וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין לאציו למכבי תל אביב: ליגת האלופות 2020/21, תמונת מצב

הקבוצה מבירת איטליה חגגה חזרה לשלב הבתים של ליגת האלופות אחרי 13 שנים, אבל תרחיש אחד יכול להוציא אותה משם. ואיך ישפיעו ההכרעות באירופה העונה על הדרך של האלופה הישראלית בעונה הבאה? ומי היריבות האפשריות לאור כל השינויים וההכתרות?

בווידאו: אימון פתיחת העונה של מכבי תל אביב/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

ניצחונה של לאציו בחמישי בערב, שהבטיח לה את המקום בין ארבע הראשונות בליגה האיטלקית, השלים כמעט סופית את תמונת העולות האוטומטיות לשלב הבתים של ליגת האלופות מודל 2020/21. שני המקומות הפנויים שמורים למדורגות השלישית והרביעית בפרמיירליג, במאבק שיוכרע בראשון בין צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד ולסטר סיטי.

העולות עד כה לשלב הבתים:

ריאל מדריד, ברצלונה, אתלטיקו מדריד, סביליה, ליברפול, מנצ'סטר סיטי, יובנטוס, אטאלנטה, אינטר, לאציו, באיירן מינכן, בורוסיה דורטמונד, ר.ב. לייפציג, בורוסיה מנשנגלדבאך, פריז סן ז'רמן, מארסיי, זניט סנט פטרסבורג, לוקומוטיב מוסקבה, פורטו, קלאב ברוז', שחטאר דונייצק, איסטנבול בשאקשהיר.

שחקן לאציו צ'ירו אימובילה. רויטרס
יקווה שהיריבה רומא תודח ואז גם הסכנה הקלושה הזו תחלוף. צ'ירו אימובילה/רויטרס

אבל למרות החגיגות של לאציו, יש תסריט אחד שעוד עלול למנוע ממנה את החזרה לשלב הבתים אחרי 13 שנה. זה יקרה אם היא (או אינטר או אטאלנטה) תסיים במקום הרביעי, ולאחר מכן נאפולי תזכה בליגת האלופות ורומא בליגה האירופית. במצב כזה, שתיהן תקבלנה כרטיס אוטומטי לשלב הבתים של המפעל הבכיר, בעוד הרביעית בסרייה A תצטרך להסתפק בליגה האירופית.

עוד אחת שלא תרצה לראות את נאפולי מדהימה את ברצלונה ועושה את כל הדרך לזכייה היסטורית, היא אייאקס. הקבוצה מאמסטרדם אמנם לא הוכרזה כאלופת הולנד בעונה שהופסקה בעקבות משבר הקורונה, אבל המקום הראשון הקנה לה את הכרטיס לפלייאוף האלופות, שיהפוך לכניסה אוטומטית לשלב הבתים כל עוד הזוכה תהיה אחת שכבר הבטיחה מקום דרך הליגה. זאת אומרת: ריאל מדריד, ברצלונה, פ.ס.ז', באיירן וכל האחרות - טוב לאייאקס; נאפולי וליון - רע לאייאקס.

ראן הצרפתית, שסיימה במקום השלישי בליג 1 ותשתתף לראשונה במפעל, תוכל גם היא לקבל כרטיס אוטומטי לשלב הבתים של ליגת האלופות. זה יקרה אם הזוכה בליגה האירופית תהיה קבוצה שהבטיחה מקום בליגת האלופות דרך הליגה שלה. מבין הקבוצות שעדיין מתמודדות על התואר, מדובר באינטר, סביליה, שחטאר דונייצק, איסטנבול בשאקשהיר (הופעה היסטורית אחרי אליפות ראשונה בטורקיה) ומנצ'סטר יונייטד (אם תהיה בין ארבע הראשונות בפרמיירליג). זוכה אחרת, למשל באייר לברקוזן, רומא או וולבס, תשאיר את ראן בסיבוב השלישי של המוקדמות.

לאור המשבר העולמי שהוביל לדחיית כל האירועים ובהם גם משחקי הנוקאאוט של ליגת האלופות, שלב הבתים של העונה הבאה יתחיל רק ב-20 באוקטובר. ההגרלה תהיה ב-1 באוקטובר באתונה.

שחקני אייאקס אחרי ההדחה מליגת האלופות. רויטרס
סיכוי גבוה מאוד שלא יצטרכו להיאבק על המקום. שחקני אייאקס/רויטרס

עוד לפני כן יהיו שלבי המוקדמות, כאשר מכבי תל אביב תהיה מדורגת לפחות בשני הסיבובים הראשונים. האלופה הישראלית מחכה להגרלה שתהיה ב-9 באוגוסט, ובה תגלה מי תהיה היריבה שלה במשחק אחד (בית או חוץ) 10 ימים לאחר מכן.

אחרי שהוכתרו אלופות נוספות ולאור השינויים בדירוגים, האופציה הכי מסוכנת כרגע היא יורגודן, אלופת שבדיה שנמצאת בפעילות בליגה שלה. יתר האפשרויות (לפני ההגרלה כמובן ייערך צמצום לחמש או שש יריבות):

פולה אש (לוקמסבורג)

בודוצ'נוסט (מונטנגרו)

פלורה טאלין (אסטוניה)

דינמו ברסט (בלארוס)

ריגה FC (לטביה)

קונאס קוואי נומדס (ויילס)

KI קלאקסביק (איי פארו)

יורופה (גיברלטר)

צלייה (סלובניה)

אררט-ארמניה (ארמניה)

קופס (פינלנד)

רייקיאוויק (איסלנד)

טיראנה (אלבניה)

סילקס (צפון מקדוניה)

פלוריאנה (מלטה)

עולה מהמוקדמות

שחקני מכבי תל אביב בכדורגל חוגגים אליפות. דני מרון
סודובה יכולה להגיע בסיבוב השני. שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

בסיבוב השני תוכל מכבי תל אביב לפגוש יריבות מהעבר הקרוב, דוגמת סודובה הליטאית, פרנצווארוש ההונגרית, דאנדוק האירית או קלוז' הרומנית (אם תעקוף את אוניברסיטטה קראיובה ותזכה באליפות). אופציות נוספות, אם הן תעבורנה את הסיבוב הראשון: שריף טירספול ממולדובה, סלובן ברטיסלבה מסלובקיה וגם אומוניה ניקוסיה.

גם כאן יכולה להיות השפעה למתרחש בשלבי ההכרעה של ליגת האלופות 2019/20. אם ליון ונאפולי מודחות בגומלין שמינית הגמר, שייערך עוד לפני ההגרלות הראשונות של 2020/21, אזי אומוניה ניקוסיה והכוכב האדום בלגרד מתקדמות אוטומטית לסיבוב השני, דינמו זאגרב לסיבוב השלישי וסלביה פראג תוקפץ לפלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully