וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני כמו דינוזאור, מי ייפסל היום כי איבד את קור הרוח?"

8.9.2020 / 6:30

זה מה שאמר מקנרו ב-2015 כשנתבקש לשחזר את הפסילה שלו באוסטרליה 1990. חזרנו לפסילות נוספות, כמו זו של טראנגו, שטען כי השופט התרברב בפני נשים שהוא מיודד עם שחקני צמרת כי "הוא נותן להם לנצח" ואשתו סטרה לשופט

נובאק דג'וקוביץ' הורחק והודח מאליפות ארה"ב/וידאו: רויטרס, עריכה: ניר חן

לרגל הפסילה של נובאק דג'וקוביץ' באליפות ארצות הברית, החלטנו להכין לכם רשימה של פסילות טניס מהעבר

ההשתוללות של ניק קיריוס

ניק קיריוס בטורניר רומא 2019

כצפוי האוסטרלי מככב ברשימה הזו. קיריוס השליך כיסא במהלך המשחק מול קספר רוד הנורבגי, שחגג את הניצחון בצורה מופגנת ואמר: "שמחתי מהניצחון וקיבלתי 90 נקודות דירוג ו-50 אלף דולר, אז שלא אחגוג? בעיה שלו שהוא אידיוט". קיריוס כמובן הגיב בטוויטר וכתב: "היי קספר רוד, בפעם הבאה שיש לך משהו לומר אעריך מאוד אם תגיד לי את זה בפנים ואני בטוח שלא תקשקש כל כך הרבה אחרי זה. עד אז תמיד אעדיף לצפות בצבע מתייבש על הקיר מאשר לצפות בך משחק טניס, זה משעמם בטירוף. אני מבין למה אתה מדבר עליי כל הזמן כי אנשים אפילו לא יודעים שאתה משחק טניס".

שופט הטניס ארנו גבאס אחרי שנפגע על ידי כדור שנחבט מהטניסאי דניס שפובאלוב. GettyImages
ארנו גבאס אחרי שחטף את הכדור משפובאלוב/GettyImages

דניס שפובאלוב בגביע דייויס 2017

גם מקרה מפורסם מאוד. הקנדי התעצבן וחבט בכדור בעצבים בשיא העוצמה. זה הלך היישר לעינו של שופט הכיסא האומלל ארנו גבאס, שנפצע בצורה קשה, פונה לבית החולים באוטווה ונאלץ לעבור ניתוח בעינו בשל החבטה. "הניתוח עבר בהצלחה ועכשיו אני רוצה להתרכז בהחלמה כדי שאוכל לחזור לשפוט", אמר אז גבאס, "אני רוצה להודות לכולם גם על כל ההודעות שקיבלתי מכל העולם".

רגלו של שופט קו אחרי שדויד נלבנדיאן בעט בשלט. GettyImages
הרגל של השופט האומלל שלרוע המזל היה במשחק של נלבנדיאן/GettyImages

דויד נלבנדיאן בקווינס 2012

הארגנטינאי "הצליח" לפוצץ את הגמר מול מארין צ'יליץ' דווקא כשהוביל 6:7 (3), 4:3. נלבנדיאן רץ ותוך כדי תנופה בעט בשלט שהוצב ליד שופט הקו אנדרו מקדגאל ופצע אותו כשהוא מדמם מרגלו. צ'יליץ' קיבל את הניצחון והארגנטינאי אמר: "אני מצטער מאוד, לפעמים אתה מתוסכל במגרש. זה רגע קשה ומאכזב מבחינתי לסיים גמר בצורה כזו, אבל לפעמים אנחנו מרגישים כל כך הרבה לחץ כי אנחנו משחקים בכל כך הרבה טורנירים. טעיתי, כולם טועים". נלבנדיאן איבד את 44,945 היורו שהיה אמור להרוויח לכל הפחות על הגעה לגמר ובנוסף נקנס ב-10,000 דולר.

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית מתווכחת עם שופטת באליפות ארצות הברית 2009. GettyImages
"נשבעת באלוהים שאני אקח את הכדור המזוין הזה ואדחוף לך אותו לתוך הגרון המזוין שלך". סרינה וויליאמס/GettyImages

סרינה וויליאמס באליפות ארה"ב 2009

האמריקאית הייתה בפיגור 6:4, 6:5 ו-40:15 מול קים קלייסטרס בחצי הגמר בניו יורק אחרי ששופטת הקו פסקה שעברה את קו ההגשה לפני ההגשה (פסול פסע). סרינה התחיל להשתולל ולצעוק את שופט הקו, שרצה לדווח על המקרה לשופטת הכיסא כשלפי הדיווחים היא אמרה לה: "נשבעת באלוהים שאני אקח את הכדור המזוין ואדחוף אותו לתוך הגרון המזוין שלך". וויליאמס נענשה חוץ מההפסד גם בקנס של 10,500 דולר וגם הפרס הכספי של 350 אלף דולר נשלל ממנה כשהיא מוסיפה עוד 500 דולר על שבירת מחבט מתחילת המשחק.

שטפן קובק טניסאי אוסטרי. AP
שיאן הפסילות. קובק/AP

שטפן קובק בטורניר מץ 2007

הטניסאי האוסטרי הצבעוני נזרק מהטורניר בצרפת אחרי שהוביל 7:5, 6:7, 2:4 מול סבסטיאן גרוז'אן. קובק התעצבן כשיריבו הצרפתי מחה נגד קריאה של שופט קו ושופט הכיסא רצה שגרוז'אן יחזור על הנקודה. קובק לא התרצה ודרש לקרוא למשקיף של הטורניר. השניים החלו להתווכח עד שקובק קילל אותו ונזרק מהטורניר. ב-2000 קובק נזרק מרולאן גארוס אחרי שהשליך את המחבט שלו על מביא כדורים.

אנסטסיה רודיונובה טניסאית רוסייה. AP
רודיונובה טוענת שלא חבטה את הכדור על שלושת הצופים, אלא על הלוח/AP

ארינה רודיונובה בטורניר סינסינטי 2007

הרוסייה נפסלה בפיגור 4:6, 6:4, 1:0 מול אנג'ליק קרבר בסיבוב הראשון בשל "התנהגות בלתי ספורטיבית. כמו דג'וקוביץ', גם רודיונובה חבטה כדור לעבר אנשים, אבל היא עשתה את זה לעבר שלושה צופים ביציע. "אני בהלם", אמרה אז רודיונובה שלא פגעה בהם, "אני עדיין לא מבינה למה נפסלתי ואני כועסת מאוד. לא ראיתי מעולם מישהו נפסל במצב כזה. לא קיבלתי אזהרה ולא העפתי את הכדור לעבר מישהו, לא קיללתי אף אחד ולא זרקתי את המחבט שלי. פגעתי במרכז שלט הפרסומת. אם אתם מפחדים מהכדור אל תשבו בשורה הראשונה". אגב רודיונובה התלוננה עוד לפני כן על אותם אנשים ביציע.

אירינה ספירלאה טניסאית רומנייה. AP
"את חייבת להיות משוגעת כדי לבזבז כל כך הרבה שעות באימוני חבטות בכדור קטן ואז להיות תחת אור הזרקורים ולחבוט בכדור מול מישהי, אפילו אם היא חברה שלך, את חייבת לשנוא אותה במגרש. זה לא שאני משוגעת ברמה של אשפוז, אבל כן טניס הופך אותך לקצת משוגעת". ספירלאה/AP

אירינה ספירלאה בטורניר פאלרמו 1996

הרומנייה הפכה לטניסאית הראשונה בהיסטוריה מסבב הנשים שנפסלת אחרי שקיללה שופטת בטורניר באיטליה. לזכותה של ספירלאה, שגם זכתה בטורניר הזה פעמיים, היא לפחות הקפידה לקלל באיטלקית ונקנסה ב-15 אלף דולר. "הגעתי לטורניר במצב רוח רע", הסבירה אחר כך, "במגרש כולם קצת משוגעים. את חייבת להיות משוגעת כדי לבזבז כל כך הרבה שעות באימוני חבטות בכדור קטן ואז להיות תחת אור הזרקורים ולחבוט בכדור מול מישהי, אפילו אם היא חברה שלך, את חייבת לשנוא אותה במגרש. זה לא שאני משוגעת ברמה של אשפוז, אבל כן טניס הופך אותך לקצת משוגעת".

קארסטן ארינס טניסאי עבר אגדי גרמני. AP
פספוס שעלה לו ביוקר. ארינס/AP

קארסטן ארינס ברולאן גארוס 1995

הטניסאי הגרמני, שהפך לאחר מכן גם לקפטן נבחרת הדייויס של גרמניה, נפסל באליפות צרפת הפתוחה. זה קרה אחרי שהפסיד את המערכה השנייה לברט סטיבן מניו זילנד והשליך בעצבים את המחבט שלו לעבר הרשת מקו הבסיס. הוא קיבל אזהרה משופט הכיסא, אבל אסף את המחבט והשליך אותו לעבר הספסל שלו. הוא קצת פספס ופגע בשופט קו ברגלו. השופט הראשי של הטורניר הוזעק אל המקום ופסל אותו.

ג'ף טראנגו טניסאי אמריקאי. GettyImages
ארז את החפצים וירד מהמגרש. טראנגו/GettyImages

ג'ף טראנגו בווימבלדון 1995

הטניסאי האמריקאי, שדורג באותו זמן במקום ה-80 בעולם, יצר סקנדל גדול כשהפך לשחקן הראשון אי פעם שעוזב בעצמו משחק. טראנגו התחיל להשתולל אחרי קריאה של השופט ואז צעק למישהו בקהל "סתום את הפה". בשלה הזה השופט העניק לו אזהרה. טראנגו אמר לו "על סתום את הפה אתה נותן לי אזהרה? אתה השופט הכי מושחת בסבב". השופט הצרפתי ברונו רבו כמובן נתן לו עוד אזהרה ועונש של נקודה. זה הספיק לטראנגו, שארז את התיק וירד מהמגרש במהלך המשחק מול אלכסנדר מרונץ הגרמני, שהוביל 6:7 (6), 1:3. אם זה לא הספיק, אז אשתו של טראנגו בנדיקט, נתקלה בשופט הצרפתי באחת הסמטאות של מועדון אול אינגלנד, צעקה עליו וסטרה לו. "אם ג'ף היה סוטר לו, היו מעיפים אותו מהסבב, אז אני עשיתי את זה. מישהו היה צריך להגן עליו". טראנגו אמר: "אני שמח שהיא עשתה את זה בלי להתייעץ איתי". טראנגו אפילו טען ששתי נשים בטורניר טולוז סיפרו לו שבאוקטובר 1993 רבו שתה איתן כמה דרינקים במתחם והתרברב בפניהן שהוא חבר טוב של שחקני צמרת כי הוא נותן להם משחקים.

ג'ון מקנרו טניסאי אמריקאי באליפות אוסטרליה 1990. GettyImages
"אני כמו דינוזאור". מקנרו/GettyImages

ג'ון מקנרו באליפות אוסטרליה 1990

הטניסאי האמריקאי היה ידוע כפה הגדול בעולם הטניס ובעל פתיל קצר. באליפות אוסטרליה הוא נזרק אחרי שכדרר בצורה מאיימת ומתריסה את הכדור מול הפנים של שופטת הקו וקיבל אזהרה. הוא שבר מחבט וקיבל אזהרה נוספת ולאחר מכן קילל את השופט ואת המשקיף וקיבל אזהרה שלישית והרחקה מול מיקאל פרנפורס השבדי. "הגעתי לקצה הרבה פעמים, אז אני מניח שלמרות שאני מרגיש שלא הייתי צריך להיות מורחק, כנראה שהיו מקרים רבים בהם כן הייתי צריך להיות מורחק ולא הורחקתי", נזכר מקנרו ב-2015, "אני כמו דינוזאור, מי לעזאזל הולך להיפסל היום כי הוא איבד את קור הרוח שלו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully