וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיר זז במגרש: השיפור של דן גלזר במכבי תל אביב והיעד הבא

3.6.2020 / 14:30

הוא דומיננטי יותר ויותר, משפר את הנתונים ללא הרף, ומצבה של מכבי חיפה הפך את תפקידו במשחק העונה למשמעותי מתמיד. המחסל של איביץ', שהרוויח ביושר את הכינוי שבכותרת, רוצה להבטיח עוד אליפות ולהוכיח שהוא מוכן למעבר לאירופה, בזמן שהדור הבא במשפחה כבר ממתין לתורו

האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: ולאדן איביץ' ואיתי שכטר אחרי הניצחון על הפועל חיפה

הם מכנים אותו במכבי תל אביב: "קיר זז במגרש". אחד שהוא יותר מאחד. שקשה לעבור אותו, שהוא יורד לך לנשמה, מציק ומשבש. לדן גלזר לקח קצת זמן לקבע את מעמדו כבאנקר במכבי תל אביב, אבל היום הוא גם באנקר וגם בונקר. מול הפועל חיפה בשבת האחרונה הוא היה הכי טוב על המגרש. מתן חוזז הפתיע והיה אחראי על השער הראשון, אבל אחרי שגלזר הבין שההגנה שלו קצת חלודה כי היתה חסרה את איתן טיבי, הוא נכנס עוד יותר למשחק ולחיים סילבס כבר היה קשה להגיע לקו ה-16 של האלופה.

דן גלזר הוא השחקן הכי חשוב של מכבי תל אביב הערב למשחק שהיה אמור להיות משחק העונה, אבל הפך למשחק ההזדמנות האחרונה של מרקו בלבול. במכבי תל אביב העריכו השבוע שמכבי חיפה תבוא הפעם להעז. שהיא תהמר יותר, בטח ביחס למשחק הראשון בין הקבוצות בבלומפילד העונה, אז שמר בלבול על כל הקלפים צמוד לחזה ופחד לשחק כדורגל. ולדאן איביץ' רוצה לגמור את זה הערב ולפתוח פער של 12 נקודות בדרך לאליפות ולגלזר הוא מייעד כרגיל את משבצת המחסל. תפקידו למנוע סכנה מקו הבלמים, אבל לא פחות חשוב לתקל ולהריץ קדימה את הכדור. "לא כולם מבינים שדן זה הרבה יותר ממחלץ כדורים. הרבה מאוד מהתקפות המעבר מתחילות אצלו", אומרים במכבי תל אביב. "נכון שרוב הזמן מכבי תל אביב שולטת בכדור, אבל יש גם יריב ובטח קבוצה כמו מכבי חיפה שיודעת לטפל בכדור ודן צריך לחטוף ולצאת מהר קדימה".

דן גלזר שחקן מכבי תל אביב מול יוג'ין אנסה שחקן הפועל רעננה. ברני ארדוב
איביץ' מייעד לו את משבצת המחסל במשחק העונה. דן גלזר/ברני ארדוב

את האלמנט הזה למד גלזר במכבי נתניה. כשהגיע לידיים של סלובודן דראפיץ' ושי ברדה ב-2017, הוא כמעט לא ידע איך לעשות את המהלך הזה שכל כך סייע לעונה מופלאה של היהלומים. "ההבדל בין שחקן בינוני לשחקן מצוין זה ששחקן מצוין לומד לתקן את הטעויות של עצמו", אומר ברדה, שנמצא עד היום בקשר קרוב מאוד עם גלזר. "אני תמיד אומר לשחקנים שלנו: 'אין לי בעיה שתטעו, אבל תדעו לתקן את הטעויות'. דן הוא פרפקציוניסט ובכל פעם שתיקנו טעויות שלו, הוא נשאר לעבוד על זה. היתה לו בעיה לא פשוטה עם המסירה הארוכה שלו והוא היה נשאר לתקן את זה שעות במתקן האימונים. זה שחקן שאתה יכול באימונים הראשונים לא להבין מה הכוח שלו ובמשחק להבין שאתה לא יכול בלעדיו. בגלל שאין בו ניצוץ של כדורגל או חסר לו יופי, אז אתה פחות שם לב אליו אבל בפעם הראשונה שאיביץ' ראה אותו משחק, הוא נדלק עליו".

ברדה גם זוכר תכונה של גלזר, כמוה לא ראה אצל שחקנים רבים והוא יודע שהיא לא השתנתה, אפילו שהוא כבר קיבל מעמד של כוכב במכבי תל אביב: "דן הוא בין השחקנים הבודדים שאימנתי שאין הבדל אצלו ברמת האימון גם כשהוא לא שיחק וגם כשהוא שיחק. גם כשהוא ידע שהוא לא בסגל בשבת מכל סיבה שהיא למעט פציעה כמובן, הוא התאמן אותו הדבר כמו שהוא ידע שהוא משחק וזה לא אצל כל אחד".

עוד בוואלה!

רק בשביל לקבל חיבוק: דרכו של מתן חוזז לשער הבכורה במכבי תל אביב

לכתבה המלאה
מהראן ראדי שחקן הפועל באר שבע מול דן גלזר שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
"בכל פעם שתיקנו טעויות שלו, הוא נשאר לעבוד על זה". דן גלזר במכבי נתניה/ברני ארדוב

בתפקיד של גלזר זה לא פשוט לצאת לקריירה באירופה, אבל אלמוג כהן הוא דוגמא מצויינת לכך שזה אפשרי. "מדברים כל הזמן על עקומות באחרונה בגלל הקורונה, אז בהקשר של דן גלזר עקומת הלמידה מאוד חדה וזה מה שנותן לי את ההרגשה שהקריירה שלו עוד תתפתח", אומר סוכנו של גלזר אבי נמני. "דן כל הזמן משתפר. אתה מרגיש אצלו ואתה רואה את הנתונים. הוא כל הזמן מתפתח". מי שניסה לעזור לגלזר הוא מאמן הנבחרת אנדי הרצוג שלקח לו זמן לזהות את היכולת, אבל כבר המליץ עליו לקבוצות מגרמניה שהתעניינו.

גם בכל מה שקשור לעבודה מול שופטים, גלזר כל הזמן מתפתח. "אתה יכול להשוות אותו ואת דור פרץ?", שואל שופט בכיר. "דור פרץ אתה לא שומע אותו בכלל במגרש ושניהם באותו התפקיד כמעט. גלזר כל הזמן קרוב לשופטים, הוא גם עושה הרבה עבירות ולכן המגע שלו עם השופטים מאוד קרוב. ברור שהוא לא יוסי אבוקסיס, טל בן חיים הבלם או טל בן חיים החלוץ שכל הזמן ישבו לשופטים ליד האוזן, אבל גלזר לא פראייר ויודע להפעיל לחץ. יחד עם זה הוא ממעט לעשות עבירות חריפות מדי ויודע לשמור על עצמו מכרטיסים אדומים. העבירות שלו חכמות מאוד ויודעות לעזור למכבי תל אביב לשמור על עצמה. הוא יודע להפעיל לחץ על שופטים ומרבה לדבר. בוא נגיד שאם הוא היה שחקן כדורסל, הוא היה בבעיה כי כל משחק הוא היה מועמד לצאת בחמש עבירות. בכדורגל למרות שהוא מבצע הרבה עבירות, הוא מספיק חכם לעשות עבירות שגם יתרמו למשחק ההגנה של מכבי תל אביב וגם לא ישלחו אותו החוצה".

עמית גלזר (משמאל) עם תמיר גלזר שחקני בית"ר תל אביב בת ים. דני מרון, דני מרון
יתפסו את מקומו במכבי תל אביב? עמית גלזר עם תמיר גלזר/דני מרון, דני מרון

לגלזר יש כמה משימות לתקופה הקרובה. אליפות עם מכבי תל אביב זה ברור ובהמשך אירופה היא לא מילה גסה. "הוא צריך מאמן שיאמין בו ויבין עד כמה הוא חשוב", אומר שחקן שחווה את אירופה וחזר לארץ די מהר אחרי שיובש ביציע. "דן צריך לצאת לחו"ל לקריירה אצל מאמן שירצה אותו ולא שינחיתו אותו עליו". גם אם יעזוב את ליגת העל, משפחת גלזר כנראה תישאר. שני אחיו התאומים - עמית ותמיר, שחגגו השבוע את יום הולדתם ה-20 ומשחקים בבית"ר תל אביב בת ים, עשויים לתפוס את מקומו, אם כי כנראה לא במכבי תל אביב בטווח המיידי. "גם דן התקדם והתפתח מעונה לעונה, כך שיכול להיות שגם שניהם או אחד מהם יעשה את הקפיצה בדיוק כמו שהוא עשה ככל שהזמן יעבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully