וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האובססיה העצמית והנרקיסיזם של דג'וקוביץ' תמיד היו חרב פיפיות"

בעולם ממשיכים לעסוק בתקרית של הסרבי: "מאז לנדל לא היה טניסאי גדול כל כך ולא אהוב כל כך", "מעט אנשים בטניס עצובים היום"

נובאק דג'וקוביץ' הורחק והודח מאליפות ארה"ב/וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

בעולם ממשיכים לעסוק בפרשת נובאק דג'וקוביץ' והכדור שחבט לעבר שופטת הקו. השופט הראשי של הטורניר סורן פרימל דיבר עם הכתבים לאחר ההחלטה שקיבל ואמר: "בהתבסס על כך שהכדור נחבט בצורה כועסת, פזיזה והעובדה שהוא פגע ישר בגרון של שופטת הקו לא הייתה לנו ברירה חוץ מפסילתו של דג'וקוביץ'".

פרימל הוסיף: "יש שני גורמים: הראשון הוא הפעולה והשני הוא התוצאה. אמנם בפעולה שלו לא הייתה כוונה, התוצאה היא פגיעה בשופטת קו ופציעתה וזה היה השיקול המרכזי בקבלת ההחלטה". פרימל אמר שמעולם לא פסל שחקן בטורניר גרנד סלאם ושמדובר מבחינתו "בחוויה חריגה מאוד". הוא הוסיף: "לפסול שחקן בטורניר גרנד סלאם זו החלטה חשובה וקשה מאוד. זה לא משנה אם אתה במגרש המרכזי ואתה מקום ראשון בעולם או כל שחקן אחר בכל מגרש אחר - אתה צריך להתנהג כמו שצריך וצריך להתנהג כמו שצריך. כולם על המגרש היו מודעים למה שמוטל על הכף".

בריאן ארמן גראהם מ"גרדיאן" כתב: "הבועה בניו יורק קיבלה את המעקף הכי מוזר שהייתה יכולה לקבל כשנובאק דג'וקוביץ', הטניסאי הכי טוב בעולם, נפסל בשמינית הגמר. ההחלטה הייתה נכונה למרות העובדה שלדג'וקוביץ' לא הייתה כוונה. אולי אנחנו לקראת סיום 2020, אבל 2020 עוד לא סיימה איתנו. המדורג מספר אחת בעולם נעלם בשקט מהמתחם בלי לקיים מסיבת עיתונאים ולאחר מכן התנצל. המרדף שלו אחרי תואר הגרנד סלאם ה-18 יצטרך לחכות, גם מאזן ה-0:26 שלו מתחילת השנה. מסתבר שהאדם היחיד שיכול לעצור את נובאק דג'וקוביץ' ב-2020 הוא נובאק דג'וקוביץ' עצמו.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
""ההרחקה הזו מגיעה בסופו של קיץ בו המוניטין של דג'וקוביץ' ניזוק אחרי שהדהד כל מיני תיאוריות קונספירציה, אירח ונתן במה לכל מיני שרלטנים ולא ביטל את הטור האדריאטי שלו למרות כל מה שקרה עם הקורונה"/רויטרס

"המזל הגדול של המארגנים שאצטדיון ארתור אש היה מלא בכמה עשרות שחקנים ושופטים ולא ב-23 אלף צופים שנקלח מהם משחק גדול ואטרקציה גדולה ביום ראשון שהוא גם סופ"ש ארוך בגלל יום העבודה. זו אטרקציה עליה משלמים מאות דולרים. אפשר רק לדמיין מה היה קורה אם היה קהל במשחק של דג'וקוביץ', אליו גם כך הקהל בניו יורק חש טינה מסוימת. טינה שהולכת אחורה שנים רבות אחרי שבעבר החשיבו אותו כדרמה קווין ומי שמנצל פסקי זמן רפואיים בצורה לא הגונה".

ב-2008 אנדי רודיק טען בצורה סרקסטית שדג'וקוביץ' יסבול משפעת ציפורים, אנתרקס וסארס במהלך המשחק שצפוי בין השניים. אחרי שנולה ניצח אותו במשחק בו הקהל הריע להחטאות שלו, הוא התגרה בקהל בזמן ריאיון על המגרש וספג קריאות בוז צורמות. מאז היחסים בין הסרבי לקהל הניו יורק לא שוקמו, גם לא אחרי שזכה בטורניר ב-2011, 2015 ו-2018.

בריאן ארמן גראהם המשיך: "זו לא פעם ראשונה שדג'וקוביץ' מתנהג בצורה פזיזה על המגרש. ב-2016 הוא הודה שהיה לו מזל שלא פגע בשופטת כיסא אחרי שהשליך את המחבט על הקרקע. כמה חודשים לאחר מכן הוא ענה בצורה לא יפה לעיתונאי ששאל אותו אם הוא לא חושש מהשעיה בטורניר גמר הסבב בלונדון". הסרבי אמר אז: "אתם מדהימים, אתם תמיד נטפלים אל הדברים האלה. אני השחקן היחיד שמראה תסכול על המגרש? זה מה שאתה אומר? זה לא עניין בשבילי. זה היה יכול להיות רציני אם הייתי פוגע במישהו ביציע, נכון גם היה יכול לרדת שלג בתוך האולם היום".

עוד בוואלה!

דם חם: התקריות של נובאק דג'וקוביץ' לאורך הקריירה הסוערת

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ', אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס, 2020. Giphy
"מאז איבן לנדל לא היה טניסאי כל כך גדול שנחשב לכל כך לא אהוב חוץ מאשר בסביבת התומכים שלו"/Giphy

בריאן ארמן גראהם הוסיף: "ההרחקה הזו מגיעה בסופו של קיץ בו המוניטין של דג'וקוביץ' ניזוק אחרי שהדהד כל מיני תיאוריות קונספירציה, אירח ונתן במה לכל מיני שרלטנים ולא ביטל את הטור האדריאטי שלו למרות כל מה שקרה עם הקורונה. מאז נעשתה בקרת נזקים ועכשיו כל זה. סילוקו של דג'וקוביץ' לא רק אומר שיהיה אלוף גרנד סלאם חדש, אלא גם הופך את זה לטורניר הראשון שהוא, פדרר ונדאל לא יגיעו לחצי הגמר. כל מה שהיה צריך זו מגיפה עולמית ואת ההתפרצות הזו של דג'וקוביץ'.

"דג'וקוביץ' נשאר אאוטסיידר עבור הרבה אנשים, האיש השלישי שהפריע לדואופול של פדרר ונדאל שמגיע מחוץ לממסד האמריקאי/מערב אירופי של הטניס. מאז איבן לנדל לא היה טניסאי כל כך גדול שנחשב לכל כך לא אהוב חוץ מאשר בסביבת התומכים שלו. הוא הראה שהוא מוכן לאמץ את תדמית הנוכל והפגין שוב איך הוא מזין את האנרגיה השלילית הזו. אירועים כמו זה ביום ראשון מעוררים שאלות באלוטליות: למה תמיד הוא?".

מסיבת העיתונאים מטורניר גמר הסבב 2016

פיל לוטון האוסטרלי כתב ב"סידני מורנינג הראלד": "האובססיה העצמית והנרקיסיזם של נובאק דג'וקוביץ' תמיד היו חרב פיפיות. התכונות האלה היו בין הדברים שהניעו אותו להגיע אל הפיק ההיסטורי שלו בספורט. יכול להיות שהוא ייחשב לטניסאי הגדול שדרך על המגרש. במקום שיראו בו את הגלגל השלישי האולטימטיבי בספורט, רואים בו מישהו שנואש לקבל הערכה והערצה מעבר להישגים הספורטיביים שלו. נראה שכל ההצלחה שלו יצרה בנאדם שלא מסוגל להבין קונטקסט והקשרים שונים.

"על ידי הדגשה בלתי פוסקת שלו את עצמו, האלוף הסרבי איבד את היכולת לראות בעצמו כל דבר שאינו צייד אלפה במערכת שהיא פסגת הטניס. דג'וקוביץ' לא אדם רע. כשהוא מדבר מהלב, הוא יכול להיות מעניין ומסקרן ולחלוק מחשבות מעניינות על המשחק. אחרים, כמו הצ'ילבה שלו ניק קיריוס, יגידו שזה רק בגלל שהוא מאוהב בצליל של הקול שלו. קשה לחשוב שהפסילה שלו היא לא מטאפורה מושלמת לשנה בה הוא ביצע כל כך הרבה מהלכים גרועים שאם הוא היה מתאגרף, השופט היה מתערב כבר בסיבוב הראשון.

"מעט מאוד אנשים בטניס בהלם או עצובים יותר מדי. בהתחלה דג'וקוביץ' טען שזה היה בטעות ולזכותו ייאמר שזה בהחלט נראה לא מכוון. דג'וקוביץ' לא הגיע למסיבת העיתונאים ובחר באפשרות שהפכה האופציה הכי זולה עבור ספורטאים במשבר: פרסום הודעה שוברת לב ברשתות החברתיות. כולם כבר מבינים שדג'וקוביץ' הוא איש שמתנהג כמו שצריך רק כשהכול טוב וכל ההבטחות והדיבורים שלו על 'התפתחות' ו'גדילה' הם חלולים כמו הכדור שהוא שלח לעבר הגרון של השופטת.

"אחרי כל הפיאסקו עם הטור האדריאטי שלו, היה ברור שהוא לא יכול להתמנות ליו"ר ארגון השחקנים של מועצת ה-ATP, אז הוא פתח קבוצה יריבה. האמת היא שדג'וקוביץ' יתמודד עם כל הרעש עכשיו בקלות ואולי אפילו ינצל את זה לטובתו. אין ספק שהוא ישתמש בביקורת הזו כדלק על מנת לעבור את 20 תארי הגרנד סלאם של פדרר. כשזה יקרה - וזה יקרה - הוא יגיב לכולם בהצבעה על לוח התוצאות".

נובאק דג'וקוביץ' אחרי שחבט כדור לעבר שופטת קו. AP
מעט מאוד אנשים בטניס בהלם או עצובים יותר מדי". דג'וקוביץ' עם שופטת הקו/AP

בסרביה כמובן התייחסו אל התקרית בהרחבה ופרשן "ספורטקלוב" סשה אוזמו כתב: "נובאק דג'וקוביץ' היה הפייבוריט המוחלט לזכות באליפות ארצות הברית ואז עם פעולה אחת חסרת אכפתיות הוא הפיל את הכול במאית השנייה. כשהסתכלנו במסך לא הבנו מיד מה קרה, אבל כשראיתי את ההילוך החוזר ידעתי שהתרחיש הרע ביותר יקרה - פסילה. הפנים של נובאק אמרו הכול, הוא ניסה להילחם נגד הבלתי נמנע, גם אני קיוויתי שאולי השם יוציא אותו מזה. לכל אחד מאיתנו היה את ההבעה שהייתה לנובאק בפנים אתמול במהלך חיינו. כשאתה רוצה לחזור אחורה דקה בזמן ולבטל מילה, תנועה אולי אפילו מחשבה, אבל אתה לא יכול.

"מיליון גורמים התחברו כדי שזה יקרה. בכל המגרשים חוץ משני המרכזיים לא היו בכלל שופטי קו כל הטורניר וגם כשאתה מסתכל בהילוך החוזר אתה רואה איזה שטח עצום היה שם וחושב 'מה הסיכוי שזה יקרה? אפילו אם הוא היה מנסה, הוא כנראה לא היה מצליח'. בטניס יש הרבה התפרצויות זעם גרועות יותר, הרבה מילים מכוערות שנזרקות לאוויר וזה לא נגמר בפסילה. דג'וקוביץ' נפסל על פעולה חסרת אכפתיות בו לא הייתה לו כוונה לפגוע באף אחד, הוא אפילו לא הסתכל בכיוון הזה, אבל החוק הוא חוק והכוונה לא חשובה אלא התוצאה".

אוזמו ממשיך וכותב: "לאחרונה נובאק ספג הרבה ביקורת על כך שהקים ארגון שחקנים חדש ובמהלך הקריירה הוא ספג הרבה ביקורת לא הוגנת או לא קיבל מספיק קרדיט והכרה כמו ענקי ספורט אחרים. הרבה לא אוהבים אותו בלי שום סיבה, גם אני הייתי משוכנע בזה. עכשיו הוא נתן לאותם אנשים נשק ואישור ירי חופשי. הם בקושי יכלו לחכות ואפשר לראות את זה בתגובות ובשמחה של הרבה אנשים מחוסר המזל שלו. אנחנו לא יכולים לדעת מה תהיה התגובה שלו עכשיו, אבל אפשר לראות שזה מר יותר מכל הפסד על ידי זה שהוא לא הגיע למסיבת העיתונאים, אני לא חושב שזה קרה לו בעבר. אם לשפוט לפי העבר, אז דג'וקוביץ' יחזור חזק יותר ויסתום לכולם את הפה עם המחבט כי זה הכי כואב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully