וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' ממשיך לספוג אש: "מסוג האנשים שהיו יורים לבמבי בפנים"

הסרבי ממשיך לספוג ביקורות קשות אחרי שפגע בשופטת באליפות ארה"ב והורחק: "החמור הגדול ביותר בספורט המקצועני". רודיק: "הנבל של עולם הטניס". נברטילובה: "פחדן". זברב: "כולנו היינו בשוק"

נובאק דג'וקוביץ' הורחק והודח מאליפות ארה"ב/וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

ברחבי העולם ממשיכים לעסוק בהרחבה בתקרית החריגה שנרשמה במהלך אליפות ארה"ב, כשהמדורג ראשון בעולם, נובאק דג'וקוביץ', חבט כדור לגרונה של אחת משופטות הקו והורחק מהטורניר.

הטניסאית הסלובקית דניאלה האנטוחובה, הנחשבת לחברה קרובה של נולה, דיברה על המקרה מנקודת מבטה: "לפעמים זה מרגיש שנובאק קצת יוצא משליטה. הוא קרוב אליי מאוד ואכפת לי ממנו, אני מכבדת את כל מה שהוא עושה על משטח הטניס, אבל מקווה מאוד שמה שקרה יהיה שיעור בשבילו ושהוא ילמד מכך לקח. ברוב המוחלט של המקרים, הכוונות שלו טובות, פשוט הטיימינג שלו לא כל כך מוצלח, כמו בטורניר הראווה שארגן בסרביה בזמן משבר הקורונה".

"חצי השנה האחרונה הייתה מזעזעת מבחינתו", אמר שחקן העבר אנדי רודיק. "נובאק הוא הנבל של עולם הטניס, הוא האיש הרע, בטח כשכולם כל כך מאוהבים ברפאל נדאל וברוג'ר פדרר. נולה הוא הבחור שיירה בבמבי היישר בפנים. ההתנהגות שלו הפריעה לי מאוד, במיוחד לאחר המקרה. לא היה נראה שמה שקרה הטריד אותו יותר מדי; הוא אפילו לא התעניין בשלומה של השופטת שנפגעה ולא הופיע למסיבת העיתונאים לאחר מכן".

נובאק דג'וקוביץ' אחרי שחבט כדור לעבר שופטת קו. GettyImages
״כולם היו בשוק״. נובאק והשופטת/GettyImages

"כולנו היינו בשוק מהמקרה", הודה אלכסנדר זברב, שהעפיל לחצי גמר הטורניר. "אין ספק שמדובר באירוע חריג. ברור שאנחנו, החבר'ה הצעירים כאן רואים זאת כהזדמנות להגיע רחוק בטורניר".

"עבורי, המהלך הזה של נובאק היה כמו להיפרד מבת זוג דרך מייל", ציינה אגדת העבר מרטינה נברטילובה. "אוקיי, נובאק עשה טעות, זה יכול לקרות, אבל אחרי האירוע הוא פשוט ברח במקום לחשוב על כל מה שקרה. הוא פחד, לא היה לו את האומץ להופיע במסיבת העיתונאים, מול התקשורת, להודות בטעות ולהתנצל. ברור שהוא מצטער על מה שהוא עשה, אבל הוא היה צריך להגיד את זה בקול רם לעיתונאים".

"נובאק דג'וקוביץ' הוא החמור הגדול ביותר בספורט המקצועני", סיכם זאת בטורו העיתונאי מרלו סטרן מה-The Daily Beast.

לפני מספר ימים דיווחו במספר מדיות ברחבי העולם שאותה שופטת קו שנפגעה מהסרבי סופגת איומים על חייה ממעריציו. "תודה לכולכם על הודעות החיזוק", כתב דג'וקוביץ' בעקבות זאת ברשתות החברתיות, כדי שאלו יחדלו מלתקוף אותה. "בבקשה תחשבו גם על השופטת שנפגעה מהכדור. היא לא עשתה שום דבר רע וגם היא זקוקה לתמיכה שלכם. אני מבקש מכם לכבד אותה, במיוחד בתקופה הזו. מכאן נתחזק ונגדל, ונתגבר על כל מכשול. אוהב, נובאק".

הרגע הדרמטי וחסר התקדים הזה קרה לקראת סיומה של המערכה הראשונה בשמינית הגמר מול הספרדי פאבלו קרניו בוסטה, לאחר שהסרבי המדורג 1 בעולם חבט בכדור שפגע בגרון של שופטת הקו. הטורניר עצמו הוציא הודעה לפיה דג'וקוביץ' יאבד את כל נקודות הדירוג שצבר בטורניר, יישלל ממנו כל פרס כספי שהיה אמור להרוויח מעצם העלייה לשמינית הגמר וייתכן כי יושת עליו קנס נוסף. בנוסף, הסרבי עזב את המתחם בלי להתייצב למסיבת עיתונאים, מה שצפוי לעלות לו בכמה אלפי דולרים נוספים.

דג'וקוביץ' הוא הטניסאי החמישי בהיסטוריה שמורחק מטורניר גרנד סלאם בעידן הפתוח. קדמו לו ג'ון מקנרו באליפות אוסטרליה ב-1990, קארסטן ארינס ברולאן גארוס 1995, ג'ף טרנגו בווימבלדון 1995 ושטפן קובק ברולאן גארוס 2000.

מספר שעות לאחר התקרית, הגיב הסרבי בחשבון האינסטגרם שלו: "כל התקרית הזו הותירה אותי עצוב ומרוקן. בדקתי את שופטת הקו והיא אמרה שהיא בסדר, תודה לאל. אני מצטער מאוד שגרמתי לבלגן הזה. זו לא היתה כוונתי. אשר לפסילה, אני צריך לעבוד על האכזבה שלי ולהפוך אותה לגדילה שלי כאדם וכשחקן. אני מתנצל בפני אנשי הטורניר על התנהגותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully