וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז כלפון בריאיון: "אני אומר לשחקנים: 'החזרה היא בשביל העתיד שלכם'"

7.5.2020 / 7:00

יו"ר מנהלת הליגות ניהל את המאבק להשבת הכדורגל, וחוגג ניצחון זמני: "בכל העולם משוועים לשחק. אנחנו מהראשונים לחזור". כלפון מודה ש"יהיו חודש וחצי קצת קשים" אבל מבין למה זה קרב מהותי, מספר מה תאריך היעד לסיום, ולמה זו הייתה אחת המשימות הגדולות של חייו

באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: מכבי תל אביב חוזרת להתאמן

ספק אם כשלקח על עצמו את תפקיד יושב ראש מנהלת הליגות, ארז כלפון יכול היה להעריך שיצטרך להתמודד עם משבר כל כך גדול בכדורגל. אבל כלפון, שהיה ליד ראש הממשלה אריאל שרון וגם בלשכת שר האוצר משה כחלון, ניהל את המאבק להשבת הליגות בנחישות רבה ואמש (רביעי) קצת לפני חצות יכול היה סוף סוף קצת להתרווח, אחרי שקיבל את המתווה שעליו עמל כשהוא חתום על ידי משרד הבריאות ומאושר רשמית.

היה חשוב לכלפון להגיע לישיבת דירקטוריון המנהלת היום כשיש לו ביד את האישור לחזרת הליגות לפעילות. כבר אמש ביקש לבדוק אם אפשר בכל זאת לייצר היום אחרי הצהריים מפגש פיזי בין כל נציגי הקבוצות ולא רק שיחה ביישומון הזום שנכנס לחיינו. "אני מקווה שנצליח לקבל אישור למפגש אחרי זמן רב שלא התראינו. זו פגישה מאוד חשובה של כל בעלי הקבוצות והנציגים", אמר אמש.

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות. דני מרון
ניצחון גדול. בינתיים. כלפון/דני מרון

- אבל עוד לפני הפגישה אתה כבר שומע טרוניות מצד שחקנים שלא יודעים איך הם יתמודדו עם בידוד של חודשיים החל מיום ראשון הקרוב ועד סיום העונה בתחילת חודש יולי.

"אני שומע את הדברים ומספרים לי על הכותרות בתקשורת ואני אומר לשחקנים: 'החזרה לליגה היא קודם כל בשביל העתיד שלכם'. אם הליגה לא הייתה חוזרת עכשיו, המצב הכלכלי של השחקנים היה בסכנה לעתיד הקרוב והרחוק. אני אומר לשחקנים: 'אתם חוזרים לשחק כדורגל, מה שמשוועים לו בכל העולם, ואתם בין הראשונים לעשות את זה'. החזרה למשחק תסייע לקבוצות, תסייע לשחקנים, תעזור לכל ענף הכדורגל ולמנהלת להתכונן לחודשים הקרובים ולקראת העונה הקרובה. אין דבר יותר חשוב עכשיו מלחזור לשחק. גם אם הוראות הבידוד קצת קשות, בסופו של עניין צריך לעשות את זה כדי לא להידבק. אנחנו מתכוונים עד סוף יוני ובתחילת יולי לסיים את הליגות. יהיו חודש וחצי קצת קשים אבל בסופו של דבר זה בשביל עתיד השחקנים ועתיד הכדורגל".

- איך השחקנים צריכים להתנהג בבתים?

"להיות עם המשפחה הגרעינית בבית. להקפיד ללכת לאימון, לחזור הביתה, לנסוע לאיצטדיון. כולם עושים מאמץ. כל מדינת ישראל הייתה עכשיו בסגר ואנחנו מצפים עכשיו מכל שחקן לכבד את ההוראות על מנת שהקבוצה שלו תשלים את המשחקים ותסיים את הליגה בשלום".

- אז בבתים הם לא צריכים בסופו של דבר להיות בבידוד בחדר?

"שלילי. הם יכולים להיות בבתים עם המשפחות".

עוד בוואלה!

ולאדן איביץ': "ישראל השתלטה מהר על משבר הקורונה. מחכים כבר לחזור לשחק"

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים, דן איינבינדר במשחק נגד מכבי תל אביב. דני מרון
הכל על הכתפיים שלהם. השחקנים/דני מרון

- השופטים לא צריכים להיות בבידוד אבל מה הדין לגבי אנשי המנהלה במועדונים? המעסים, הרופאים, האפסנאים?

"מי שיהיה בבידוד אלה השחקנים והמאמנים וכל מי שבא במגע מאוד אינטנסיבי איתם בחדרי ההלבשה. כל השאר פטורים".

- אתה מצפה שתוך שלושה שבועות כל הקבוצות יהיו מוכנות לשני משחקים בשבוע?

"בדיוק. אנחנו גם נתנו שבועיים של אימונים בלי מגע אבל גם מי שלא התחיל, צריך להיות מוכן לשחק תוך שלושה שבועות. זה מה שאמרנו לכל אורך הדרך. הקבוצות יצטרכו לחלק את הכוחות".

- יהיו יותר משלושה חילופים?

"אנחנו עוד מחכים להוראות של פיפ"א בנושא. יהיה קשה, לא יהיה פשוט. אבל החזרה לליגה זה העתיד של הכדורגל הישראלי ושל השחקנים בישראל".

- מה דחף אותך לפעול כל כך חזק לחזרת הליגות? הפן הכלכלי או הפן הספורטיבי?

"קודם הפן הספורטיבי. רציתי לסיים את הליגה בצורה ספורטיבית על כר הדשא. הנושא הכלכלי גם חשוב. בהחזרת הליגות שני הדברים האלה יתקבלו וזה מה שגורם לי סיפוק".

שחקן מכבי חיפה ניקיטה רוקאביציה. אתר רשמי מכבי חיפה, אתר רשמי
"החזרה לליגה זה העתיד של הכדורגל הישראלי ושל השחקנים בישראל"/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי חיפה

- כמה הודעות קיבלת?

"המון. מבעלי הקבוצות וגם מאוהדים. הפלאפון היה מוצף בהודעות וזה נתן סיפוק גדול. זה יום חשוב מאוד לכדורגל הישראלי".

- אתה בורח מהקטע האישי, אבל זו אחת מהמשימות הכי כבדות שעמדה בפניך אי פעם ועשית כמה דברים בחיים.

"אני מסכים איתך. בנושא הספורט והכדורגל אפשר להגיד שאחרי כל מה שעברתי זו היתה אחת המשימות הכי חשובות שהיו לי. כמובן לא לשכוח את אנשי המינהלת שעבדו לצדי כדי שהכדורגל יחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully