וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בשביל לקבל חיבוק: דרכו של מתן חוזז לשער הבכורה במכבי תל אביב

1.6.2020 / 10:30

מאחורי החיבוקים האסורים שקיבל הקשר אחרי שכבש את השער הראשון בעידן הקורונה עומד מסע ארוך ומתיש: הפסגות בנוער של הצהובים, הירידה המאולצת ללאומית, הרושם הראשוני הנדיר בכל תחנה, החזרה לקבוצת נעוריו, המשחק שמחק אותו והרגע בו הכל התפרץ

האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בספטמבר 2015, כמעט חמש שנים לפני חגיגת שער הבכורה שלו במדי מכבי תל אביב שלשום (שבת), מתן חוזז ביקש לעזוב את קרית שלום לתמיד. זה היה אחרי עונת שיא שלו עם 18 כיבושים במדי קבוצת הנוער של הצהובים. חוזז היה שותף להתקפה קטלנית תחת המאמן זיו אריה. יונתן כהן ומאוויס צ'יבוטה שיחקו לצידו והקבוצה לקחה אליפות.

קיץ 2015 היה גם הקיץ של הקבוצה הבוגרת. אחרי הטרבל עם פאקו אייסטרן הגיע הכרטיס המיוחל לליגת האלופות תחת סלבישה יוקאנוביץ'. מכבי תל אביב היתה בשיא ההצלחה, וחוזז בן ה-19 הבין שהוא לא יוכל לקבל דקות בסגל הנוכחי, וביקש שהמוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל יקבע עבורו תג מחיר. הוא שכר את שירותיו של עורך הדין יוסי גייר וביקש להשתחרר. הוא היה בדיוק ללא חוזה וזו היתה ההזדמנות לעזוב, אלא שהחוק אומר שרק מעל גיל 21 שחקן חופשי יכול לבקש מהוועדה למעמד השחקן לקבוע את מחירו אם הוא אכן ללא חוזה. חוזז היה רק בן 19 ולכן נדחה בבוררות שניהל מול מכבי תל אביב. בלית ברירה ובלי הרבה רצון חתם על חוזה חדש והושאל כמו שחקנים רבים לבית"ר תל אביב רמלה מהליגה הלאומית. "מתן מעדיף לשחק בליגת העל ולא לרדת לליגה הלאומית ולהיות שחקן מושאל", סיפרו אז באכזבה בסביבתו.

מתן חוזז שחקן הנוער של מכבי תל אביב עם מאוויס צ'יבוטה. מכבי תל אביב, אתר רשמי
היה שותף להתקפה קטלנית בנוער של מכבי תל אביב. מתן חוזז עם מאוויס צ'יבוטה ב-2015/אתר רשמי, מכבי תל אביב

את העונה התחיל רק בסוף חודש אוקטובר אחרי כל דיוני הבוררות. זה לא הפריע לו לסיים אותה עם 10 שערים. המאמן שקיבל אותו בבית"ר תל אביב רמלה היה פטריסיו סייג. אחר כך החליף אותו עמיר תורג'מן. זו היתה קבוצה רווית כישרון עם שחקנים כמו עלי מוחמד, דן גלזר, שחר פיבן, רוסלן ברסקי ויונתן כהן. חוזז הרשים ובמכבי תל אביב הבינו שעשו נכון שלא ויתרו עליו. אלא שהדרך היתה ארוכה ומפותלת. אחרי אותה עונה עבר חוזז בהשאלה להפועל אשקלון מליגת העל במדיה כבש רק שער אחד. זה לא היווה כרטיס פתוח חזרה למכבי תל אביב ואת קיץ 2017 החל כמושאל לבני יהודה.

כנראה שלחוזז יש יכולת לפתוח ברגל ימין וכבר במחזור הראשון במדי בני יהודה הוא נכנס כמחליף מול מכבי חיפה וניצח את המשחק עם צמד. את העונה בשכונה סיים עם 6 שערים והיה משוכנע שזה הזמן הנכון כדי לתקוע יתד במכבי תל אביב. הגעתו של ולדאן איביץ' בקיץ 2018 סימנה את השינוי לכיוון הצעירים. בגיבוי המנכ"ל בן מנספורד קיבלו גלזר, פיבן ויונתן כהן את המפתחות. אבל חוזז זכה רק להופעת ליגה אחת כשנכנס כמחליף בחודש אוקטובר מול הפועל חדרה. זו היתה התרומה שלו לאליפות של מכבי תל אביב.

עוד בוואלה!

הקאמבק המושלם של חוזז ומכבי תל אביב: "אי אפשר לבקש תסריט יותר טוב"

לכתבה המלאה
מתן חוזז שחקן הפועל חיפה מול טל כחילה שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
כישרון נדיר לפתוח קדנציות ברגל ימין. מתן חוזז בהפועל חיפה/קובי אליהו

בינואר 2019 הבין שעם כל האמונה שלו בעצמו, דקות הוא לא יראה ושוב יצא להשאלה הפעם להפועל חיפה. כבר בהופעה הראשונה שלו כבש שער נגד מכבי פתח תקווה. שבוע לאחר מכן כבש שלושער נגד בני סכנין. עד סוף העונה הרשית פעם נוספת וסיים את העונה שעברה עם חמישה שערים. בקיץ האחרון החליט שלא משנה מה יקרה את מכבי תל אביב הוא לא עוזב פעם נוספת. הדקות שקיבל העונה היו סבירות בהחלט. איביץ' נתן לו לפתוח בכמה משחקים עד משחק הגביע מול הפועל אום אל פאחם ב-21 בדצמבר 2019. ההדחה המבזה מול הקבוצה מהלאומית, מחקה שחקנים רבים ביניהם חוזז שפתח באותו משחק. למעלה מחודשיים לקח לו לקנות שוב את אמונו של הסרבי ורק כמחליף מול מכבי נתניה בסוף חודש פברואר במשחק האחרון לפני פגרת הקורונה.

אלא שאיביץ' ראה והרגיש בשבועות האחרונים שחוזז בכושר טוב באימונים ובמשחקי האימון והימר עליו נכון שלשום. יותר מחמישה חודשים אחרי המשחק האחרון בו פתח בגביע, הוא שוב קיבל את חולצת ההרכב אצל מאמן מכבי תל אביב וגמל לו בשער היתרון בכדור חופשי ובכדור הקרן אותו המשיך אנריק סבוריט לאיתי שכטר. לא במקרה מכבי תל אביב הפרה את כל ההנחיות כשהשחקנים רצו לחבק את חוזז אחרי השער שכבש.

"זה היה שילוב של מתח כזה שהתפרק עם הגול של מתן אחרי שרצינו כבר להוביל במשחק החזרה ושל השער הראשון שלו במדי מכבי תל אביב", הסביר אתמול אחד משחקני הקבוצה את ההתקהלות סביב הקשר אחרי הכדור הנייח אותו שם ברשת של יסמין בוריץ'. "מתן באמת בחור חיובי מאוד מלא בכישרון ואחרי כל כך הרבה שנים של נדודים, מגיע לו להיות שחקן לגיטימי במכבי תל אביב כשהוא תיכף בן 24".

מתן חוזז שחקן מכבי תל אביב מול מיגל ויטור שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
לקח לו חודשיים לקנות שוב את אמונו של איביץ'. מתן חוזז במכבי תל אביב/ברני ארדוב

סוכנו של חוזז אבי נמני אמר אתמול: "יש הרבה שחקנים שאני מייצג. מתן הוא אחד מאלה שאתה מרגיש כל הזמן את הביטחון שלו שהוא יכול לשחק ולהצליח בכל מקום בו הוא דורך וגם במכבי תל אביב. הוא מלא באמונה וזה מאוד חשוב. תראה כמה זמן עבר מאז שהוא פתח בהרכב ובכל זאת הוא המשיך לעבוד קשה וחיכה לרגע הזה שוב. עכשיו חשוב להמשיך ואני מאמין שהוא יוכיח את עצמו".

השער והיכולת הטובה שלשום לא מקנים לחוזז מקום בהרכב מחרתיים מול מכבי חיפה. קרוב לוודאי שאיביץ' ייתן לו מקום בין ה-11, אבל אף אחד לא יופתע אם הוא יפתח על הספסל של הסרבי המהתל. בין אם ישחק הרבה ויהיה משמעותי עד סוף העונה ובין אם יתנדנד בין ההרכב לספסל ואולי גם ליציע, דומה שמתן חוזז הפך העונה לשחקן לגיטימי במכבי תל אביב בדיוק חמש שנים אחרי שביקש לצאת לדרך חדשה משלו וללא קבוצת האם. עכשיו הוא מרגיש שהוא יכול וצריך להיות אחד המובילים בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully