמור, נקודת האור של הצהובים לאורך כל המשחק הייתה ההופעה הטובה של אנטה ז'יז'יץ' שקלע 19 נקודות ב-8 מ-9 מהשדה, והוסיף 6 ריבאונדים. מנגד, מי שירצה לשכוח את המשחק הוא חברו הקרואטי דראגן בנדר, שזכה ללא מעט שבחים לפני המשחק. בנדר סיים עם 3 נקודות, 3 ריבאונדים ו-5 איבודי כדור ב-11 דקות של משחק, כשהוא פתח בחמישייה וקיבל קרדיט מספרופולוס.

"אם נשווה את בנדר וז'יז'יץ', אנטה היה פה מהרגע הראשון של ההכנה וזה ההבדל ביניהם, הוא בכושר טוב יותר אבל עדיין לא ברמה שלו, הוא עוד ימצא את הכושר משחק שלו", סיכם ספרופולוס את ההבדל בין שני השחקנים הקרואטים הצעירים.

במכבי השתדלו שלא לבקר את בנדר, שכזכור חתם על חוזה ממנו הקבוצה והוא יכולים לצאת במהלך חודש דצמבר, ואחד מאנשי הקבוצה ציין כי: "דראגן באמת בחור טוב, הוא עובד קשה ונמצא במקום אחר בקריירה שלו מאשר כשעזב אותנו ל-NBA. יכול להיות שיהיו לו עוד משחקים רעים, אבל מאמינים שהוא יכול לתרום לנו עדיין הרבה מאוד".

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ'. דני מרון
נקודת האור של הצהובים מול באיירן. ז'יז'יץ'/דני מרון

5.

בשעות הבוקר המאוחרות יחזרו שחקני מכבי תל אביב ליד אליהו לאימון המסכם לקראת המשחק מחר (21:00, ספורט 5) נגד אולימפיאקוס בפיראוס, כשלפני האימון צפוי הצוות המקצועי להעביר תדריך וידאו שיכלול דגשים לקראת המשחק ותיקון טעויות מהמשחק אמש.

במכבי מגיעים למשחק בתחושה פחות טובה, בעיקר אחרי ההפסד אמש, אך עדיין עם אמונה ביכולת השחקנים לרשום הפתעה ולנצח בחוץ. "היו לנו שנים שיצאנו למשחק כזה, נגד אולימפיאקוס בחוץ, וזה היה שאלה של כמה נפסיד", סיפר אחד מאנשי הקבוצה, "עכשיו אנחנו קבוצה מוכשרת, נכון שממול עומדת קבוצה טובה גם כן, קבוצה שמכוונת השנה לחזור לצמרת של היורוליג, אבל כמעט ניצחנו את צסק"א רק בשבוע שעבר בחוץ. נצטרך להציג יכולת טובה יותר, אבל ניצחון זה לא דבר מופרך בכלל".

המשחק עצמו ייערך בסופו של דבר ביום שישי אחרי שביורוליג סרבו לרעיון לדחות אותו ב-24 שעות ליום שבת כדי להמנע מבעיות עם השביתה בנמל התעופה ביוון. בסופו של דבר נמצא הפיתרון, ובמכבי מאמינים שהטיסה שלהם שתנחת ביוון בשעות הערב המאוחרות לא תתקל בבעיות מיוחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully