וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דם חם: התקריות של נובאק דג'וקוביץ' לאורך הקריירה הסוערת

העיף מחבטים וכדורים ליציעים, התעמת עם אוהדים, נגע בשופטים, צרח על מביאי כדורים: התקרית האחרונה בארה"ב מצטרפת למצעד השערוריות שחולל נובאק דג'וקוביץ' לאורך הקריירה. וכן, "טורניר הקורונה" וההתנגדות לחיסונים בפנים

פלייר נובאק ג׳וקוביץ׳ טניסאי סרבי חוגג ביציעים במהלך טורניר ראווה בבלגרד/צילום מסך

נובאק דג'וקוביץ' חולל אמש (ראשון) סערה גדולה באליפות ארצות הברית, כשפגע בלי כוונה בשופטת הקו והודח מהטורניר. המדורג ראשון בעולם אמנם קרוב מתמיד להיצמד לרוג'ר פדרר ורפאל נדאל בכל הנוגע לכמות התארים וההישגים, אך הכעס והסלידה כלפיו מצד חלק מעולם הטניס רק הולכים וגוברים, והתקרית החריגה אמש היתה חלק משורה ארוכה של רגעים מעוררי מחלוקת עליהם אחראי הסרבי. הנה חלק מהם.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
מזג חם. דג'וקוביץ'/GettyImages

חזרה גנרלית לפיאסקו בארה"ב

רולאן גארוס, 2016. דג'וקוביץ' משליך את המחבט לאחור, וכמעט פוגע בשופט קו. במסיבת העיתונאים, התקשורת שואלת האם הוא לא חושש מעונש עתידי. הסרבי צוחק ומשיב: "אני לא מאמין עליכם. אתם תמיד נצמדים לדברים האלה".

עיתונאי: "אם תמשיך לעשות את הדברים האלה -"

דג'וקוביץ': "הדברים האלה? אז למה לא משעים אותי?"

עיתונאי: "זה היה קרוב, לא?"

דג'וקוביץ': "קרוב? לא השעו אותי. אם אני לא קרוב, אני לא קרוב".

עיתונאי: "אם הכדור היה פוגע באוהד, זה יכול היה להיות חמור".

דג'וקוביץ': "זה יכול היה להיות, כן. וגם יכול היה לרדת שלג באולם, אבל לא ירד".

עוד בוואלה!

אליפות ארה"ב: נובאק דג'וקוביץ' פגע בטעות בשופטת - ונפסל

לכתבה המלאה

עימות עם השופט באליפות אוסטרליה

למען האמת, התקרית בארה"ב אפילו לא היתה הראשונה של דג'וקוביץ' השנה. בפברואר האחרון נגע בשופט המשחק מול דומיניק תים ואמר לו בסרקסטיות: "הפכת למפורסם במשחק הזה. יופי של עבודה. כל הכבוד". בסופו של דבר, הוחלט שלא לקנוס את הסרבי ב-30 אלף דולר, אף שהתקנון מבהיר כי לשחקן אסור לגעת בשופט. "אני לא גאה בזה", אמר דג'וקוביץ' לאחר המשחק, "זה קרה בלהט הרגע".

"טורניר הקורונה"

בזמן שאירועי ספורט התבטלו ברחבי העולם, דג'וקוביץ' החליט לארגן טורניר טניס בבלקן בהשתתפות כמה מהשחקנים הטובים בעולם, ביניהם הוא עצמו, סשה זברב, דומיניק תים, גריגור דימיטרוב ואחרים, ובנוכחות קהל. איך זה נגמר? בהידבקות בקורונה של רוב המעורבים, בין היתר בשל מסיבות עם מעט מאוד ריחוק חברתי, בהן השתתפו השחקנים השונים.

"כשרואים את הסצנות האלה, זה לא מפתיע שכל כך הרבה שחקנים נדבקו", חרץ אנדי מארי. דג'וקוביץ' התנצל ואמר: "חשבנו שהטורניר תואם את נהלי הבטיחות. טעינו, זה היה מוקדם מדי ואני לא יכול להביע כמה מצטער אני".

מתנגד לחיסונים

ובפרט, לחיסונים נגד קורונה - אם וכאשר יהיו כאלה. "אני נגד חיסונים", אמר לפני מספר חודשים, "ואני לא מוכן שמישהו יכריחו אותי לעבור חיסון כדי להיות יכול לטוס. אני לא מומחה, אבל יש לי זכות לבחור מה הדבר הטוב ביותר עבור הגוף שלי. אני שומר על ראש פתוח ואמשיך לחקור את הנושא".

נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
ראש פתוח. דג'וקוביץ'/GettyImages

מעיף את המחבט ליציע

טורניר מונטה קרלו, 2019, הסרבי מאבד קור רוח, מרסק את המחבט על החימר ואז מעיף אותו באוויר כך שכמעט פוגע בצלמים ובאוהדים שישבו קרוב למשטח. דג'וקוביץ' לא נענש, ואפילו לא נשאל לכך בסיום הניצחון הקשה על פיליפ קולשרייבר.

מתעמת עם אוהד

במהלך חימום למשחק באליפות ארצות הברית, הסתובב הסרבי והתקרב לאחד האוהדים שקיללו אותו ביציע. "אני הולך למצוא אותך", אמר דג'וקוביץ' לאוהד. בסיום הניצחון על חואן איגנסיו לונדרו, התעקש: "התכוונתי שאחפש אותו כדי לקנות לו משקה. אהבתי את הבחור הזה". במהלך המשחק התעמת הסרבי עם מספר אוהדים אחרים. "תסתום את הפה המזו*ן* שלך", צעק בחזרה לאחד האוהדים שהפריעו לו להגיש במערכה הראשונה. "היו כמה אנשים ששתו קצת יותר מדי, אבל הכל בסדר", הסביר בסיום.

דוחף שופט קו

רבע הגמר ברומא, 2016. הסרבי עומד בלחץ ומנצח את רפאל נדאל 5:7, 6:7 (4), אבל במהלך המשחק, מתווכח ונוגע בשופט הקו. לפי חוקי הטורניר, אמור היה להיקנס ב-10,000 דולר, אולם הסרבי יצא בזול. בגמר הטורניר הפסיד לאנדי מארי, וגם שם היה מעורב בתקרית חריגה. "אני לא רוצה לשחק", התלונן בפני שופט הגמר לקראת סיום המשחק, כחלק מהטענות שהשמיע על מצב המשטח.

צועק על מביאת כדורים

ווימבלדון של 2015. נובאק שוב מאבד קור רוח וצורח על נערת הכדורים במשחק מול קווין אנדרסון, ממש כפי שעשה בטורניר במיאמי מוקדם יותר באותה שנה. "אני מצטער, זה לא היה אישי כלפיה", אמר לאחר שהעפיל לרבע הגמר. "יכול להיות שהיא פחדה מהצעקות שלי. הייתי די קרוב אליה".

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' ב-2015. AP
לא אישי/AP

חובט כדור ליציע

דוחא, 2017. המשחקון השישי למשחק מול אנדי מארי, ודג'וקוביץ' זועם על נקודה שפספס, מכה בחוזקה את הכדור ליציעים ופוגע באחת הצופות. הסרבי קיבל אזהרה, ובסיום התעקש: "זה לא היה מכוון. כמובן שאנשים מדי פעם נפגעים, בעיקר אלה שיושבים בשורות הראשונות. כנראה שאצטרך להיות זהיר יותר בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully