וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' התנצל, בעולם הטניס תוקפים: "מהפרחחים הגדולים אי פעם"

עודכן לאחרונה: 7.9.2020 / 10:42

המדורג 1 בעולם נטש את המגרש בלי לדבר עם התקשורת לאחר שפגע בשופטת הקו והודח מאליפות ארה"ב. לאחר מכן פרסם התנצלות: "אני מרגיש עצוב ומרוקן". זה לא מנע מפרשנים ושחקני עבר לצאת למתקפה: "כמו ילד מפונק", "זה קורה לו יותר מדי פעמים", "זה ישנה את היסטוריית הענף"

נובאק דג'וקוביץ' הורחק והודח מאליפות ארה"ב/וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

נובאק דג'וקוביץ' החל אמש (ראשון) כאלוף היחיד שעוד נותר באליפות ארה"ב הפתוחה וכטניסאי בלתי מנוצח ב-2020, אבל סיים אותו בסופו של דבר כיחיד שנזרק מהטורניר. הרגע הדרמטי וחסר התקדים הזה קרה לקראת סיומה של המערכה הראשונה בשמינית הגמר מול הספרדי פאבלו קרניו בוסטה, לאחר שהסרבי המדורג 1 בעולם חבט בכדור שפגע בגרון של שופטת הקו. הטורניר עצמו הוציא הודעה לפיה דג'וקוביץ' יאבד את כל נקודות הדירוג שצבר בטורניר, יישלל ממנו כל פרס כספי שהיה אמור להרוויח מעצם העלייה לשמינית הגמר וייתכן כי יושת עליו קנס נוסף. בנוסף, הסרבי עזב את המתחם בלי להתייצב למסיבת עיתונאים, מה שצפוי לעלות לו בכמה אלפי דולרים נוספים.

דג'וקוביץ' הוא הטניסאי החמישי בהיסטוריה שמורחק מטורניר גרנד סלאם בעידן הפתוח. קדמו לו ג'ון מקנרו באליפות אוסטרליה ב-1990, קארסטן ארינס ברולאן גארוס 1995, ג'ף טרנגו בווימבלדון 1995 ושטפן קובק ברולאן גארוס 2000.

נובאק דג'וקוביץ' אחרי שחבט כדור לעבר שופטת קו. GettyImages
נובאק דג'וקוביץ' עם שופטת הקו לאחר הפגיעה/GettyImages

בזמן שהשופטת קיבלה טיפול רפואי, מנהלי התחרות ניהלו דיון סוער עם דג'וקוביץ' על המגרש ונראה היה כי הפסילה שלו קרובה. לאחר כמה דקות אכן התקבלה ההחלטה והמדורג הבכיר בטורניר, שזכה באליפות ארה"ב שלוש פעמים בעבר, הודח באופן רשמי. הטענה הייתה כי האקט של נולה היה מכוון, לאחר שלא אהב לפני כן החלטות של אותה שופטת. ולאור העובדה שלא התאוששה במהירות ונזקקה לטיפול של כמה דקות, נקבע כי אין אלא לפעול על פי החוקים המוכרים. במהלך הדיונים אמר דג'וקוביץ' כי לא מדובר בפציעה רצינית ולעג: "היא לא צריכה ללכת לבית חולים בגלל זה". לאחר מכן אמר: "אתם באמת הולכים לפסול אותי על דבר כזה? עם הקריירה שלי, גרנד סלאם, מגרש מרכזי". לארס גראף, סגן נשיא איגוד השופטים, ענה: "מילא אם היא הייתה קמה מיד".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי מדבר עם שופט אליפות ארצות הברית אחרי שנפסל. AP
ניסה להציל לעצמו את הטורניר/AP

מספר שעות לאחר התקרית, הגיב הסרבי בחשבון האינסטגרם שלו: "כל התקרית הזו הותירה אותי עצוב ומרוקן. בדקתי את שופטת הקו והיא אמרה שהיא בסדר, תודה לאל. אני מצטער מאוד שגרמתי לבלגן הזה. זו לא היתה כוונתי. אשר לפסילה, אני צריך לעבוד על האכזבה שלי ולהפוך אותה לגדילה שלי כאדם וכשחקן. אני מתנצל בפני אנשי הטורניר על התנהגותי".

דניס שפובאלוב, שבעצמו נפסל ממשחק גביע דייויס לאחר שבטעות פגע בשופט, אמר: "הייתי שם, לצערי, ואני מרגיש נורא בשבילו. אף אחד לא רוצה להיות במצב הזה, אבל תאונות קורות". סשה זברב הוסיף: "השופטים רק עושים את עבודתם. נובאק מאוד חסר מזל".

עולם הטניס רעש וגעש מהדרמה הגדולה. "הלחץ השפיע עליו", טען ג'ון מקנרו. "בין אם הוא אוהב את זה או לא, הוא הולך להיות הילד הרע לכל אורך הקריירה שלו. יהיה מעניין לראות כיצד יתמודד עם זה. זה כתם שלא יהיה קל למחוק. אני המום שהוא קיבל החלטה כל כך מטופשת בסיטואציה בה היה פייבוריט כל כך גדול בטורניר. הוא חייב לקחת אחריות. העובדה שלא הגיע למסיבת העיתונאים עוד יותר מטופשת. זה לא מספיק להתנצל בטוויטר".

טניסאי העבר טוד וודברידג' האוסטרלי הוסיף: "זה סנסציוני, זה מטורף. זה הולך לשנות את היסטוריית הענף. אנחנו הולכים לדבר על זה עכשיו במשך שבועות. זה די משנה את כל השיח על מי הגדול אי פעם מבין השלושה - דג'וקוביץ', פדרר ונדאל".

כתב "ניו יורק טיימס" בן רות'נברג טען כי האירוע אמש מייצג היטב את השנה שעברה על דג'וקוביץ', שארגן בין היתר טורניר מפוקפק ובו נדבקו מספר שחקנים בקורונה: "זו היתה עבורו שנה שבמרכזה דיון האם אדם אחראי להשלכות השליליות של ההתנהגות שלו, אפילו אם היו לו 'כוונות טובות'".

ב-USA TODAY השמיעו דברים דומים: "יכול להיות שהוא יזכה ביותר תארים מכולם, אבל הוא ייזכר הפרחחים הגדולים ביותר. בכל פעם שרוצים לראות אותו הופך להיות שגריר של המשחק ומקבל את ההערצה לה היה ראוי בשלב הזה של הקריירה, הוא חוזר להתנהל כמו ילד מפונק. הוא פשוט לא מבין".

שחקן העבר ופרשן ESPN פטריק מקנרו אמר: "הוא עושה דברים כאלה כבר שנים. כמובן שזה לא היה בכוונה, אבל הוא חייב לקחת אחריות ולשלם את המחיר. כשאתה עושה דברים כאלה אתה משלם באש, וזה קרה לו יותר מדי פעמים".

שני מקרים זכורים מן העבר בהם טניסאים בכירים פגעו בשופטים מיד עולים לראש. הראשון שבהם הוא כמובן המקרה של דניס שפובאלוב הקנדי שחבט בעצבים ובעוצמה אדירה בכדור שעף היישר לעינו של שופט הכיסא, ארנו גבאס. הוא נפסל במקום ונקנס ב-7,000 דולר. זה קרה בגביע דייויס ב-2017 במהלך המשחק שלו מול קייל אדמונד הבריטי, שהיה המשחק החמישי והמכריע בהתמודדות. שופט הכיסא אז אפילו נזקק לניתוח כדי לסדר את עינו לאחר הפגיעה.

מקרה נוסף הוא של דויד נלבנדיאן הארגנטינאי, שכבר הספיק לפרוש. בגמר טורניר קווינס בלונדון ב-2012, נלבנדיאן הוביל 6:7 (3), 4:3 מול מארין צ'יליץ' ואז בעט בשלט שהיה ליד אחד משופטי הקו, שבר אותו ופגע בשופט שהחל לדמם מהרגל. לשופט הראשי של הטורניר לא הייתה ברירה והוא פסל אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully