וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה חזרת ליגת העל: תתחדש ב-30 במאי

6.5.2020 / 18:40

אחרי סיכום המתווה, משרד הבריאות אישר את חזרת הליגות. אימונים מלאים החל מ-10 במאי, השחקנים יידרשו לבידוד ביתי בין האימונים, קבוצה תבודד אם יתגלה אצלה חולה. הלאומית תחזור ב-1 ביוני

צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

ליגת העל חוזרת. לאחר השגת המתווה, משרד הבריאות אישר את חידוש העונה גם ללא צורך בחתימת ראש הממשלה. ליגת העל תשוב לפעילות ב-30 במאי (יום שבת) ואילו הליגה הלאומית מתוכננת לחזור ב-1 ביוני (יום שני). הדבר צפוי להיות מאושר בישיבת דירקטוריון המנהלת מחר. יש לציין כי אם רמת התחלואה תעלה בציבור בשבועות הקרובים עד פתיחת העונה, נושא חידוש הליגה יישקל מחדש.

על פי הסיכום, השחקנים יעברו שתי בדיקות לפני כל אימון (חום ורמת חמצן) ויידרשו לבידוד ביתי בין האימונים, כשבמקרה ששחקן כלשהו יחלה בקורונה - כל הקבוצה שלו תיכנס לבידוד.

איך יעבדו הנחיות הריחוק בפועל? השחקנים יתבקשו להגיע לאימונים ברכבים הפרטיים, כאשר הגעה למשחקים תהיה באוטובוס עם 25 שחקנים במקסימום. ייתכנו שני מלונות כאשר יהיו נסיעות ארוכות למשחקים (באר שבע וקרית שמונה). בניגוד לשחקנים, השופטים לא יצטרכו להיות בבידוד ביתי ויוכלו להמשיך לעבוד במקצוע הנוסף שלהם.

המשחקים כמובן יהיו ללא קהל, עד הודעה חדשה.

עומר אצילי שחקן מכבי תל אביב מול ז'וזואה שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
אפשר לברך/דני מרון

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות: "אני מודה לכל מי שסייע עזר והצליח להביא את הבשורה הכל כך חשובה לציבור אוהדי הכדורגל. מחר אביא את המתווה לאישור דירקטוריון מנהלת הליגות. ענף הכדורגל שכל כך אהוב על כולנו מהווה מקום מפלט למאות אלפי האוהדים שכעת יוכלו לשוב ולצפות בקבוצותיהן האהובות מול מסך הטלוויזיה. כפי שאמרתי לאורך כל הדרך, את ההכרעות הספורטיביות חייבות להתקבל על המגרש, תוך שמירה על בריאות השחקנים והצוותים המקצועיים. אני מחכה בקוצר רוח למשחקי ליגת הבורסה לניירות ערך שיתחדשו ב-30 במאי ולמשחקי הליגה הלאומית שיתחדשו ב-1 ביוני".

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות: "אני מברך על ההחלטה הנכונה והמתבקשת להחזיר את שתי הליגות המקצועניות לפעילות. אמרנו לאורך כל הדרך, כי יש לעשות הכל לטובת הכרעה ספורטיבית על כר הדשא וחשוב שכך אכן יהיה. אני מבקש להודות לראש הממשלה, שרת התרבות והספורט, ראשי משרד הבריאות וכל מי שתרם להחזרת המשחק, מתוך אחריות גדולה ומחויבות לערכי הספורט. היום הזה הביא עמו בשורה חיובית, אבל לפנינו דרך ארוכה לשיקום הענף. המדינה תהיה חייבת להתגייס לטובת מאות מועדונים ואלפי כדורגלנים, בוגרים וצעירים, שמשבר הקורונה מאיים על עתידם הספורטיבי והחברתי. ברור לי כי כולנו חלמנו על חזרה אל מול יציעים מלאים, אבל בעת הזאת הדבר אינו אפשרי. נקווה כי בעתיד הקרוב הדבר יתאפשר. איחולים לשחקנים, לשופטים, לבעלים ולכל מי שהמשחק כל כך יקר להם. נצפה בכם מהמרקע ונייחל לבריאות שלמה".

שרת הספורט מירי רגב בירכה: "בשורה גדולה לאוהדי הספורט ולחובבי הכדורגל ליגת העל חוזרת לפעילות לאחר שראש הממשלה נענה לבקשתי ואישר את המתווה שגובש לחידוש הליגה. על פי המתווה שסוכם בין משרד התרבות והספורט, מנהלת הליגה בכדורגל ומשרד הבריאות, הקבוצות ישובו לאימונים ב-10 במאי והליגה תחודש ב-30 במאי".

ממכבי תל אביב נמסר: "המועדון רוצה להודות למנהלת הליגות המקצועניות וליושב הראש, ארז כלפון, כמו גם לרשויות החוק השונות על המאמץ והעבודה הרבה שהושקעו והובילו לחזרתו של הכדורגל הישראלי. אנו עומדים בפני דרך ארוכה ומורכבת השזורה באתגרים רבים ואנו מצפים להמשך שיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים על מנת למצוא פתרון הלוקח בחשבון את כל האתגרים העומדים בפני כולנו. אנו מחכים ליום בו כל אוהדי הכדורגל ישובו בבטחה לאצטדיונים לצפות בקבוצה שהם אוהדים, ושנוכל שוב לחוות משחק המתנהל בתנאים בהם נועדו לשחק כדורגל. בינתיים, אנו עושים את הצעד הראשון בדרך למטרה זו".

התייחסות מכבי חיפה להחלטה:" אנו שמחים ומברכים על ההחלטה החשובה, לשוב ולשחק כדורגל. מודים למנהלת הליגות ולהתאחדות על עבודה נהדרת. מצפים בכיליון עיניים גם לשובם של האוהדים למגרשים".

אסי רחמים, מנכ"ל הפועל באר שבע: "אני מברך על ההחלטה לחזור לשחק בסוף חודש מאי. החזרת ענף הכדורגל היא צעד חשוב בדרך להשבת החיים למסלולם. אנו מצפים ומקווים לראות בעתיד הקרוב את אוהדינו במגרשים".

מהפועל תל אביב נמסר: "אנו מברכים על הסיכום בין מנהלת הליגות, ההתאחדות לכדורגל ומשרדי הממשלה, על חזרת הכדורגל הישראלי לפעילות החל מסוף החודש. תודה לכל הגורמים שהיו מעורבים בתהליך הארוך שבסופו התקבלה ההחלטה המרגשת. כמועדון הדוגל בהגינות בספורט, אנו מאמינים שההכרעה הספורטיבית צריכה להיות אך ורק על כר הדשא. זה אמנם לא יהיה אותו דבר בלי הקהל, אך ללא ספק מדובר בצעד ראשון ומשב רוח של אופטימיות בדרך לחזרה לשגרה".

ממכבי נתניה נמסר: "מועדון מכבי נתניה שמח על ההחלטה להחזיר את הכדורגל. מקווים שנוכל לשמח את קהל האוהדים המסור שלנו גם מרחוק ומחכים לרגע שתחזרו למלא את היציעים בצהוב. אנו מודים למקבלי ההחלטות על העבודה הטובה והשקטה שנעשתה על מנת להחזיר לפעילות את הליגה שכולנו כל כך אוהבים".

עוד בוואלה!

בלי חיבוקים ולחיצות ידיים, שתי בדיקות לפני אימון: כללי החזרה של ליגת העל

לכתבה המלאה
משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"אם לא יהיה קהל חייב להגיע פיצוי אחר". משה חוגג/קובי אליהו

במקביל נפגשו שוב נציגי המנהלת עם אנשי משרד האוצר, והבינו שאין שינוי בעמדת המשרד לפיה אין כוונה לפצות את בעלי הקבוצות לקראת העונה הבאה. משה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים, אמר לאחר הפגישה: "אם לא יהיה סיוע ופיצוי, לא יהיה כאן כדורגל בשנה הבאה. אם לא יהיה קהל יהיה חייב להגיע פיצוי אחרת קבוצות לא יוכלו להתקיים".

בתרחיש שהציגה המנהלת למקרה שהעונה תושלם, הפיצוי שביקשה מהמדינה עומד על 100 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully