וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה שוב סוערת: "ליאונל מסי הודיע שהוא רוצה לעזוב את הקבוצה, ועכשיו"

עודכן לאחרונה: 16.8.2020 / 22:57

אחרי ההשפלה מול באיירן מינכן, דיווחים טוענים שמסי לא מאמין בקבוצה או בהנהלה ורוצה לעזוב כבר הקיץ. קומאן ופוצ'טינו מועמדים להחליף את סטיין, הקרבות על הנשיאות נמשכים, בקטלוניה טוענים: רק 4 שחקנים בטוחים בסגל. קאפלו חשף: להנהלה הזאת אין מושג

שחקני באיירן מינכן מתכוננים לחצי גמר ליגת האלופות יום לאחר ה-2:8 הגדול על ברצלונה/חשבון הטוויטר של באיירן מינכן

האם ליאונל מסי יעזוב את ברצלונה? בתקשורת חלוקים. כבר תקופה ארוכה שבין מסי להנהלה יש חוסר אמון, כשהכוכב הארגנטינאי כבר יצא נגד המנהל הטכני אריק אבידל וביקר את הנשיא ג'וזפ מריה ברתומאו, אבל ייתכן שהתבוסה 8:2 לבאיירן מינכן ברבע גמר ליגת האלופות גרמה גם לפרעוש לאבד תקווה. על פי העיתונאי מרסלו בשלר, שחשף לראשונה את המעבר של ניימאר מברצלונה לפריס סן ז'רמן: "ליאו מסי רוצה לעזוב את ברצלונה, ועכשיו, באופן מיידי. לא בשנה הבאה, שבה נגמר חוזהו, אלא כעת". על פי הדיווח, "מסי מעולם לא הרגיש כל כך מרוחק מברצלונה, ואין לו שום אמונה בהנהלה וביכולת שלה לשקם את הקבוצה", והוא יישאר רק אם יראה מהפכה אמיתית. עוד נטען שמסי כבר הודיע לקבוצה על כוונתו לעזוב, וש"בכיר בברצלונה טוען שהוא מעולם לא ראה את מסי נחוש ככה לעזוב".

ב"ספורט" הקטלאני טוענים שבברצלונה מכחישים את הדיווח. הם מזכירים שלמסי היה סעיף בחוזה שבו הוא יכול להודיע לברצלונה שהוא עוזב עד ה-30 במאי 2020, ובכך להשתחרר בחינם. אבל מאחר שהוא לא ניצל את הסעיף, החוזה שלו הוארך אוטומטית עד קיץ 2021, ורק אז יהפוך לשחקן חופשי, אבל בינתיים סעיף השחרור שלו עומד על 700 מיליון יורו.

על פי דיווחים נוספים בקטלוניה, ההערכה היא שעל אף ההתעניינות של מנצ'סטר סיטי בליאו מסי, שעל פי דיווחים גם גילה עניין במעבר אפשרי לאינטר - הוא לא באמת רוצה לעזוב את הקבוצה שבה שיחק כל הקריירה ומחכה לראות אילו שינויים ייעשו. מסי, שבוודאי ישמח לגלות שבנוסף למאמן קיקה סטיין גם אריק אבידל צפוי להיות מפוטר ביממה הקרובה (על רקע המתיחות ביניהם), יצא לחופשה, ושלא כהרגלו, בחר הפעם בנופש לא על שפת הים על מנת להתרחק מהתקשורת ומהפפראצי. גם ג'ורדי אלבה ולואיס סוארס, שעל פי ההערכות מוזכרים כמועמדים לעזוב, יצאו לחופשה עם מסי במקום מרוחק על מנת "לחמוק מהפפראצי".

מי יהיה מאמן ברצלונה במקום קיקה סטיין? בקטלוניה יש תמימות דעים עו העובדה שהמועדון עומד להודיע בימים הקרובים על פיטוריו של המאמן בעקבות התבוסה 8:2 לבאיירן מינכן בליגת האלופות, השאלה היא מי יחליף אותו.

העיתונאי סיד לאו דיווח ב"גרדיאן" כי מאוריסיו פוצ'טינו הוא המועמד המוביל לאימון ברצלונה, כשההחלטה צפויה להתקבל במועצת המנהלים של ברצלונה, והיא תהיה רק החלטה ראשונה מבין רבות, בדרך לשינויים רבים בקבוצה. מנגד, גם ב"מונדו דפורטיבו" וגם ברדיו קטלוניה מדווחים שרונלד קומאן הוא המועמד המוביל, כשהשינוי מבחינת ההולנדי (גיבור הזכייה הראשונה של בארסה בליגת האלופות ב-1992) היא העובדה שהפעם הוא מוכן לעזוב את נבחרת הולנד עבור המשרה, דבר שסירב לעשות בעבר. בברצלונה מאמינים שקומאן הוא דמות שיכולה לעשות את השינוי בקבוצה, לשקם אותה ולייצר באז חדש עם האוהדים המיואשים.

הבעיה היא שקומאן, שעזב היום את ברצלונה במטוס פרטי אחרי ששהה בה בימים האחרונים, כבר סיפר בראיון ארוך השנה על השינויים העמוקים שברצלונה חייבת לעשות על מנת להחזיר את כוח ההרתעה שלה. במועדון מקווים שדמות חזקה כמוהו תוביל את השינוי, אבל קומאן עצמו יודע שמי שימנה אותו עכשיו, לא בטוח שיישאר, וחילופי ההנהלות מרמזים על חוסר יציבות.

עוד בוואלה!

ליאונל מסי לפני חודש: "לאנשים פה נגמרת הסבלנות, ובצדק"

לכתבה המלאה
רונלד קומאן מאמן אברטון. רויטרס
הפעם יסכים? קומאן/רויטרס

מנגד, פוצ'טינו הארגנטינאי נפגש עם נשיא ברצלונה ג'וספ מריה ברתומאו לארוחת ערב בשבוע שעבר, כך דווח בספרד, ופוצ'טינו כזכור כבר ניסה להתנער מההערות שלו נגד בארסה בעבר וחזר בו מההצהרות ש"יעדיף ללכת לחווה שלו בארגנטינה מאשר לאמן את ברצלונה", לאור העובדה שהיה הסמל הכי גדול של יריבתה הגדולה אספניול. רבים בברצלונה מסתייגים מהמינוי של פוצ'טינו, יש לציין, לאור העובדה שהיה יריב מושבע של הקבוצה. עם זאת, נראה כי הוא המועמד המועדף של ברתומאו.

בחודש ינואר ברצלונה כבר שוחחה עם פוצ'טינו, כמו גם עם קומאן ותיירי הנרי, אך בסופו של דבר החליטה למנות את קיקה סטיין במקום ארנסו ואלוורדה שפוטר. בשלב הזה ההנהלה כבר נדחתה על ידי שחקן העבר צ'אבי, שהחליט להאריך את חוזהו בקבוצתו הקטארית אל סאאד, ולמעשה קשר את עתידו לויקטור פונט, יריבו של ברתומאו במירוץ לנשיאות הקבוצה. ברתומאו תחת לחץ גדול להתפטר, כשעל הפרק עולה האפשרות להקדים את הבחירות לנשיאות. בשבוע שעבר ברתומאו התעקש כי סטיין יישאר לעונה הבאה, אבל אחרי התבוסה הבהיר כי חלק מההחלטות התקבלו לפני ההשפלה, ורמז שאולי הן ישתנו.

פאביו קאפלו כמאמן ריאל מדריד 2007. GettyImages
אין דרך להנהלה. קאפלו/GettyImages

כך או כך מה שבעיקר מטריד את ברצלונה בימים אלה זה הקרב על הנשיאות, וקריאת התיגר על ברתומאו, בניסיון להקדים את הבחירות ולהדיחו. הבעיה היא שעל פי החוקה, ברתומאו לא יכול להקדים את הבחירות - אם הוא לא מתפטר לפני כן. היום צפוי להיערך דיון חירום בשידור טלוויזיוני בהשתתפות המץמודדים לנשיאות ויקטור פונט, אמילי רוסו וטוני פריישה, שכמובן קוראים לברתומאו להתפטר. ייתכן שהמועמדים אף יחלו ליזום הצבעת אי אמון בנשיא, אם לא יקבלו תשובה מספקת.

עוד מדווחים ב"ספורט" שברצלונה מתכננת מהפכה גדולה בסגל - ומלבד לטר סטגן, לנגלה, דה יונג ומסי, הקבוצה תסכים לשמוע הצעות על כל אחד מהשחקנים. ב"מונדו" נטען כי "הקבוצה רוצה לדלל את הסגל, ואם לואיס סוארס, איוון ראקיטיץ', ג'ורדי אלבה, סמואל אומטיטי או עוסמאן דמבלה יקבלו הצעות - המועדון ישקול לשחרר אותם".

על רקע ההדים לתבוסה, שוער ברצלונה מארק אנדרה טר סטגן צייץ על המשחק: "זמנים קשים מאוד. קולרס, אני מצטער מאוד על מה שקרה, אני מאוכזב. אני לא רוצה לחפש תירוצים, כי אין. אנחנו בהחלט זקוקים לשינוי". לותר מתיאוס, שחקן העבר הגרמני, אמר על ברצלונה: "כאב לי לראות אותה ככה, את הקבוצה שריגשה את כולנו במשך הרבה שנים, שנראית ככה... חשבתי שבאיירן פייבוריטית אבל לא עד כדי כך, פער של שישה שערים משקף היטב את הפער בין הקבוצות על המגרש. לא מספיק כעת לברצלונה להחליף מאמן, הם צריכים שחקנים חדשים ואני לא חושב שהם במצב שבו הם יכולים להשקיע הרבה כסף כפי שעשו בעבר".

פאביו קאפלו המחיש את חוסר הארגון בברצלונה, כשחשף שיחות שלו עם חברו אריידו בראיידה, יועץ טכני לשעבר של ברצלונה במשך ארבע עונות (2015 עד 2019). לדברי קאפלו, "בראיידה אמר לי שבברצלונה אין מושג או דרך ברורה כשהם מחליטים איזה שחקן להחתים או לצרף. אין מחשבה מוקדמת או אסטרטגיה. הוא עבד שם הרבה זמן, וחשש שמשהו רע עומד לקרות. הוא טען שבכל 35 השנים בקריירה שלו הוא לא ראה דבר כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully