וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסר קריות: סיכום היומיים הבעייתיים של מכבי תל אביב ומכבי חיפה

12.6.2020 / 16:00

ייתכן שהכדורגלנים מפרשת הקטינות יזוכו משפטית, אבל ברמה המוסרית הכתם ילווה אותם מקרית שלום לכל מקום שיילכו ומכבי תל אביב תצטרך למצוא פיתרון. ירדן שועה שוב בוחן את מכבי חיפה, ומי יודע כמה סבלנות יש לה. דוד רוזנטל מסכם יומיים לא מחמיאים לכדורגל הישראלי

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ניב אהרונסון

מתישהו, יש להניח שממש בקרוב, נדע על התפתחויות חדשות בפרשת הכדורגלנים והקטינות. בגזרה המשפטית החלה מלחמת הגרסאות. אם הנערות אכן זייפו תעודות זהות כפי שגורסים עורכי דינם, הסבירות, לדעת בקיאים בתחום, שהשחקנים ייצאו מהאירוע ללא עונש היא גבוהה. עם זאת, אם יתגלו ממצאים אחרים, הם עלולים להיכנס לצרה גדולה מאוד.

מסע השיימינג נגד הקטינות כבר נפתח ועלול להתרחב, כי במרחב הציבורי של ימינו אין רחמים. חשוב מאוד לזכור את השורה התחתונה והצועקת: בסופו של דבר, האחריות היא של השחקנים בלבד. הנערות חיפשו ריגוש וזה אולי לא תקין, אבל הן עדיין נערות. השחקנים הם בגירים שעברו דבר או שניים בחיים, שהיו עדים לשערוריות ועדיין לא למדו כלום מניסיון העבר. הכתם המוסרי סביב המעשה לא יימחה, יהיו תוצאותיו המשפטיות אשר יהיו.

מתחם האימונים של מכבי תל אביב, קרית שלום. ראובן קסטרו
מי שיצטרך לנקות מאחוריהם הוא המועדון. הכניסה למתחם האימונים בקרית שלום/ראובן קסטרו

"אנחנו צריכים להודות לקורונה", אמר לי ביום חמישי שחקן במכבי תל אביב, "יש לנו עכשיו הפועל באר שבע ואז שני דרבים רצופים. אתה קולט מה היה קורה אם היה מגיע קהל?" הדברים נאמרו בחצי הלצה, אבל היה בהם שמץ גדול של רצינות. מכבי תל אביב בוודאי לא הייתה צריכה את הפסטיבל הזה עכשיו. העונה שלה הלכה לכיוון הנכון, ובהיעדר תקלות מיותרות היא הייתה אמורה לחגוג מתישהו בשבועיים הקרובים אליפות ולפנות את המחשבות לעונה הבאה.

הסיטואציה הזאת היא עוד מעמסה על אתגר לא פשוט שמחכה לאלופה, המכהנת ושבדרך, במהלך הקיץ. למכבי תל אביב אין מנכ"ל ונכון לעכשיו גם אין לה מאמן לעונה הקרובה. אין גם יותר מדי זמן לבניית הסגל ולמציאת זרים. אם השחקנים ינוקו ברמה החוקית, הם קרוב לוודאי יישארו בקבוצה, אבל הצל שלהם יילך יחד איתם לכל מקום. הדבר האחרון שהמועדון היה צריך הוא התעסקות בעניינים כאלה. משפט ישן נושן אומר ש"חכם לא נכנס למקומות שפיקח יודע לצאת מהם". מכבי תל אביב תצטרך כעת להיות בעל כורחה הפיקח, כי שני השחקנים שלה לא, והם בוודאי לא יהיו אלה שיוציאו אותה מהבוץ הזה.

עוד בוואלה!

פרשת המין של שחקני מכבי תל אביב: "הסקנדל מדיר שינה מעיניו של איביץ'"

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גם אם השחקנים ייצאו זכאים משפטית, הכתם המוסרי לא יימחה. משמאל: תעודות הזהות המזויפות, לכאורה, שמשמשות כבסיס לטענות של השחקנים כי חשבו שהן בגירות/ברני ארדוב

ולהבדיל, יש לנו את הפרשייה החדשה של ירדן שועה. מהרגע שהוכרזה חזרת ליגת העל בתנאים המגבילים, היה ברור לכולם ששחקנים ייתפסו על הפרת בידוד. לפני שועה נתפסו שחקנים וגם אחריו. הבוקר צולם אמארה סטודמאייר במרכז קניות ומכבי תל אביב נקנסה ב-30 אלף שקל, כמו מכבי חיפה אתמול וכמו מקרים קודמים.

תגובת המועדון לא איחרה להגיע: "אמארה סטודמאייר הוא אב חד הורי המתגורר עם בנו. ראינו את התמונות שבהן הוא נראה עורך קניות במרכז הקניות הצמוד למקום מגוריו עם מסיכה על פניו. על פי ההנחיות אסור לאמארה להסתובב בחוץ ולערוך קניות ומדובר בהפרת ההנחיות. השחקנים חייבים לעמוד בכללים שנקבעו והמועדון רואה בחומרה כל הפרת הנחייה. חייבים לעמוד בכללים, נקודה".

איני זוכר הרבה מקרים של הודעה כל כך פאסיב-אגרסיב מצד מועדון, אבל יש בטון הזה צדק מסוים. למכבי תל אביב היה חשוב להדגיש את נסיבות המקרה, גם אם החוק היבש לא לטובתה וגם אם היא נקנסה בצדק. דומה שגם התפישה הציבורית היא כזאת: אם נתפסת מפר בידוד, עדיף שזה יקרה כשאתה הולך להביא אוכל לילדים ולא במסיבת בריכה.

שחקני מכבי תל אביב מול ירדן שועה. דני מרון (מכבי תל אביב) ו-וואטסאפ (ירדן שועה), עיבוד תמונה
עוד הפרה. ירדן שועה/עיבוד תמונה, דני מרון (מכבי תל אביב) ו-וואטסאפ (ירדן שועה)

בואו נשים את הדברים על השולחן: כמעט כולם מפרים בידוד, משום שאין אפשרות מעשית לעמוד בתנאים שהציב משרד הבריאות לשחקני ליגות הכדורגל והכדורסל. מכירים את הטיעון של "הוא מרוויח X אלפי דולרים בחודש, שיישאר בבית"? הוא לא תקף, משום שמאחורי ארגזי הכסף של השחקנים הללו עומדים אנשים. הם רוצים את חופש התנועה, מחיר ההסתגרות כבד עליהם. אל תטעו, אין פה מתן הצדקה להפרות, זה פשוט כורח המציאות.

בניגוד לסטודמאייר, הסיפור עם שועה נראה רע מהמון בחינות. קודם כל, כי הוא שועה. אם הייתם צריכים להמר מי השחקן שייתפס מפר בידוד במסיבה, רוב הסיכויים שהוא זה שהיה עולה בגורל. הצילום הזה, בתוך המון אנושי עם חיוך שמובלט על ידי קרני השמש, פשוט לא בא טוב לאף אחד. בניגוד לפפראצי רנדומלי של שחקנים שעומדים בקרן הרחוב ומדברים או של בחור שבודק נעליים בחנות, לתמונה הזאת היה המון כוח. בהזדמנות זאת יש גם לברך את כתב ערוץ הספורט יגאל גולדשטיין, שקיבל שיחת איומים מאדם שעושה שימוש יתר במילים "אחי" ו"תכבד", ופרסם את התמונה למרות חוסר הנעימות מהדיאלוג.

שחקן מכבי תל אביב אמארה סטודמאייר. ברני ארדוב
הפרה הגיונית יותר לפחות בתודעה. סטודמאייר/ברני ארדוב

שועה עלה למכבי חיפה 1.4 מיליון יורו, אליהם נוספה אתמול גם ריבית של 30 אלף שקל. כאן עולה השאלה איך זה הגיע למצב הזה, מדוע מכבי חיפה מוצאת את עצמה עוטפת בצמר גפן פעם אחר פעם את הילד הרע שמסרב לסדר את הראש. אפשר לטעון שהטיפול המקצועי בו לא היה נכון, שהוא היה צריך לקבל יותר קרדיט ממרקו בלבול ושלו היה משחק הדברים היו מסתדרים מעצמם. שועה מגלה שהמערכת נלחמת בו מהרגע שהגיע והולך למקום שבו הכי קל לו - שבירת המוסכמות.

גם אם הטיעון הזה לגיטימי, הרי שלהבדיל מנסיבות המקרה במכבי תל אביב אבל עם מהות דומה, בסופו של דבר עולה עניין האחריות האישית. כאן שועה כשל פעם אחר פעם בקריירה הקצרה במכבי חיפה - האישיות שלו בעייתית, הוא מפר סדרתי של אתיקה ושל חוקי מועדון והוא פשוט לא מצליח להוכיח שהוא יכול להתיישר. תג המחיר ששולם עליו מחייב את מכבי חיפה להיות סבלנית, לנהוג באיפוק ולספוג. כמה כוח עוד יש לה לעשות את זה? כנראה שבקרוב נגלה שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully