וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורות מסתובבות: לקראת משחק הכיסאות המוזיקליים של השוערים

הרוש פנוי, חיימוב מחפש קבוצה ולגלזר אין מקום במכבי חיפה. גם ג'רפי, קליימן ולבקוביץ' כנראה יהיו על המדף, אז ניסינו לעשות סדר לקראת עונת המלפפונים של השוערים בקיץ

צילום: דוברות מכבי חיפה

אמיליוס זובאס וזיגוס ברטקוס מסיימים חוזים וכנראה יעזבו, אנדראס יאניוטיס יקר מדי (וזר מדי) בשביל לשבת על הספסל, אוסטין אג'ידה מתנדנד, הפועל ראשון לציון תצטרך שוער מנוסה ובכיר אם תעלה ליגה ובבני יהודה אולי נראה שוער ישראלי ראשון אחרי 15 שנה.

כיסאות מוסיקליים הם חלק בלתי נפרד מחלון ההעברות, אבל נדמה שבקיץ הקרוב הרבה מהשינויים יהיו בעמדות השוערים. ניגשנו לבדוק אלו שוערים צפויים לחפש יעד חדש בקיץ וגם את מידת היתכנות ההגעה שלהם לקבוצות חדשות. כדי לדרג את ההיתכנות, השתמשנו באחוזים.

יואב ג'רפי שוער הפועל תל אביב. דני מרון
במקום לפרוץ קדימה, עשה צעד אחורה. ג'רפי/דני מרון

יואב ג'רפי

בדיעבד המעבר להפועל תל אביב לא עשה טוב לשוער בן ה-26. בשלב מסוים ג'רפי איבד את מקומו לאריק ינקו, חזר להרכב רק אחרי שהאחרון נפצע, אבל סיפק הופעות חיוורות לכל אורך העונה. באשדוד היכולת הטובה על קו השער הספיקה לו בשביל לעלות לכותרות, אבל בהפועל תל אביב חוסר הנוכחות ברחבה זועקת לשמיים. ינקו מחזיק בחוזה ארוך טווח, המציאות הכלכלית דוחקת ולא מן הנמנע שהאדומים ירצו להיפרד מג'רפי בקיץ.

היכן ישחק בעונה הבאה:

מכבי תל אביב עשויה לחפש שוער ישראלי שיתחרה עם דניאל טננבאום וייתכן שגם הפועל באר שבע תרצה שוער שייאבק באוהד לויטה. אופציות ריאליות נוספות: הפועל ראשון לציון, מכבי פתח תקוה, עירוני קרית שמונה ובני יהודה. יציאה לאירופה? רק לקבוצה ברמת מרכז טבלה בישראל.

עוד בוואלה!

אריאל הרוש הודיע: "נאלץ לעזוב את ספרטה רוטרדם בגלל המצב"

לכתבה המלאה
אריאל הרוש שוער ספרטה רוטרדם. GettyImages
רק הגדולות בישראל מסוגלות לשלם לו, אבל אף אחת מהן לא תבטיח לו מקום בהרכב. הרוש/GettyImages

אריאל הרוש

הצליח להשתלט על עמדת השוער הראשון בספרטה רוטרדם וגילה יכולת טובה - לעתים מצוינת - באחת מהליגות בהן השוערים עובדים הכי קשה באירופה. הרוש הוא עדיין אחד השוערים הישראלים הכי טובים, יש שיגידו הטוב מכולם, אבל הקבוצות היחידות בישראל שמסוגלות לשלם שכר שדומה לזה אליו הוא הורגל, הן הגדולות - והן לא יבטיחו לו מקום בהרכב. וכולנו יודעים שהרוש לא אוהב לשבת על הספסל.

היכן ישחק בעונה הבאה?

בהתחשב בכך שמכבי תל אביב ומכבי חיפה לא על הפרק כי לשתיהן שוער ראשון יציב, הישארות באירופה נראית מאוד ריאלית עבור הרוש.

שוער סקציה נס ציונה, עומרי גלזר. קובי אליהו
כל הדרכים מובילות לעוד עונת השאלה. גלזר/קובי אליהו

עומרי גלזר

עושה עונה סבירה בסקציה נס ציונה, אבל בוודאי לא כזו שתגרום לצוות המקצועי של מכבי חיפה להציב אותו בין הקורות לפני ג'וש כהן הנהדר. גלזר כנראה ירצה להמשיך לקבל דקות משחק, מכירה לקבוצה אחרת נראית מנותקת מהמציאות לאור המצב הכלכלי ולכן הפתרון היחיד שנראה באופק הוא השאלה לעונה נוספת. גם אם נס ציונה תרד, יהיו מספיק קבוצות שישמחו לקבל אותו. למשל הפועל חדרה, לה יחסים מצוינים עם מכבי חיפה.

היכן ישחק בעונה הבאה?

סקציה נס ציונה (אם תישאר בליגה), הפועל חדרה ובני יהודה נראות כאופציות המובילות, בטח לאור היחסים הטובים של כולן עם מכבי חיפה והעובדה שהן עשו עם הירוקים הרבה עסקים בשנים האחרונות.

גיא חיימוב שוער מכבי חיפה ליד ידין לוגסי שחקן עירוני קרית שמונה. סוכנות ג'יני
שוער מחליף במועדון גדול או שוער ראשון בקבוצה בינונית. חיימוב/סוכנות ג'יני

גיא חיימוב

בגיל 34, אחרי כמה שנים בקבוצות צמרת, נראה שהתחנה הבאה של חיימוב תהיה במקום יותר קטן ופחות לחוץ. השוער הוותיק מתאושש מפציעה ארוכה וגם לפניה כבר היה רחוק משיאו. הביקוש עדיין יהיה גדול בקיץ, אבל כנראה שאם יחתום בקבוצה גדולה, זה יהיה רק כשוער שני.

היכן ישחק בעונה הבאה?

שוער שני במועדון גדול (מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים), או שוער ראשון בקבוצה בינונית דוגמת בני יהודה, מכבי פתח תקוה או הפועל ראשון לציון היומרנית של עמוס לוזון. חיימוב יצטרך להחליט כי הצעד הבא יעצב את השנים האחרונות בקריירה שלו.

שוער הפועל תל אביב רובי לבקוביץ'. ברני ארדוב
שוער הפועל תל אביב רובי לבקוביץ'/ברני ארדוב

רובי לבקוביץ'

להונבד ההונגרית יש אופציה להאריך את חוזהו של השוער בן ה-31, אבל הנטייה כרגע היא להיפרד ממנו בקיץ. לבקוביץ' הוא לייט בלומר ומאחוריו רק שתי עונות מלאות בליגת העל. היתרונות: העונה בהפועל תל אביב הייתה לא רעה ולכל שחקן שחוזר מאירופה מתלווה ניחוח שעוזר לו בחוזה הבא בישראל. גם אחרי עונה בה מיעט לשחק - בין היתר בגלל פציעה - לבקוביץ' אמור למצוא קבוצה בליגת העל. האם כשוער ראשון? לא בטוח.

היכן ישחק בעונה הבאה?

קובי רפואה האמין בלבקוביץ' בהפועל תל אביב (למרות הביקורת אחרי טעות קשה בחיפה), האם הם יתאחדו בעירוני קרית שמונה? כשבשוק שוערים מוערכים יותר, קבוצות כמו הפועל חדרה, הפועל ראשון לציון ובני יהודה לא יציבו אותו כאופציה הראשונה, אבל אולי אחרי שהאפשרויות יתחילו להיגמר, אחת מהן תבחר בו. גם קבוצה קטנה בחו"ל אפשרית.

שוער בית"ר ירושלים בוריס קליימן עם חסוס רואדה. ברני ארדוב
מוניטין טוב מאוד בליגת העל. קליימן/ברני ארדוב

בוריס קליימן

אחרי שנתיים בפראלימני הקפריסאית, חזרה לישראל נראית כמו תסריט ריאלי עבור השוער בן ה-29. לקליימן זוכרים את השנים הארוכות בהפועל תל אביב ובית"ר ירושלים, וגם את ההופעות הרבות בנבחרת הצעירה והיותו חלק מסגל הנבחרת הבוגרת. אם יחזור לישראל, התחרות על שירותיו תהיה גדולה.

היכן ישחק בעונה הבאה?

האופציות של קליימן רבות. סלובודן דראפיץ' ושי ברדה מכירים אותו היטב מהתקופה המשותפת בבית"ר ירושלים וגם הפועל באר שבע, בני יהודה, הפועל ראשון לציון ועירוני קרית שמונה נראות כיעדים ראויים. חתימה במכבי תל אביב תהיה כרוכה בפתיחה של העונה כשוער שני ולא בטוח שזה משהו שקליימן רוצה כרגע. גם אופציות מעבר לים באות בחשבון, בליגות לא גדולות.

דני עמוס שוער מכבי נתניה. ברני ארדוב
מנהל מו"מ על הישארות. עמוס/ברני ארדוב

עמוס עדיין נמצא בעיצומו של מו"מ על חוזה מקוצץ בעונה הבאה במכבי נתניה. הוא מוערך במועדון ומשמש אחד המנהיגים, אבל אם המגעים לא יבשילו לכדי חתימה, השוער בן ה-33 יעבור לתחנה השישית בקריירה.

היכן ישחק בעונה הבאה?

הכיוון הוא כאמור הישארות במכבי נתניה, אבל מה אם לא? חזרה לעירוני קרית שמונה אחרי שבע שנים בהחלט נראית כמו צעד אפשרי, כמו גם קדנציה שנייה במכבי פתח תקוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully